PDA

View Full Version : Diago Pedalboards



Metalheart
14 juni 2010, 18:35
Feedback heeft sinds de nieuwe folder Diago pedalboards (http://www.diago.co.uk) in het assortiment. Ziet r goed uit, maar heeft iemand hier al ervaringen mee?

http://www.diago.co.uk/images/stories/pedalboards/embedded/diago_pedal_board_200.jpg

De pedalpower ben ik al wel eens tegengekomen op het forum maar de pedalboards zelf nog niet.... lijkt mij een goed alternatief voor pedaltrain (te duur) en rockcase (slechte kwaliteit, niet sterk genoeg)

Iemand info hierover?

Riky
15 juni 2010, 01:10
toevallig laatst ook gezien via een youtube filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=NKVNVdKwCwo&feature=related

Oogt en klinkt erg degelijk gebouwd.

Bates15
15 juni 2010, 07:12
toevallig laatst ook gezien via een youtube filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=NKVNVdKwCwo&feature=related

Oogt en klinkt erg degelijk gebouwd.

Ik vindt het alleen jammer dat ze niets hebben gedaan om de kabelzooi bij de adapters enz weg te werken. .

Verder ben ik benieuwd hoe een pedalboard klinkt :-)
(kon het niet laten)

EuroCinema
15 juni 2010, 10:21
Interessant. Het nadeel van pedaltrain is dat je wah schuin en hoog staat, wat erg vervelend wah't. Zo'n laag plat bordje heeft dus voordelen.

Metalheart
15 juni 2010, 17:41
Interessant. Het nadeel van pedaltrain is dat je wah schuin en hoog staat, wat erg vervelend wah't. Zo'n laag plat bordje heeft dus voordelen.

idd! Dat dacht ik ook...

edit: dat wegwerken van snoeren hoeft van mij niet zo, wil vooral veel en snel kunnen wisselen van setups, pedaaltje erbij, pedaaltje eraf, wegwerken is mooi als je een vaste setup hebt!

Metalheart
15 juni 2010, 17:46
Verder ben ik benieuwd hoe een pedalboard klinkt :-)


Hoog boven je hoofd loslaten... BAM!

the sure thing
15 juni 2010, 20:18
(...) Het nadeel van pedaltrain is dat je wah schuin en hoog staat, wat erg vervelend wah't (...) Ik vind dit juist een voordeel! Ik kan zo makkelijker de Wah aan en uit trappen.

Nielsje
15 juni 2010, 23:12
Mij maakt het geen flikker uit. De afstand die het pedaal van een willekeurige crybaby van uiterste positie naar de schakelaar moet overbruggen is bijna altijd gelijk. Dat het pedaal dan iets hoger staat of onder een hoekje, daar kunnen volgens mij alleen de ouderen van dagen écht last van hebben...

Verder weet natuurlijk iedereen dat een pedaltrain gewoon kont schopt!

Mitch
15 juni 2010, 23:23
Ik kan me herinneren dat (voormalig) forumlid gvees er één had. Dat was wel de grootste bak en die zat knotsvol, maar die was er niet zo tevreden over. Ik weet het niet meer precies, maar volgens mij gingen de handvatten vrij snel stuk. Zelf denk ik meteen: fijn, dat tapijt vast aan die bak, als je 'm regelamtig op een vies podium moet leggen. En inderdaad geen mogelijkheid om iets weg te werken als je wil. Dan kun je net zo goed zelf een plankje in een flightcase leggen.

EuroCinema
16 juni 2010, 09:45
Mij maakt het geen flikker uit. De afstand die het pedaal van een willekeurige crybaby van uiterste positie naar de schakelaar moet overbruggen is bijna altijd gelijk. Dat het pedaal dan iets hoger staat of onder een hoekje, daar kunnen volgens mij alleen de ouderen van dagen écht last van hebben...

Verder weet natuurlijk iedereen dat een pedaltrain gewoon kont schopt!

Mijn Pedaltrain staat toch te verstoffen in de kast. Ik speel vrij veel nummers met zo'n Shaft-achtig slagje waar die wah dus zes minuten lang non-stop heen en weer gaat (dicht op de 1, open op de 2 etc) en ik krijg echt een lamme heup ervan. Ben dan ook al 38.

