PDA

View Full Version : Wat is beter, Jack & Danny of Cort?



FlameDude
15 juni 2010, 12:45
Wat is beter kwa kwaliteit?

marhoog
15 juni 2010, 12:59
Ik heb redelijk goede ervaringen met J&D. Over het algemeen zijn het redelijk goede gitaren (voor de prijs). maar het zal ongetwijfeld ook wel een kwestie van geluk zijn met gitaren in dit prijs segment.

arcane
15 juni 2010, 13:04
Ik heb redelijk goede ervaringen met J&D. Over het algemeen zijn het redelijk goede gitaren (voor de prijs). maar het zal ongetwijfeld ook wel een kwestie van geluk zijn met gitaren in dit prijs segment.

+1 (tien tekens)

Venlonaer
15 juni 2010, 13:14
Ik heb ze allebei...beide zijn prima...heb geen hoge verwachtingen maar voor het geld wat je ervoor betaald zijn ze zeker wel prima!:ok:

FlameDude
15 juni 2010, 13:51
En wat vinden jullie van Squier?
En is Ibanez beter dan Jackson?

JeroenP
15 juni 2010, 14:08
Bij squiers zit heel veel verschil per serie. Welke serie bedoel je?

Ibanez en jackson hebben beide gitaren in heel veel verschillende klasses. Deze kan je niet over één kam scheren. Je moet iets duidelijker zijn welke modellen je bedoeld.

Over het algemeen kan je namelijk niet zeggen dat een merk beter is dan een ander;) Uitzondering op de regel: Gibson is beter dan Fender!!!!!:hippie:

jutter
15 juni 2010, 14:11
Gibson is beter dan Fender!!!!!:hippie:

Alles goed??????????:seriousf:


Ik vind die Cort prima gitaren. Forummer No 1 Hops heeft een hele fijne Cort die zalig speelt!

FlameDude
15 juni 2010, 16:29
Bij squiers zit heel veel verschil per serie. Welke serie bedoel je?

Ibanez en jackson hebben beide gitaren in heel veel verschillende klasses. Deze kan je niet over één kam scheren. Je moet iets duidelijker zijn welke modellen je bedoeld.
Bullet & Affinity series, en de goedkoopste Precision basses.
Bij ibanez & jackson bedoel ik gewoon gitaren die veel op elkaar lijken kwa prijs en uiterlijk en hardware.

Dirk_Hendrik
15 juni 2010, 18:58
Bij ibanez & jackson bedoel ik gewoon gitaren die veel op elkaar lijken kwa prijs en uiterlijk en hardware.

ja! Sprekend!
Jackson:
http://www.deliriumendeavor.net/photos/jackson_kelly_custom_usa_big.jpg

Ibanez:
http://www.sheltonsguitars.com/images/2007/11-20-07/other/ibanez%20artist/big/big%20ibanez%20artist%20sb%2011-21-07DSCN9238.jpg


Maar zonder gekheid, probeer merken niet op uiterlijk te vergelijken.

Dirk_Hendrik
15 juni 2010, 18:59
Fender is beter dan Gibson!!!!!


Dikke +11!!!

macwilliams
15 juni 2010, 19:13
Fender is echt veeeeeel beterderderder dan Gibson.
Maar toch liever een slechte gibson dan een goede fender imho.

London city 4 tha win :blast:

Hendriks
15 juni 2010, 19:17
Gibsons branden langer dan een Fender .

Wickerman
15 juni 2010, 19:21
Fenders gaan dieper dan gibsons.

macwilliams
15 juni 2010, 19:27
Gibsons branden langer dan een Fender .

Dat klopt want fenders zijn gemaakt van fijn brandhout. Branden vele malen makkelijker en zijn ook zo op. Er zou bij een fender eigenlijk een waarschuwing gegeven moeten worden in vorm van een stikker ofzoow.

grayfink
15 juni 2010, 19:31
Ik heb op dit moment wel een Gibson LP standard, maar geen Fenders meer. Niettemin is Fender om een meervoud van redenen beter dan Gibson.:ok:



Waar ging het ook al weer over?

Wickerman
15 juni 2010, 19:42
J&D of Cort.

Hendriks
15 juni 2010, 19:42
Ik heb op dit moment wel een Gibson LP standard, maar geen Fenders meer. Niettemin is Fender om een meervoud van redenen beter dan Gibson.:ok:



Waar ging het ook al weer over?

Heerrlijk he.
geen idee wat beter is , Cort heeft voor mij wel een wat betere reputatie , meer zinvols kan ik echter niet bijdragen , sorry.

Wickerman
15 juni 2010, 19:44
J&D is bij mij ook vooral een merk dat ik vaak voorbij zie komen op ebay etc, wijl ik Cort vaker in huiskamers zie staan dan J&D.

