PDA

View Full Version : jcm 800 doen of niet doen?



nickofzo
14 juni 2010, 00:44
ik zit er al een tijdje over te denken..
een vriend van me heeft een jcm 800 top plus cabinet te koop staan

uit 84 welliswaar
1 kanaal dus ook

ik hou wel van scheuren en jcm is dus ook echt een ballenbak;)

top alleen is 600 eur.. en top plus cabinet 1000
vrij goedkoop op zich, t blijft een bak met geld

vandaar ik er een poll bij zet: graag ff waarom wel en waarom niet

TimS
14 juni 2010, 00:55
Koop iig de top, cabinet kan je later eventueel nog erbij kopen.

AART
14 juni 2010, 01:13
Enkel top kopen en de cab via MP goedkoper zoeken. Marshall cabs vind je met wat zoeken wel voor +-300 euro.

nielsnielsniels
14 juni 2010, 03:58
http://shoppen.blog.nl/files/2009/08/mauricedehond.png

macwilliams
14 juni 2010, 06:52
Ik zou de hele set kopen als ze vanaf begin bij elkaar hebben gehoord.

jaywalker
14 juni 2010, 09:21
Set kopen, afdingen op de cab.

Mitch
14 juni 2010, 09:30
Vraag ik me als enige af welke top het precies is (100W/50W) en welke cab het precies is met welke speakers? En laat je keus niet alleen afhangen van de prijs, maar vooral van wat je er mee wil. Enorm veelzijdige bakken zijn het batuurlijk niet, maar wel klassiekers.

iWishmaster
14 juni 2010, 11:21
Welke top is het precies, 2203 of 2204 (100W of 50W)? 1984 is volgens mij ook het omslagjaar van de 'vertical input' naar 'horizontal input', dus: heeft de amp 2 inputs die boven/onder elkaar zitten of naast elkaar?

Sowieso is de prijs prima, mocht je hem niet kopen stuur maar een PM, ik heb ook wel interesse!

Thijssie
14 juni 2010, 12:11
Idioot topic.

Alleen jij kunt zelf bepalen of zo'n ding iets voor jou is.

En ondanks de trend dat iedereen zo'n ding zo moeten hebben :???: zijn het helemaal geen allemansvriendjes. Ze moeten keihard om een beetje te klinken. Je moet echt consessies m.b.t. een aantal dingen doen omdat het een 1 kanaalsbak zonder fxloop is (leren met de gitaarvolumeknop te werken, geen soloboost etc etc)

Het zijn superamps als het "je ding is". Maar als je twijfelt, is het waarschijnlijk niets voor jou....

interessander
14 juni 2010, 12:18
Ik heb voor de zelfde keuze gestaan (Jcm 800 2203 halfstack met AV kast voor minder dan 1000) en het gewoon gedaan, ondanks dat ik hem vrij snel weer heb ingeruild op mijn huidige versterker heb ik er geen spijt van.

Je bent toch weer een ervaring rijker en als je hem voor een goede prijs kan kopen dan weet je ook dat je hem minstens voor die prijs weer van de hand kan doen, mits in goede staat natuurlijk.

Mr. Dynamite
14 juni 2010, 12:28
Gewoon doen joh!
Voor 600 kun je hem altijd wel weer kwijt en het blijft een gave versterker :cooler:

universe777
14 juni 2010, 14:21
Ken je de amp van er op spelen? En zo ja kan je er wat mee qua spel.
Het slaat nergens op om een 800 te kopen omdat het een 800 is...
Ik heb er ondertussen zat gehoord die ik niet mooi vond. Ik speel nu tijdelijk op een 2210 en die klinkt wel gaaf voor MIJ. Maar mijn DSL vind ik toch beter klinken.

TimS
14 juni 2010, 14:47
Als je geen versterker hebt, je geen idee hebt hoe een JCM800 klinkt en je maar 600 euro te besteden hebt is het inderdaad niet slim om die JCM800 te kopen, maar anders is het altijd leuk om te proberen. Voor die 600 ben je hem zo weer kwijt

Istie trouwens niet kapot ofzo? Of slecht gemodificeerd? De prijzen van de top en het cabinet zijn namelijk een beetje uit verhouding.

nickofzo
14 juni 2010, 19:57
nou ik speel veelal her en der over buizenbakken.. heb zelf geen buizenbak.
het gaat om de 100 watt versie.. dus slaapkamer zal niet zo heel erg te doen zijn..
en ja ik heb er op gespeeld, en vond em wel oké alleen denk dat voor de zwaardere muzieksoorten er nog wel een pedaal bij moet..

