PDA

View Full Version : Bierkratradio



infernie
14 juni 2010, 21:04
Ik heb laatst een bierkrat radio gemaakt voor naar het strand ed. Alles werkt prima, maar nu was ik benieuwd of er ook een manier is om mijn elektrische gitaar hierop aan te sluiten. Het hart van de krat wordt gevormd door dit versterkertje (http://www.kijkshop.nl/product/15514/4775-4795-4799/beeld-en-geluid/car-audio/versterkers/marquant-versterker-mca-200/). Hier gaan twee tulip ingangen in en dan de speakers uit.

Ik realiseer me dat ik wel enige vorm van preamplificatie nodig heb om een aardig geluid te krijgen. Ik begrijp dat het geluid niet optimaal zal zijn, maar dat maakt niet zoveel uit.

Ik heb al wat gezocht naar preamps op 9V of 12V (12V is ideaal, mijn accu's zijn ook 12V), maar heb nog niet iets goeds gevonden.

Voordat ik iets aanschaf wil ik eerst aan jullie vragen of het mogelijk is wat ik wil proberen en of het resultaat redelijk zal klinken?

bass blom
14 juni 2010, 22:20
pockerpod o.i.d. er bij en gaan.

mmrizio
15 juni 2010, 16:51
D'r zijn er zat! Ik ben begonnen met een BOSS ROD10, half 19inch gevalletje. En een 4x30w auto booster met 10 bands equalizer! Zelfde concept. Via zelfbouw versterkers ben ik uiteindelijk toch bij de echte spullen terechtgekomen.

De ROD10 werkt iig op 12V. De meeste pedalen die 9V willen, kunnen ook wel op 12V. De ROD10 heeft ook een speaker simulator. Afhankelijk van het type en de kwaliteit van je speaker(s) heb je die wel nodig. Digitech heeft een serie pedaaltjes die ook speaker simulator hebben. Marshall had een DRP-1 die soms voor een paart tientjes over Marktplaats gaat.

Die POD's zijn mogelijk ook een optie, als ze op 12V werken. Zo zijn er misschien nog wel meer multi-effectors die dat kunnen. Misschien wel zo leuk om er een lekker galmpje bij te hebben op het strand.

Maurice