PDA

View Full Version : midi?



ben79
28 april 2003, 16:17
ik heb een 19" unit van marshall 9000
Er zit geen midi in ?hoe kan ik er voor zorgen dat ie dat wel doet?
Kan ik in een fx processor (gx700) een kanaalmaken waarmee ik bv deze unit gebruik en bij de andere kanalen niet?

Dirk_Hendrik
29 april 2003, 12:02
Vage onduidelijke vraag. Leg em eens wat uitgebreider uit. Komen er ook meer replies.

natuurlijk kun je je marshall laten midificeren. Kost je een hoop geld en het is de vraag of het is wat jij zoekt.

ben79
29 april 2003, 15:07
ik wil de distortion van die marshall maar de fx van men gx, dus bv ik switch van men clean van men gx naar men distortion van men marshall dan moet ik men distortion van men marshall opzetten en een kanaal in men gx kiezen waar geen fx opzitten en dit wil ik nu simpeler kunnen maken.
ik wil dus kanalen maken die men gx en marhall ineens samen laten switchen..

Ohzoso
29 april 2003, 16:11
beste zuiderbuur, haha!Op die Marshall 19"preamp:das geen distortion maar een overdrive.Als je je send/preamp nou op je input/gx(kweet niet welk merk dat t is)kan aansluiten en die gx ondersteunt die pre-amp channel-omschakeling, dan kan je dus via je midi-in gx je preamp aansturen.

ben79
29 april 2003, 16:14
das een boss gx 700
hoe weet je of ie dat channel switch ding ondersteund?

Ohzoso
29 april 2003, 16:28
dat weet ik niet maar ik kan je wel een hint geven:Bij mn Marshall JFX heet dat remote jack on/off in de categorie system. Bij remote off blijft ie op de leadchannel staan, bij remote on schakelt ie om naar rhythmchannel.Hoe dit bij je Boss heet moet je ff in je handleiding opzoeken.

Ohzoso
29 april 2003, 17:18
Ik heb die gx ns onderzocht.Het ziet er naar uit dat ie die channelswitch van een externe preamp zoals de MGP niet ondersteund.T is misschien wel softwarematig in te voeren maar dat weet ik niet zeker. Ik vraag me eigenlijk af wat van dit hele verhaal de toegevoegde waarde is.Die Boss ziet er nl nogal solide en uitgebreid uit.Het enigste wat ik me hier bij kan voorstellen is dat je niet tevreden bent over het geluid van de overdrive van die Boss en/of dat je je bestaande distortion/fuzz/overdrive of whatever van je Boss nog s wilt opkrikken met die overdrive van de Marshall preamp.(Dit laatste doe ik trouwens zelf ook voor m`n Hendrix geluid, alle andere geluiden speel ik over de rhythmchannel).

ben79
29 april 2003, 20:38
ik gebruik men gx voor de vettere distortion maar ik vind de marshall een prachtige overdrive voor solos e.d.en voor de clean zou ik hem graag gebruiken als eq bedankt voor de raad :wink: