PDA

View Full Version : POD X3 USB en Logic Express



Kaïn
14 juni 2010, 13:45
Hey Guys,

Ik heb het volgende probleem. Het lukt mij niet om in logic als input (via USB) mijn POD X3 te gebruiken en als OUTPUT gewoon mijn computerspeakers.
Onder preferences -> Audio kan ik wel de PODx3 kiezen, maar ik heb geen idee waar ik een aparte output device kan kiezen (zoals in garage band bijv...)

Help help help!

Edit: Ik werk met Logic 8 overigens (in logic 9 kan je wel apart in en outputs kiezen. Schandelijk eigenlijk dat dit zo lastig is nu, maargoed)

MjS
14 juni 2010, 15:52
Ben niet bekend met Logic, maar kun je niet gewoon je computerspeakers aan je X3 hangen? Dat is de meest voor de hand liggende manier om de boel aan te sluiten (heb ik destijds ook met succes gedaan).

fivelastwords
14 juni 2010, 22:31
Precies wat hierboven staat. Anders kan je in Audio/MIDI Devices in je OS, dus buiten Logic om, een samengestelde geluidskaart aanmaken. Daar kun je dus je interne en je externe geluidskaart aan elkaar koppelen. Seggragated device heet dat in de Engelse versie van je OSX. Zie hier (http://www.apple.com/downloads/macosx/audio/midideviceimages.html).

Je kan daarna in Logic als driver Samengesteld apparaat/segregated device kiezen en je outputs beschikbaar maken.

Kaïn
15 juni 2010, 10:10
Precies wat hierboven staat. Anders kan je in Audio/MIDI Devices in je OS, dus buiten Logic om, een samengestelde geluidskaart aanmaken. Daar kun je dus je interne en je externe geluidskaart aan elkaar koppelen. Seggragated device heet dat in de Engelse versie van je OSX. Zie hier (http://www.apple.com/downloads/macosx/audio/midideviceimages.html).

Je kan daarna in Logic als driver Samengesteld apparaat/segregated device kiezen en je outputs beschikbaar maken.

Dankje voor je reactie!

Ik heb dat geprobeerd maar helaas nog zonder succes. Ik heb aggregate device aangemaakt dat bestaat uit de X3 en de build in out maar ik heb nog steeds geen geluid uit mijn boxen. Ik zie wel dat zowel de build in als de X3 outputchannel 2 gebruiken, maar ik kan dat niet aanpassen. Im lost!