FNaRK
15 juni 2010, 19:47
ik zou mijn Cort toch niet willen vergelijken met een JD,

Cort heeft modellen in verschillende prijsklassen, mijn Cort komt wat mij betreft in de buurt van mijn Gibson Explorer

geert1976
15 juni 2010, 19:51
Bij squiers zit heel veel verschil per serie. Welke serie bedoel je?

Ibanez en jackson hebben beide gitaren in heel veel verschillende klasses. Deze kan je niet over één kam scheren. Je moet iets duidelijker zijn welke modellen je bedoeld.

Over het algemeen kan je namelijk niet zeggen dat een merk beter is dan een ander;) Uitzondering op de regel: Gibson is beter dan Fender!!!!!:hippie:

duhhh, zijn twee totaal verschillende gitaren die ook totaal anders in elkaar zitten en dat is knollen met citroenen vergelijken.

@ TS als je een dergelijke vraag stelt, probeer iets duidelijker te wezen want de vergelijkingen die je nu vraagt zijn wel uitersten en moeilijk te beantwoorden.

FlameDude
15 juni 2010, 20:50
J&D is toch het huismerk van musicstore?

arcane
15 juni 2010, 21:16
J&D is toch het huismerk van musicstore?

ja, één van de 2. ze hebben ook Fame, die zijn iets duurder, en van betere kwaliteit.

JeroenP
16 juni 2010, 00:32
Dat klopt want fenders zijn gemaakt van fijn brandhout. Branden vele malen makkelijker en zijn ook zo op. Er zou bij een fender eigenlijk een waarschuwing gegeven moeten worden in vorm van een stikker ofzoow.

Leuk he, je hoeft maar 1 provocerende opmerking te maken...:cheerup:




Back on topic: je moet gitaren 1 op 1 beoordelen. Als je net een goede ibanez hebt, en net een slechte jackson, zal je voor een ibanez gaan, terwijl een goede jackson misschien beter bij je past.
Dit hoeft dus niet altijd representatief te zijn voor een merk! Bovendien is een cliché jackson anders dan een cliché Ibanez. Dit verschil wordt duidelijk naarmate je in hogere prijsklasses gaat kijken.

Mijn advies voor jou: laat deze discussie gaan en ga bij een (grotere) muziekzaak kijken welke gitaar het beste bij JOU past! Advies vragen kan nuttig zijn, maar je eigen beleving/voorkeur/GEVOEL is het belangrijkst!

nickofzo
16 juni 2010, 00:46
conclusie:

koop een gibson








------------------------------
let wel.. probeer 2 dezelfde gitaren.. zijn ze alsnog verschillend..

LaszloVersteeg
16 juni 2010, 09:55
[/cort fanboy mode-on]cort. het enige wat ik je kan aanraden is cort. gewoon doen. krijg je geen spijt van. toch zeker niet de duurdere modellen! [/cort fanboy mode-off]:cheerup:

macwilliams
16 juni 2010, 10:02
Leuk he, je hoeft maar 1 provocerende opmerking te maken...:cheerup:




Back on topic: je moet gitaren 1 op 1 beoordelen. Als je net een goede ibanez hebt, en net een slechte jackson, zal je voor een ibanez gaan, terwijl een goede jackson misschien beter bij je past.
Dit hoeft dus niet altijd representatief te zijn voor een merk! Bovendien is een cliché jackson anders dan een cliché Ibanez. Dit verschil wordt duidelijk naarmate je in hogere prijsklasses gaat kijken.

Mijn advies voor jou: laat deze discussie gaan en ga bij een (grotere) muziekzaak kijken welke gitaar het beste bij JOU past! Advies vragen kan nuttig zijn, maar je eigen beleving/voorkeur/GEVOEL is het belangrijkst!

Ik weet uit ervaring dat fenders beter branden. Vooral zoals ik dat doe. Een Gibson dooft bijna vanzelf (helaas). Bij een fender moet je een blusapparaat of emmer water bij de hand houden. Het is dus niet zo dat ik me geprovoceerd voelde.

JeroenP
16 juni 2010, 11:46
Aha, ik denk dat ik je anders begrepen heb. Meestal is de uitdrukking "de fik erin" niet echt positief... Ik heb nu ook jouw topic's gezien (burn tele burn en die gibson). Krijg ineens een ander beeld bij het concept "brandhout".:hippie:

Nagramoth
16 juni 2010, 11:48
Wel een concept dat tot uitvoer is gebracht he?
:cooler:

macwilliams
16 juni 2010, 11:58
Juistem:ok:

Scrollcock
16 juni 2010, 15:59
ik zou mijn Cort toch niet willen vergelijken met een JD,

Cort heeft modellen in verschillende prijsklassen, mijn Cort komt wat mij betreft in de buurt van mijn Gibson Explorer

cort zijn prima gitaren maar in de buurt van gibson explorer? naar mijn mening niet

mart

Wimme V
16 juni 2010, 18:37
Het is maar net wat je smaak is, de ene wil niet anders dan een explorer en bij de ander komt hij er niet in.
Cort zijn naar mijn mening goede gitaren en zeker de G290 maar als je het vergelijkt met een Explorer komt deze zeker niet in de buurt daarvan. Een soort appels met peren vergelijken.