tevens zitten er in die cab greenbacks ..(speakerkast zou ik denk ik wel apart een keer kopen.. ) heb hier namelijk nog 2 kasten met celestion staan..


ja der zit een "van halen" mod in.. maar wat die nou doet is mij eigenlijk niet duidelijk geworden. er zitten nieuwe buizen ook in..
en de verhouding van top en cab vind ik ook wat raar ja (kwa prijs) maar hij wilt er het liefst zo snel mogelijk van af.. aangezien hij geen gitarist meer in zijn eigen band is.. en dus geld nodig heeft voor draadloze microfoon. beide gitaristen van die band hebben al jcm 800 plus cab.. dus deze staat in hoek te staan

nickofzo
14 juni 2010, 20:05
Welke top is het precies, 2203 of 2204 (100W of 50W)? 1984 is volgens mij ook het omslagjaar van de 'vertical input' naar 'horizontal input', dus: heeft de amp 2 inputs die boven/onder elkaar zitten of naast elkaar?

Sowieso is de prijs prima, mocht je hem niet kopen stuur maar een PM, ik heb ook wel interesse!

weet niet precies welke.. volgens mij de 03.. maar iig zitten de inputs boven elkaar

edit:

k krijg er dan btw wel een metalzone bij ..omdat ie er toch mee stopt

edit:

rede van het starten van dit topic. is meer dat ik me niet blind staar op een jcm 800 uit 84, omdat het een jcm 800 uit 84 is
en dus geen miskoop wil doen.

moet wel on earth blijven.. vandaar

verder speel ik veelal rock/bluesrock/rock n roll/ metal..

Thiez
14 juni 2010, 20:29
400 euro voor greenback kast vind ik vrij normaal. een 600 voor een JCM800 is wel wat lager dan normaal. Maar dat komt misschien door die mod.

Ik zou zegge: Vragen of je hem een keer uit mag proberen bij repetitie (aangezien hij toch van vriend van je is). Is hij vet? KOPEN!!!! is hij niet wat je zoekt? lekker laten staan dan.

nickofzo
14 juni 2010, 20:34
ik moet em gewoon nog een 2e keer proberen... is mijn conclussie.. hij staat in hun repetitieruimte..

ja hij had em ooit al van iemand overgekocht.

.. blijkt ttoch niks te zijn voor mij.. dan zet ik t er hier ook neer.. en pm ik de geinteresseerden alhier.

Thiez
14 juni 2010, 21:30
zoals ik al zei. Ik zou proberen hem wel in bandverband ofzo te testen. Als je die kans hebt moet je die zeker pakken. Ik zou willen dat ik dat met alle versterkers kon doen.
In bandverband heb je toch een heel andere sound nodig dan dat je in je eentje zit te spelen.

jerome
14 juni 2010, 23:43
Enkel top kopen en de cab via MP goedkoper zoeken. Marshall cabs vind je met wat zoeken wel voor +-300 euro.

Hangt er sterk van af wat voor speakers erin zitten...
Een Marshall cab voor €300 is bijna altijd zo'n 300 Watt cab met G12-75ers erin. Daar wordt je mee doodgegooid... ;)
Ik wordt daar persoonlijk niet vrolijk van
Maar als het een cab is van begin 80 met Greenbacks is €400 echt niet te duur.
En als het een cab is van begin 80 met G12-65ers erin zou ik m gelijk scoren.
Want die zijn niet dik gezaaid en daar betaal je zomaar €500 voor...

pol
17 juni 2010, 14:52
da's een goeie prijs, wel die metalzone niet gebruiken he.

jcm800 + tubescreamer ervoor of boss sd-1 is echt lekker.

over de toonregeling, het is niet raar als de presence en treble op 0 staan en het dan nog helder genoeg klinkt, ik vind het zeer fijne versterkers.

en als het nog niks voor je is krijg je dat dadelijk verkocht aan dezelfde prijs, meer ook als die in goeie staat is.

wat is die van Halen mod ? ik zou em terug orgineel laten zetten, dat originele circuit is gewoon goed

HaroldA
17 juni 2010, 15:00
Hangt er sterk van af wat voor speakers erin zitten...
Een Marshall cab voor €300 is bijna altijd zo'n 300 Watt cab met G12-75ers erin. Daar wordt je mee doodgegooid... ;)
Ik wordt daar persoonlijk niet vrolijk van

Ik heb al een aantal keer nagevraagd wat voor speakers er in een 1960'je zaten omdat ze zo lekker klonken. Bleek iedere keer weer T75's te zijn...

