PDA

View Full Version : zoektoch naar een lichte fender twin...



jurgend
14 juni 2010, 15:48
Hallo,

Ik ben op zoek naar een Fender twinamp (2 kanaals) maar dan 20 kg lichter... .
Nu moet ik altijd met de fender zeulen van de trap naar de auto en dan sleuren naar repetitie hok... loodzwaar.
Ik ben zot van de fender clean en hij heeft ook een bruikbare overdrive voor mij.

De twin blijft maar ik zoek iets minder zwaar en gemakkelijk te transporteren.
Persoonlijk dacht ik aan de koch twintone, maar de drive schijnt "anders" te zijn. Ofwel the Mesa boogie stiletto, maar dan is de clean niet echt fenderachtig.

Ik speel vooral covertjes en gebruik veel clean, en dat gaat tot rock (harder dan de foo fighters gaat het niet).
Ik speel over een gretsch 6118T-125Th anniversary.

Ik ben er zeker van dat jullie goeie alternatieven kunnen geven... Liefst 2 kanaals, met Reverb als het kan en niet te zwaar.
Combo of head/cab en budget is +/- 1500 euro

bedankt alvast... .

Luke-wannabe
14 juni 2010, 16:10
Stiletto is bij lange na niet Fender achtig. Dat is meer de Mesa versie van een Plexi.
Ik weet niet wat dan wél lichter zou zijn dan een Twin en het zelfde klinkt, maar je moet de Mesa iig niet hebben ;)

EuroCinema
14 juni 2010, 16:23
Poeh, lastig hoor. Die power van de twin heeft toch ook veel te maken met de twee speakers. Mischien is een Fender top met los kabinet een oplossing? Nog steeds zwaar samen maar in elk geval kun je het in 2 keer tillen.

The Running Man
14 juni 2010, 17:30
Er is geen alternatief voor een twin reverb
Kun je niet gewoon een lightweight headshell voor je twin laten maken en een
lichte 2x12. PM Toneblo

Eko
14 juni 2010, 18:07
Gaat je niet lukken. Ik ben al aan m`n tweede of derde twin. Kom er iedere keer toch weer op terug. 2 x 12 Inch met diepe reverb en tremelo is er maar 1.
Lagere wattages geven iets meer drive ( of crunch) op het cleane kanaal. Een denkbaar alternatief zou een Cybertwin kunnen zijn. Ik weet niet of het gewicht echt veel minder is , maar zonder eindbuizen zou het moeten lukken. Het geluid moet heel dicht tegen het origineel aan kunnen komen.

alfred
15 juni 2010, 21:41
Mischien de nieuwe Super Sonic ?
2-kanaals, Clean en Overdrive en Reverb


http://www.guitarcenter.com/Fender-S...59-i1537827.gc

HalfBlindLefty
15 juni 2010, 22:00
Gaat je niet lukken. Ik ben al aan m`n tweede of derde twin. Kom er iedere keer toch weer op terug. 2 x 12 Inch met diepe reverb en tremelo is er maar 1.
Lagere wattages geven iets meer drive ( of crunch) op het cleane kanaal. Een denkbaar alternatief zou een Cybertwin kunnen zijn. Ik weet niet of het gewicht echt veel minder is , maar zonder eindbuizen zou het moeten lukken. Het geluid moet heel dicht tegen het origineel aan kunnen komen.


Gewicht, kilootje of 26, Geluid komt goed in de buurt en yup, hij gaat snoeihard.
Maar om nu een Twin reverb te vervangen door een Cybertwin..... Dat gaat zelfs mij (en ik ben verslingerd aan mijn CT) wat ver.

Mijn eerste gedacht was : Opsplitsen die Twin, lose cab en head bouwen. Amp en speakers overzetten en de oorspronkelijke kast zo laten.

JeroenP
16 juni 2010, 00:58
Het is iet anders, maar de vibrolux reverb heeft het typische fender geluid, is niet zo zwaar, heeft 2 speakers en is gaaf!

Los daarvan moet je gewoon een kilo of 40 incasseren als je het fender twin geluid wil...

Kim Wilson
16 juni 2010, 08:34
+1 voor de Vibrolux Reverb. Ik heb er zelf één. Een Twin is het niet, maar het is wel een echte typische Fender. Clean voldoende headroom, en nog geen 25 kilo zwaar. Het verbaast me elke keer weer wat voor geluid eruit kan komen voor zo'n handzaam versterkertje. En naar mijn bescheiden mening beter en veelzijdiger inzetbaar dan een Twin Reverb.

Arjan12
16 juni 2010, 11:32
Een Showman is toch de head-versie van de Twin Reverb? Of klinkt die flink anders dan de TR?

PeeVee
16 juni 2010, 13:35
Dit is 'm volgens mij

http://images.gittigidiyor.com/2297/Fender-Mini-Twin-kucuk-portatif-gitar-amfisi__22973736_0.jpg

Makkelijk mee te nemen en niet zo duur ;)