LaszloVersteeg
16 juni 2010, 18:58
cort zijn prima gitaren maar in de buurt van gibson explorer? naar mijn mening niet

mart

ik vind mijn cort beter spelen dan 'n gibson les paul LH. explorer weet ik niet. nog geen LH gezien:mad:

snaarplukker
16 juni 2010, 19:37
J&D is toch het huismerk van musicstore?Daar ben ik niet zo zeker van. Op de gitaar staat "J&D by Jack and Danny brothers" en op de label staat "made in USA".

munkie
16 juni 2010, 19:48
Tijdje geleden een G serie Cort beetgehad, vrij hoog nummer, 285? Geen budget gitaar met zijn dikke tremolo, Sperzel tuners, SD pickups. Maar voor de prijs veel waar voor zijn geld.

Jasper.
16 juni 2010, 22:41
London city 4 tha win :blast:

Dikke +1 :rockon::rockon: Ben er toevallig net op aan het spelen :strat:

jappejongen
16 juni 2010, 23:25
En wat vinden jullie van Squier?
En is Ibanez beter dan Jackson?

Als ik jou was, zou ik me eens grondig laten informeren over epiphone.
Uit onderzoek blijkt dat de prijs/kwaliteit van epiphone de beste is der gitaren. :)
Wat volgens mij ook zeker klopt want ik heb namelijk al op heel goede epiphones gespeelt. Zeker de moeite om is te testen!

FNaRK
17 juni 2010, 15:40
Cort zijn naar mijn mening goede gitaren en zeker de G290 maar als je het vergelijkt met een Explorer komt deze zeker niet in de buurt daarvan. Een soort appels met peren vergelijken.

ik heb zowel een Cort (de "dure" serie) als een Gibson Explorer, dus zowel de appels als de peren. Kan ze prima vergelijken en IK vind mijn Cort minimaal gelijkwaardig ....

wrvh
17 juni 2010, 20:01
Fender is echt veeeeeel beterderderder dan Gibson.
Maar toch liever een slechte gibson dan een goede fender imho.

'Tis beiden gewoon troep :dance:

Verouderde meuk die voor een veel te hoge prijs verkocht wordt!!

macwilliams
17 juni 2010, 20:25
'Tis beiden gewoon troep :dance:

Verouderde meuk die voor een veel te hoge prijs verkocht wordt!!

Precies. Net als met auto's. De een word schroot, de ander ondanks de roest een onbetaalbare klassieker. Nou heb ik al aardig wat schroot aan de wand waar een ander jaloers op zou zijn. En die zijn onbetaalbaar want ze zijn niet te koop. Ik heb het ook nooit over goede kwaliteit maar over Gibson kwaliteit, hoe goed of slecht die ook moge zijn. Beetje net als Harley davidson, onrijdbare hondehokken. Maar wel status enzo.

Ik vind dat ook veel mooier aan de wand een Gibson of Fender, een Harley kan mijn muur niet aan.

Ik heb ook eens eenmalig een London city Tele in m'n handen gehad en ik vond hem lekker spelen. Vooral de hals lag me net iets lekkerder in m'n handen.

GlobalWarming
18 juni 2010, 11:23
Yamaha is better dan Gibson + Fender :dontgeti:

Ik hoop dat hier een zweem sarcasme hangt over dit topic ...

macwilliams
18 juni 2010, 11:28
Yamaha is better dan Gibson + Fender :dontgeti:

Ik hoop dat hier een zweem sarcasme hangt over dit topic ...

Jou ontgaat ook niks hè? :seriousf:

FlameDude
18 juni 2010, 18:36
Is Yamaha beter dan Cort? Ben namelijk helemaal verliefd op deze (http://www.thomann.de/nl/yamaha_pacifica_212v_fm_tbl.htm) gitaar geworden.

Wickerman
18 juni 2010, 18:38
Is Yamaha beter dan Cort? Ben namelijk helemaal verliefd op deze (http://www.thomann.de/nl/yamaha_pacifica_212v_fm_tbl.htm) gitaar geworden.

Lees het topic nu eens degelijk door, je kan niet gewoon zeggen welk merk beter is dan het ander. Ga spelen, vergelijk de twee planken en trek je eigen conclusie, of neem desnoods een gitarist-vriend mee.

Er zijn Yamaha's die beter zijn dan Cort en vice versa.

KoenStradlin
18 juni 2010, 18:39
hmmm doet me aan Jack Daniel's denken;)