Je moet er wel niet recht voor staan. ;)

Ik heb zelf een JCM 800 1960A cab met G12-65'ers en een JMP 1960B kastje met greenbacks (G12-M25)...

nickofzo
17 juni 2010, 16:25
da's een goeie prijs, wel die metalzone niet gebruiken he.

jcm800 + tubescreamer ervoor of boss sd-1 is echt lekker.


ja ik heb een klein foutje gemaakt.. het is gelukkig geen metalzone.. maar een boss sd 1 ja;) (hij weet alleen niet of die het nog doet.. want bijna nooit gebruikt) .. algoed.. als je die er bij krijgt.. maakt niks uit..
ik heb wel laatst een pedaal gehoord.. die over de jcm 800 echt bruut moet klinken volgens mij... de blackstar ht distx .. misschien dat ik die er tzt wel bij haal..


de Van halen mod :S geen idee.. hij klinkt eigenlijk gewoon zoals ik em ken(zoals een jcm 800), .en die vriend van me vond dat dus ook:P hij had em ook ergens van over gekocht.. dusja

..
dinsdag ga ik als t goed is em nog eens proberen.. en even mee naar huis nemen om verder te bekijken:P dan hak ik ook de knoop door..

stiekem voel ik het al in mijn portomonee..

thuis wil ik even kijken wat ie over mijn cabinet doet, 1960 kasten kan ik anders altijd nog kopen op marktplaats..

nickofzo
17 juni 2010, 16:33
Ik heb al een aantal keer nagevraagd wat voor speakers er in een 1960'je zaten omdat ze zo lekker klonken. Bleek iedere keer weer T75's te zijn...

Je moet er wel niet recht voor staan. ;)

Ik heb zelf een JCM 800 1960A cab met G12-65'ers en een JMP 1960B kastje met greenbacks (G12-M25)...

idd.. die kasten klinken wel erg lekker.. vooral met greenbacks ja,

haha mijn :blast:moeder:blast: die is helemaal gek van die goude plaatjes met 1960 erop .. tis haar geboorte jaar:P
heeft ze ook als ze een gibson les paul classic ziet.. met slagplaat met 1960 erop .. haha gaat ze helemaal los:blast:

universe777
17 juni 2010, 17:44
Hehehe dat moet op de een of andere manier toch te gebruiken zijn voor een financieele bijdrage.....

Henri H
17 juni 2010, 19:46
Als ie goed klinkt, DOEN!

€1000,- voor die set is gewoon een goede prijs.

En idd, moeders die los gaan....misbruiken die hap. ;)

Trouwens, zo'n Blackstar pedaal heb ik ook 's getest bij mijn 2205, maar vond dat ie nogal "verzoop".
Ik heb ook de OD3 en de SD1 van BOSS getest dacht ik, en dat waren prima pedaaltjes, maar ze konden niet tippen aan de Maxon OD808, die ik nu heb.

nickofzo
17 juni 2010, 21:55
hmm das gewoon kwestie van testen dan, denk ik
verzoop in de gain denk ik dan,..

haha financiele bijdrage... hmmm ..tis dat de pappie-&-mammie-bank het niet zo ruim hebben,
en niet het juiste moment ook is om daar een financiele bijdrage aan los te pulken

maarja als ik em wil.. kan ik em iig wel betalen.. dus mag geen probleem zijn.. ik probeer het gewoon nog een keer dinsdag.. en dan ben ik wellicht de gelukkige nieuwe eigenaar van de ballenbak:D

Henri H
17 juni 2010, 23:05
Hehe, een bak met ballen kan nooit kwaad. :rockon:

nickofzo
22 juni 2010, 18:14
helaas.. nachtmerrie

wat ik al dacht,.. discussie met pa.. waar geen speld tussen te krijgen is. komt erop neer dat ik men geld daar niet in mag steken..

dus die bak is weer in de verkoop .. en waarschijnlijk al verkocht..

:dontgeti:

pol
22 juni 2010, 19:08
ook stom, zo'n versterker krijg je dadelijk terug voor hetzelfde bedrag verkocht.

LesPaul1612
22 juni 2010, 20:03
als je nog een mooie bak met ballen hebben moet::blast:

http://link.marktplaats.nl/356770182

nickofzo
22 juni 2010, 20:13
hahahaha;)

nouja..

rijbewijs is ook wel handig.. alleen daar heb ik geen tijd voor:P

maar moet ik maar naar toe werken dan..