Nielsje
16 juni 2010, 11:12
Mijn Pedaltrain staat toch te verstoffen in de kast. Ik speel vrij veel nummers met zo'n Shaft-achtig slagje waar die wah dus zes minuten lang non-stop heen en weer gaat (dicht op de 1, open op de 2 etc) en ik krijg echt een lamme heup ervan. Ben dan ook al 38.

Ja precies, de ouden van dagen :D
Volgens mij is dat ook wel afhankelijk van de voet waarmee je de wah bedient. Ik ben een rechtsshandige gitarist, maar wah met links. Mijn stanceleg is sowieso altijd rechts, dus heb er geen problemen mee.

m.b.t. je pedaltrain, is dat toevallig een pt2 en wil je er nog vanaf? m'n junior is te klein :)

driftkop
16 juni 2010, 12:56
De wah staat naast mijn Pedaltrain plat op de vloer, probleem opgelost.

EuroCinema
16 juni 2010, 13:29
Het idee van een pedalenbord is toch een beetje dat je je pedalen erop zet en niet ernaast he? :soinnocent:

Little Jay
16 juni 2010, 14:38
Heb gewoon zelf een plank gemaakt die in een tas van Thomann past.... kipsimpel, vele malen goedkoper en wah ligt horizontaal (ben ook al 37) op de plank.

Enne... snoeren wegwerken..... dat ziet er veel te netjes uit, is niet rock'n'roll en alleen voor mietjes! :D

Riky
16 juni 2010, 15:16
Heb gewoon zelf een plank gemaakt die in een tas van Thomann past.... kipsimpel, vele malen goedkoper en wah ligt horizontaal (ben ook al 37) op de plank.

Enne... snoeren wegwerken..... dat ziet er veel te netjes uit, is niet rock'n'roll en alleen voor mietjes! :D

heb ik ook gedaan alleen wil ik mijn pedalen beter beschermd hebben tijdens vervoer. Koffer is daarom wel wat handiger, maar zo'n diago pedalboard is nog steeds erg prijzig. Ik maak liever iets zelf.

driftkop
16 juni 2010, 15:30
Het idee van een pedalenbord is toch een beetje dat je je pedalen erop zet en niet ernaast he? :soinnocent:

Alles behalve de wah staat op het pedalenbord. Scheelt ook een hoop ruimte, die wah ernaast.

Nielsje
16 juni 2010, 15:38
uhhuh.. ik heb ál mijn pedalen op de grond liggen, heb enorm veel ruimte op m'n pedalboard!

the sure thing
16 juni 2010, 16:32
uhhuh.. ik heb ál mijn pedalen op de grond liggen, heb enorm veel ruimte op m'n pedalboard! LOL

Ik stop ze altijd in de originele doosjes en pak ze uit (en sluit ze aan) als ik een optreden heb. Zo is elk optreden weer een soort van Sinterklaasfeest :)

EuroCinema
16 juni 2010, 17:24
Ik heb weleens een Dynacomp uit het doosje laten mieteren, zo op de hals van mijn tele... ben er met en butsje vanaf gekomen maar sindsdien doe ik ze los in een tas, netjes onderop.

Oh en ik heb een junior.

Riky
16 juni 2010, 18:28
LOL

Ik stop ze altijd in de originele doosjes en pak ze uit (en sluit ze aan) als ik een optreden heb. Zo is elk optreden weer een soort van Sinterklaasfeest :)

moet er niet aan denken:s

the sure thing
16 juni 2010, 18:31
Mijn Pedaltrain staat toch te verstoffen in de kast.(...). Ik moet wel zeggen: ik heb een pedaltrain en ik wissel nog veel qua pedalen. Als ik ooit lange tijd met dezelfde pedalen set-up werk, ga ik toch weer over op een DAP flightcase en schroef ik alles vast met schakel-fiets-ketting-dingetjes.


:o





Niet dat ik ooit stop met pedalen wisselen............. :sssh:

Bates15
17 juni 2010, 16:46
LOL

Ik stop ze altijd in de originele doosjes en pak ze uit (en sluit ze aan) als ik een optreden heb. Zo is elk optreden weer een soort van Sinterklaasfeest :)

hahaha dat doe ik dus ook, maar alleen omdat ik nog geen bord heb. . . LOL