PDA

View Full Version : Waarde AVRI met playwear



TimS
14 juni 2010, 13:26
Ik zit al een tijdje te kijken naar een '62 AVRI strat. In goede staat lijken ze voor ongeveer 950 euro te gaan. Nu kwam ik een advertentie tegen van een flink gebruikte AVRI. Ik vroeg me af wat dat ding nou ongeveer waard is, er is namelijk niet echt veel vergelijkingsmateriaal.

Advertentie: klik (http://link.marktplaats.nl/344332242)

Hendriks
14 juni 2010, 13:32
Ik zou iets van 750 bieden .

Arjan12
14 juni 2010, 14:18
Dat lijkt me wel erg weinig hoor. 1000 euro lijkt me al een lage prijs voor een AVRI in goede staat. En dan 750 voor een AVRI met wat slijtplekken (en zonder originele koffer)?

Maar goed, nee heb je...

marc_o
14 juni 2010, 14:29
Komaan zeg, voor dat geld (ik bedoel 1000,-) koop je toch zeker wel even iets anders dan een Tokai.
Heb er ook op gespeeld en natuurlijk is het een prima gitaar, maar niet voor 1000,-.
Persoonlijk vind ik die 750 al aan de maat, en dan zou er nog geen haarkrasje op mogen zitten...
Voor dit geld ga je gewoon voor Fender.

TimS
14 juni 2010, 14:35
Komaan zeg, voor dat geld (ik bedoel 1000,-) koop je toch zeker wel even iets anders dan een Tokai.
Heb er ook op gespeeld en natuurlijk is het een prima gitaar, maar niet voor 1000,-.
Persoonlijk vind ik die 750 al aan de maat, en dan zou er nog geen haarkrasje op mogen zitten...
Voor dit geld ga je gewoon voor Fender.
Het gaat ook om een Fender, het is de tweede gitaar in de advertentie.

Bedankt iedereen voor de reacties, maar ik denk dat ik toch even doorspaar en dan een AVRI koop zonder in te ruilen. Ik was van plan om m'n American Standard in te ruilen, maar daar krijg je vrij weinig voor. Dan hou ik em liever.

Erikt
14 juni 2010, 16:48
Je moet ook nooit een gitaar inruilen. Knal 'm op marktplaats zou ik zeggen. Komt er een acceptabel bod voorbij verkopen, zo niet kun je 'm altijd nog houden.

marc_o
14 juni 2010, 16:58
Het gaat ook om een Fender, het is de tweede gitaar in de advertentie.

Bedankt iedereen voor de reacties, maar ik denk dat ik toch even doorspaar en dan een AVRI koop zonder in te ruilen. Ik was van plan om m'n American Standard in te ruilen, maar daar krijg je vrij weinig voor. Dan hou ik em liever.



Ach, wat lomp van me....compleet overheen gelezen.
Nou, ik heb die gitaar toevallig ook, naar volle tevredenheid. Mocht ie in goede staat zijn (verf is dan weer niet belangrijk voor mij persoonlijk) is het een prima prijs.

TimS
14 juni 2010, 17:00
Je moet ook nooit een gitaar inruilen. Knal 'm op marktplaats zou ik zeggen. Komt er een acceptabel bod voorbij verkopen, zo niet kun je 'm altijd nog houden.
Probleem is dat ik eigenlijk maar 1 goede gitaar heb en niet genoeg tijd heb tussen optredens om m'n gitaar te verkopen en een nieuwe te zoeken. Als ik m'n gitaar nu verkoop en de gitaar die ik op het oog had niks blijkt te zijn, heb ik een probleem.

Eko
14 juni 2010, 18:00
In advertenties wordt graag de term `62 strat gebruikt. Een AVRI is een USA reissue en geen Japanner of wat dan ook. Die worden ook wel eens zonder case en candy ( bijbehorende papieren , kabel, strap en ashtray ) aangeboden maar dat is negen van de tien keer eerder verdacht. Een AVRI kost tussen de 1500 en 2000,- ,om dat voor 1000,- weg te doen lijkt me verdacht.

marc_o
14 juni 2010, 18:47
In advertenties wordt graag de term `62 strat gebruikt. Een AVRI is een USA reissue en geen Japanner of wat dan ook. Die worden ook wel eens zonder case en candy ( bijbehorende papieren , kabel, strap en ashtray ) aangeboden maar dat is negen van de tien keer eerder verdacht. Een AVRI kost tussen de 1500 en 2000,- ,om dat voor 1000,- weg te doen lijkt me verdacht.


Nou, dat is andwers de gangbare prijs hoor en zeker als de lak eruit ziet als deze...de meest gevraagde prijs is 1200,- en dan is dat onbeschadigd en met case-candy.

Voor de mijne zat ik ruim onder de 100...heb echter wel een setje snaren meegenomen en een schroevendraaier. heb 'm ter plekke (uiteraard met toestemming van de eigenaar) uit elkaar gehaald en gecheckt wat ik kon, zoals de elementen, dat horen custom shops te zijn, hals-stempel en dergelijke, dus hals eraf, slagplaat eraf en als dank een setje nieuwe snaren die erop zouden gaan wanneer ik 'm niet zou kopen....

