PDA

View Full Version : jcm 2000 brom normaal of niet ?



canttouchthis
14 juni 2010, 13:48
Ik heb dit weekend een jcm 2000 dsl 100 watt gekocht met een mc412 cab nadat ik deze in een winkel was gaan teste en die leek me best wel vet, maar nu hebk hem hier thuis aan het testen geweest en als ik hem opzet zonder datk dus aan het spelen ben ofzo hoor ik een brom die uit de top komt, volgens mijn vader is het normaal omdat het de elektriciteit is die door de transfo loopt die je hoort maar ik vraag me nu toch af of dit wel zo normaal is iemand een idee ? (:

allochthomas
14 juni 2010, 14:06
Check eerst even of je de versterker hebt aangesloten op een geaard stopcontact.

canttouchthis
14 juni 2010, 14:08
Check eerst even of je de versterker hebt aangesloten op een geaard stopcontact.

Zou zo moeten zijn ja (:

universe777
14 juni 2010, 14:16
Bij alle Marshalls die ik ben tegengekomen (en bij de twee die ik heb) hoor je een brom als ze aan staan. Het is meer een zoem dan een brom vind ik.
Het wordt ook niet harder naarmate je het volume verder open zet.

Volgens mij gewoon het cicuit wat aan staat. En heeft niets te maken met wel of niet geaard.

Het kan wel zo zijn dat je gain zo ver open staat dat de amp ruist, maar dat bedoel je volgens mij niet.. toch?

canttouchthis
14 juni 2010, 14:19
Bij alle Marshalls die ik ben tegengekomen (en bij de twee die ik heb) hoor je een brom als ze aan staan. Het is meer een zoem dan een brom vind ik.
Het wordt ook niet harder naarmate je het volume verder open zet.

Volgens mij gewoon het cicuit wat aan staat. En heeft niets te maken met wel of niet geaard.

Het kan wel zo zijn dat je gain zo ver open staat dat de amp ruist, maar dat bedoel je volgens mij niet.. toch?

Nee want het is met alle volume gain op standby enzovoort ook, en als ik aan het spelen ben hoor ik hem niet meer maar dat is omdat de box wel veel meer geluid maakt dan de zoem :D heeft iemand toevallig ook een idee of ik ergens iets kan vinden over hoe je bepaald sounds eruit kan halen waar ik wat van kan leren ? want ik weet hem nog niet zo goed te gebruiken

universe777
14 juni 2010, 14:31
Als ik je zo hoor dan is het normaal hoor.

Wat ik doe als een amp probeer is het volgende.
Alle Eq knoppen op 12 uur (volume niet, lijkt me geen goed idee;))
En dan gaan spelen met de standen en de gain zodat je leert wat ze doen. Dan is het ook makkelijker om dat wat je in je hoofd hebt, uit de versterker te krijgen.
Persoonlijk vind ik de clean/crunch standen van het groene kanaal het mooist. Ik speel DeathMetal maar gebruik een booster voor het crunch kanaal omdat dat naar mijn smaak strakker klinkt en beter reageerde op mijn spel. Bovendien kan ik door zachter aan te slaan en een tikkie terug op mijn volume pot toch een clean eruit krijgen.

Tankman
14 juni 2010, 16:40
Of het normaal is weet ik niet, maar ter vergelijking:

Ik was vrijdagavond in de P3 in Purmerend bij een concertje van Brian Welch. Daar stond ook een JCM2000 head op het podium die bromde als een gek. Ik stond er op een gegeven moment pal voor. Als er niet gespeeld werd was het duidelijk hoorbaar.

belfrink
14 juni 2010, 18:25
Ik heb het ook met mijn TSL, ben er inmiddels wel aan gewend en met spelen hoor je het verder toch niet :) (geen geaard stopcontact btw, maar wel een dure contactdoos ertussen)

Nielsje
14 juni 2010, 23:48
ja hoor bij een dsl is het heel normaal als je geluid hoort wanneer je niet aan het spelen bent afhankelijk van je instellingen bijvoorbeeld met veel gain heb je dat meer of minder ook heeft het inpluggen op een geaard stopcontact veel invloed als laatste kan het natuurlijk ook aan je speakerkabel liggen heb je wel een speakerkabel je moet geen gitaarsnoer gebruiken hoor als laatste twee tips je kan verschillende sounds verkrijgen door aan de knoppen van de versterker te draaien

En gebruik verdomme eens leestekens!
Je wil toch niet beweren dat je zo hebt leren schrijven op school?

nickofzo
14 juni 2010, 23:54
is dat niet gewoon de ventilator die aan het blazen is?

Nielsje
15 juni 2010, 00:01
is dat niet gewoon de ventilator die aan het blazen is?

???

De dsl heeft geen fan.. hoe kom daarbij?

nickofzo
15 juni 2010, 00:03
sorryyyy:P

edit: mijn mg blaast wel dmv ventilator
edit2: maar dat komt ook doordat t geen buizen heeft