PDA

View Full Version : Wat is er mis met mijn versterker? (London City Hornett 50 watt tube amp)



Whiplash
14 juni 2010, 08:58
Ik heb nu ongeveer een jaar de London City Hornett in huis staan, een prima versterker.
maar toen ik gister even wou spelen kwam er amper geluid uit...enkel als ik hem op het overdrive kanaal zette op vol volume kwam er heel zacht wat geluid uit.
Als hij aan staat branden alle buizen achterin gewoon, nu ben ik een totale leek op het gebied van buizenamps dus hopelijk weet iemand wat het probleem is!

nico verduin
14 juni 2010, 09:10
Ik heb nu ongeveer een jaar de London City Hornett in huis staan, een prima versterker.
maar toen ik gister even wou spelen kwam er amper geluid uit...enkel als ik hem op het overdrive kanaal zette op vol volume kwam er heel zacht wat geluid uit.
Als hij aan staat branden alle buizen achterin gewoon, nu ben ik een totale leek op het gebied van buizenamps dus hopelijk weet iemand wat het probleem is!
Kan van alles zijn:
- buisje defect
- breuk ergens in de amp
- component defect
- slecht contact.
Het feit dat een buisje gloeit betekent alleen maar dat de gloeidraad het doet. Meer er zitten nog meer elementen in een buis.
Daar je er geen verstand van hebt, zou ik hem ff wegbrengen.

Ronald.ZaZ
14 juni 2010, 10:32
Stating the obvious, maareh... alles goed aangesloten?
Ik had een tijdje terug exact hetzelfde met mijn rockerverb en ik me maar blindstaren op de essentiele aansluitingen.
10 keer de checklist afgaan 16 ohm aansluiting op cabinet: check!
output van effectenbak naar input versterker: check!
volume output effectenbak correct: check!

etc.
Waar ik niet naar keek is dat ik de footswicth om kanalen te switchen in de return of send van de fx loop van mijn versterker had gedaan.

Whiplash
2 september 2010, 09:43
nu 2,5 maand later heb ik m nog niet laten repareren (geen tijd, geld etc)
nu heb ik 2 weken vakantie wel even de tijd om hem ergens langs te brengen.
wat zijn aanraders qua reparateurs, graag omgeving rotterdam.
vox humana mischien, of doen die enkel gitaren?

tillens
2 september 2010, 09:48
Neem even contact op met Frits van Mourik. Is hier ook actief op het forum, wellicht dat die je kan helpen. gr peter

tommus42
2 september 2010, 09:50
Cluseau huist in Den Haag zag ik, misschien wil hij eens kijken.:soinnocent:

jappejongen
3 november 2010, 14:01
Ik had 2 weken net hetzelfde voor met m'n London City Bulldog!
Hij is nog altijd bij de reparateur, dus ik weet nog niet wat er aan de hand mee is...

arcane
3 november 2010, 17:43
Ik had 2 weken net hetzelfde voor met m'n London City Bulldog!
Hij is nog altijd bij de reparateur, dus ik weet nog niet wat er aan de hand mee is...

Laat ook even weten wat er mis was als je hem terug hebt. Dit heb ik bij deze amp nl. al vaker gehoord.

cluseau
3 november 2010, 21:20
Laat ook even weten wat er mis was als je hem terug hebt. Dit heb ik bij deze amp nl. al vaker gehoord.

Mocht je er wat aan hebben, de amp van whiplash had gewoon een defect pre buisje. Niets amp gerelateerd dus, kan bij elk merk gebeuren.

Frans.

Mufftin
4 november 2010, 08:45
Het is wel de meest goedkope en vooral fijnste versterker die ik ooit heb gehad. Ik heb het probleem ook gehad, bij mij was het stof...... wattenstaafje achterin elk gat wat je ziet!