PDA

View Full Version : Gezocht: Allround gitaar



SunnMustang
15 juni 2010, 16:08
Hiermee bedoel ik, gister metal, vandaag blues en morgen ska...

Mijn budget is rond de 4-500 euro, welke merken/modellen komen hiervoor in aanmerking?


(Les Paul's doen me helemaal niks )

deefke666
15 juni 2010, 16:13
ik zou eens een mexicaanse fender strat met een humbucker in de brug proberen.....
dat is volgens mij een gitaar waar je zowat alle kanten mee op kan....

grtz dave

Orpheo
15 juni 2010, 16:14
een gitaar is net zo veelzijdig als dat jij zelf bent. Funk op een les paul gaat niet superlekker, maar als je je het prettigst voelt met een les paul op schoot of om je schouders, zal je toch lekkerder funken met een lester dan met een strat of tele.

dat is de enige tip die ik je geef.

McVenco
15 juni 2010, 16:14
Allround werkpaardje dus. Telecaster? Voor 500 euro heb je een leuke Mexicaan lijkt me...

Icarvs
15 juni 2010, 16:16
Sg's en telecaster's zijn ook wel alleskunners.

de Vintage vs6 is heel goed voor het geld.
daarnaast schijnt de Fender telecaster Baja ook heel goed te zijn. (maar dan weer 620 euro)
over lager geprijsde tele's weet ik zo niets.

SunnMustang
15 juni 2010, 16:18
Vorige week mexicaanse telecaster geprobeerd,
ik voelde m niet helemaal, leek of er iets miste. Die valt dus af,

Wat kun je met mijn budget bij Ibanez?

B0UDEWIJN
15 juni 2010, 16:21
Vorige week mexicaanse telecaster geprobeerd,
ik voelde m niet helemaal, leek of er iets miste. Die valt dus af,

Wat kun je met mijn budget bij Ibanez?

Bij Ibanez kun je misschien een leuke S-series scoren met bijv. HSS configuratie, daar kun je behoorlijk veel kanten mee uit.

Demoi-crazy
15 juni 2010, 16:22
deze staat in ieder geval op mijn lijstje....
http://www.espguitars.com/guitars_st.html

De ESP LTD ST-203, schitterende gitaar met super afwerking....en goedkoper dan een Mex strat

deefke666
15 juni 2010, 16:29
met jouw budget kan je misschien eens kijken naar de rg370....
die is met twee humbuckers en een single coil best wel in te zetten voor verschillende stijlen....

ER!K
15 juni 2010, 16:31
een PRS SE Custom of een andere SE? zitten tweedehands vaak rond de 400 euro, en de nieuwprijs varieert tussen 500 tot 600/700 geloof ik.. ook vrij veelzijdig, en zit qua geluid tussen een LP en een strat in :)

Exi
15 juni 2010, 17:05
ik zou eens een mexicaanse fender strat met een humbucker in de brug proberen.....
dat is volgens mij een gitaar waar je zowat alle kanten mee op kan....
Mee eens. Een Strat-achtige met humbucker is echt een prima oplossing.
Probeer bijvoorbeeld eens een Fender HM Strat te vinden (wel vrij zeldzaam), na aankoop heb ik bijna niet meer op mijn andere gitaren gepeeld. Klinkt goed voor alles.
In hetzelfde straatje zitten de Japanse Contemporary strats (mid tot eind '80).
Geweldige gitaren!(Heb je denk ik meer aan dan een Mex):cooler:

Pickel
15 juni 2010, 19:55
Dat dacht je van een Schecter Omen Extreme, eentje met een coiltap zodat je kunt switchen van humbucker naar single. Absoluut veelzijdig en valt ook nog eens binnen je budget.
Deze heb ik zelf:
http://cachepe.zzounds.com/media/quality,85/brand,zzounds/55024H_done-8e1f74e3c87f05a4c7e06dee0ee5743e.jpg

jannest
15 juni 2010, 20:04
een gitaar is net zo veelzijdig als dat jij zelf bent. Funk op een les paul gaat niet superlekker, maar als je je het prettigst voelt met een les paul op schoot of om je schouders, zal je toch lekkerder funken met een lester dan met een strat of tele.

dat is de enige tip die ik je geef.

+1

plus tekens invullen

Mitch
15 juni 2010, 20:59
Ja, het type gitaar is niet alles bepalend. Het is altijd erg populair om "tele" te roepen of "super strat" of "strat met hb bij de brug" maar ja... een SG met misschien een splitsoundje of een ES of ..... ze kunnen allemaal veelzijdig zijn. Veelzijdigheid zit 'm wat mij betreft ook in de rest van de setup, niet alleen in een gitaar.
Sowieso zijn in mijn ervaring gitaren die op basis van specificaties "alleskunners" zijn zoals superstratjes vrij kleurloos. Prima als je dat per se wil, maar ik kan me zo voorstellen dat als je metal wil kunnen spelen op een gitaar, of blues, dat je dat ook wel een beetje serieus wil doen. Oftewel: met gevoel. En op een karakterloze gitaar kun je niet met gevoel spelen.

In de categorie rond de 500E vind ik het moeilijk, maar zou een tweedehands Hagstrom wel eens een leuke optie kunnen zijn.

Tupelo
15 juni 2010, 21:30
Variax, klaar ! :ok:

Jilles
15 juni 2010, 21:40
Dean Cadillac? Is alleen niet moeders mooiste, maar zelf vind ik hem heel erg veelzijdig. Je hebt in je budget ook nog over voor eventuele upgrade van elementen.