TimS
14 juni 2010, 19:12
Het gaat definitief niet door, prijsverschil tussen de twee gitaren was te groot.

Er zaten ook geen papieren bij.

Nou, dat is andwers de gangbare prijs hoor en zeker als de lak eruit ziet als deze...de meest gevraagde prijs is 1200,- en dan is dat onbeschadigd en met case-candy.

Voor de mijne zat ik ruim onder de 100...heb echter wel een setje snaren meegenomen en een schroevendraaier. heb 'm ter plekke (uiteraard met toestemming van de eigenaar) uit elkaar gehaald en gecheckt wat ik kon, zoals de elementen, dat horen custom shops te zijn, hals-stempel en dergelijke, dus hals eraf, slagplaat eraf en als dank een setje nieuwe snaren die erop zouden gaan wanneer ik 'm niet zou kopen....
Ik heb er al wel een aantal voorbij zien komen voor onder de 1000, dit leek me dus niet echt verdacht.

Hoe lang heb jij trouwens je AVRI al? Deze was namelijk al aardig beschadigd na 9 jaar, terwijl sommige AVRI´s van dezelfde leeftijd er nog als nieuw uitzien. Was er met deze gegooid of zijn er op die andere gitaren nou niet gespeeld?

Erikt
14 juni 2010, 19:19
Zit er nitrolak op die dingen? Dan zou het best kunnen na 9 jaar spelen.



Probleem is dat ik eigenlijk maar 1 goede gitaar heb en niet genoeg tijd heb tussen optredens om m'n gitaar te verkopen en een nieuwe te zoeken. Als ik m'n gitaar nu verkoop en de gitaar die ik op het oog had niks blijkt te zijn, heb ik een probleem.

Dan verkoop je 'm als de nieuwe gitaar bevalt. Een beetje handelsgeest hè! :ok:

TimS
14 juni 2010, 21:44
Zit er nitrolak op die dingen? Dan zou het best kunnen na 9 jaar spelen.
Ja, zit nitro lak op.

Dan verkoop je 'm als de nieuwe gitaar bevalt. Een beetje handelsgeest hè! :ok:
En daar heb ik weer geen geld voor ;)

Ik denk dat ik dan maar geld moet opsparen van optredens, koop ik er een bij over een paar maanden.

marc_o
14 juni 2010, 21:53
Het gaat definitief niet door, prijsverschil tussen de twee gitaren was te groot.

Er zaten ook geen papieren bij.

Ik heb er al wel een aantal voorbij zien komen voor onder de 1000, dit leek me dus niet echt verdacht.

Hoe lang heb jij trouwens je AVRI al? Deze was namelijk al aardig beschadigd na 9 jaar, terwijl sommige AVRI´s van dezelfde leeftijd er nog als nieuw uitzien. Was er met deze gegooid of zijn er op die andere gitaren nou niet gespeeld?


Ik heb de mijne een jaar of 4, maar hij is al van 1994 hoor. die zijn in de regel iets gewilder, maarja, je kent dat wel, dat gezwets van vroeger was alles beter. Er zijn wel kleine verschillen, veelal te zien aan de elementen, die hebben een andere vorm van bobbins (de metalen polepieces). Bij mij zijn die vlak en later werden ze meer rond, soort kop van een kogeltje.

vulvasonic
14 juni 2010, 23:41
€1000,- voor een AVRI strat als deze lijkt mij een hele mooie en eerlijke prijs. De toets ziet er trouwens lekker donker uit en dat is vaak (niet per definitie natuurlijk) een goed teken. Als ik het geld had was ik er erg zenuwachtig door geworden waarschijnlijk. :)

marc_o
14 juni 2010, 23:46
Ik zou 'm echt direct kopen

TimS
14 juni 2010, 23:53
Ik zou 'm echt direct kopen

Ja, hou eens op, ik had net besloten hem niet te kopen. Straks moet ik nog spullen gaan verkopen ;)

frander
14 juni 2010, 23:55
Heb zelf een AVRI, maar die gaat eeeeeech nie weg voor zo'n bedrag! Sowieso nooit meer weg, heerlijke gitaar!

Quink
14 juni 2010, 23:57
Er zijn wel kleine verschillen, veelal te zien aan de elementen, die hebben een andere vorm van bobbins (

Er zijn wel duidelijkere verschillen tussen de oude en de nieuwere RI's, bijv. de plaatsing van de dots op de 12de positie. Bij de oudere RI's staan ze verder naar binnen, bij de nieuwere zitten ze onder de A en B snaren.

En de RI's hebben idd nitro lak, maar wel een poly onderlaag. Dus om dat in 9 jaar weg te slijten, het kan vast wel, maar ik zou haast denken aan een stukje "doe-het-zelven". (Wat uiteraard verder niks uitmaakt voor de kwaliteit en/of authenticiteit van de gitaar).

vulvasonic
14 juni 2010, 23:59
Ik zou 'm echt direct kopen

Maar dan ook ECHT!!! :cooler:

TimS
15 juni 2010, 00:04
Hmm, 800 zou op zich een mooie prijs zijn voor zo'n gitaar, maar dan istie maar 200 euro goedkoper dan een die niet beschadigd is en wel de orginele papieren en accesoires heeft.

