PDA

View Full Version : Hulp bij dilemma nieuwe versterker



Icarvs
14 juni 2010, 18:10
Hallo,

Ik wil graag een nieuwe versterker maar ik twijfel (wie niet).
Ik zit al een enorme tijd te gassen op Orange's en dan voorral de Dual terror en de Rockerverb 50.
Alleen de rockerverb bleef altijd te duur, (maar klonk wel hemels).
Nu zou ik ong. 1100 kwijt zijn voor een dual terror + orange ppc212 cab (open)
Maar ook ong. 1100 kwijt zijn voor een rockerverb 50 head 2de hands
+ een harley benton head 2x12 (van thomann) Nieuw.

Wat is de beste keuze?
alvast dank:)

Misery Signals
14 juni 2010, 18:16
De tweede optie.
Ik vind die open back Oranges niet zo tof, en die Harley Benton is erg goed voor 't geld. De Rockerverb is natuurlijk een klas beter als de DT. Ipv de Harley Benton is de Fame 2x12 V30 zeker ook een optie.

MS

Icarvs
14 juni 2010, 19:42
't probleem is, ik kan eigenlijk over beide weinig vinden en ik kan ze niet testen dus ik moet er van op aan kunnen dat ze goed klinken voor wat het kost( in vergelijking met de 2.5 keer duurdere orange cab).
Iemand anders nog meningen over dit dilemma?

Ik hoop trouwens dat de buizen van de 2dehands rockerverb nog goed zijn.

Fireburst
14 juni 2010, 20:33
Allereerst : je zit terecht al zolang te GASSEN op een Orange, ik vind de scheur geweldig (maar van een Marshall ook hoor) maar eigenaardig genoeg het clean kanaal van mijn Rocker30 nóg mooier. :mmmm:

Ten tweede : volgens mij moet je een DT + PPC212OB voor minder als 1100 kunnen scoren (nieuw). Via internet gemakkelijk te checken uiteraard, maar mits een praatje met je locale gitaarwinkel meestal ook wel. Voor 1100 zou je een DT met PPC212, gesloten dus, moeten kunnen kopen.
Een 2ehandse Rockerverb + nieuwe cab2x12 (met V30's) van Thomann voor 1100 lijkt me dan weer wel een goeie deal. De heads gaan meestal rond de 900 à 1000, het cabinet kost nieuw 298euro : lul er nog 100 af en je doet een mooie zaak.

Wat de buizen betreft : 2ehands is altijd een gokje en in't slechtste geval moet je er dan enkele vervangen. Hoort er bij maar hoeft niet zo erg te zijn, en het kan meevallen ook natuurlijk... Positief denken !

RoelSmoel
14 juni 2010, 20:40
Euhm, Fireburst, die cab (2x12) kost zelfs maar 195 euro..

Icarvs
14 juni 2010, 20:48
Nou ik denk dat het oordeel luid, neem de rockerverb. Het is nogal al een eind weg dus dat word lastig maar ik ga kijken wat ik kan doen?
Bedankt voor het advies:)

Nu nog het GAS voor een nieuwe gitaar afhandelen.:p
wordt het een semi-hollow of een les paul?:p

Fireburst
14 juni 2010, 20:59
Euhm, Fireburst, die cab (2x12) kost zelfs maar 195 euro..

My bad ! Ik zat echt met 229 voor de gewone en 298 voor de V30 in mijn hoofd, zit ik er zomaar 100euro naast... :o

@Icarvs : neem een ES137, dan heb je beide (min of meer) ;)

Icarvs
14 juni 2010, 21:03
Nee ik hou mijn budget lager dan dat;)
rond de 600.
Ik dacht meer aan een epiphone sheraton of epiphone supernove (voor 350 2dehands) en dan voor 250 pickups en tuners upgraden.
of een epi les paul 1959.

(en als er een heel mooi dealtje langs komt een gibson les paul standard faded).
Maar ik moet in de muziekwinkel nog even wat speelervaring opdoen met de sheraton modellen.:)

Ik zoek iets met een mooie clean waar ik wat rustigere nummers uit kan krijgen, en ook john mayer toontjes.
Daarnaast wil ik ook zingende leads eruit kunnen krijgen met niet al te harde rock. (bijv het niveau van wheels van foo fighters of iets alla' oasis. )
Dus misschien lukt dat met een sheraton met gibson pups.