En de RI's hebben idd nitro lak, maar wel een poly onderlaag. Dus om dat in 9 jaar weg te slijten, het kan vast wel, maar ik zou haast denken aan een stukje "doe-het-zelven". (Wat uiteraard verder niks uitmaakt voor de kwaliteit en/of authenticiteit van de gitaar).
Een onderlaag doet toch niets aan slijtage van de toplaag? Of zit de kleur juist in de onderlaag en is de nitro finish transparant? Ik heb echt de ballen verstand van lak, ik vond em gewoon erg goed spelen.

Maar dan ook ECHT!!! :cooler:

http://i6.photobucket.com/albums/y201/aaronmarkson/Gibson%20J-45/DSCN7085.jpg

hah

vulvasonic
15 juni 2010, 00:07
Voelt het goed een ander zo te laten lijden?!?!
Jij nare man! :sneaky:



;)

TimS
15 juni 2010, 00:12
Ach, dure akoestische gitaren zijn toch voor oude lullen, daar kan je nog wel een paar jaar mee wachten :seriousf:

Ik heb trouwens morgen een afspraak staan om m'n gitaar langs te brengen bij v/d Gier. Als ik hem alsnog in zou willen ruilen is dat weggegooid geld =/

Eko
15 juni 2010, 07:40
Ik heb zelf een AVRI `62 ( tele) en moet zeggen dat de gitaar speelt en klinkt zoals een USA zou moeten klinken. Ik heb alleen de vintage frets vervangen door mini-jumbo.
De afwerking is inderdaad een ondercoating met een nitro toplaag. Trouwens net als in die jaren zelf. Dat is dus eerder trouw aan het origineel.
De nitrolak beschadigd inderdaad sneller dan een polylak ( daar heb ik er ook wel wat van). Zeker bij intensief gebruik ( podium e.d.).

marc_o
15 juni 2010, 12:52
@ TimS:
Wat is de precies de reden dat je besloten hebt 'm niet te kopen?
Als ik jou was zou ik gewoon eens gaan kijken en luisteren.
Ik heb in ieder geval nooit spijt gehad van die 62 RI....
Kijken kan geen kwaad lijkt me....en die lak? Lekker belangrijk, dat is gewoon zelf gedaan....moet je de mijn eens zien, zit amper nog fatsoenlijke lak op.

TimS
15 juni 2010, 14:38
@ TimS:
Wat is de precies de reden dat je besloten hebt 'm niet te kopen?
Als ik jou was zou ik gewoon eens gaan kijken en luisteren.
Ik heb in ieder geval nooit spijt gehad van die 62 RI....
Kijken kan geen kwaad lijkt me....en die lak? Lekker belangrijk, dat is gewoon zelf gedaan....moet je de mijn eens zien, zit amper nog fatsoenlijke lak op.
Geld :(

Ik had hem al gemaild dat ik niet had verwacht dat het prijsverschil zo groot zou zijn (krijg maar 600 ongeveer voor m'n strat), daarna mailde hij nog hoeveel ik nog bij kon betalen, maar dat was te weinig. Ik kan natuurlijk wat spullen verkopen, maar dan is er nog de vraag of ik de gitaar die ik nu heb wel weg wil doen. Ik heb nu net mijn gitaar weggebracht naar v/d Gier, dus daar ga ik voorlopig nog mee spelen. Zo'n afstelbeurt krijg je er toch nooit uit als je hem tweedehands aanbiedt.

marc_o
15 juni 2010, 15:07
Tja....nooit gaan shoppen als je blut bent, waarde vrind! :seriousf:

Arjan12
15 juni 2010, 15:40
600 is tegenwoordig helaas een wat lage, maar toch gangbare prijs voor een American Standard, zeker als je er een in het zwart ofzo hebt (ik weet niet wat voor kleur die van jou heeft?).

TimS
15 juni 2010, 15:53
Tja....nooit gaan shoppen als je blut bent, waarde vrind! :seriousf:
Is inderdaad geen goed idee, je ziet alleen maar allemaal koopjes die je niet kunt betalen =/

600 is tegenwoordig helaas een wat lage, maar toch gangbare prijs voor een American Standard, zeker als je er een in het zwart ofzo hebt (ik weet niet wat voor kleur die van jou heeft?).
CAR met maple nek, ziet er uit als nieuw. Ik denk dat ik misschien wel iets meer dan 600 zou kunnen krijgen, maar dan ben ik er niet zo snel vanaf.

jutter
15 juni 2010, 18:03
Is inderdaad geen goed idee, je ziet alleen maar allemaal koopjes die je niet kunt betalen =/

CAR met maple nek, ziet er uit als nieuw. Ik denk dat ik misschien wel iets meer dan 600 zou kunnen krijgen, maar dan ben ik er niet zo snel vanaf.

Voor een Standard is 700-750 euro een normale prijs. En Standards heb je ook in meerdere uitvoeringen.....