PDA

View Full Version : Hoe met backing tracks meespelen?



Wilson101
13 juni 2010, 16:47
Hi,

Ik heb wat backing tracks gevonden, in mp3 en .ogg formaat.
Heb absoluut 0 verstand van elektrische gitaren of versterkers, dus kan iemand uitleggen hoe dit precies werkt?

Waar moet je de backing track op afspelen? Op een goede geluidsinstallatie of via de versterker?

Bedankt!

Gearjunkie
13 juni 2010, 16:50
Ik heb de tracks op de laptop of mp3 speler, deze sluit ik aan op een kleine mixer. Vervolgens sluit ik de gitaar via een multi-effect ook aan op dat mixertje en via een draadloze koptelefoon waan ik mij Jimi Hendrix...

TimS
13 juni 2010, 16:55
Op een gewone installatie. Kan ook gewoon vanaf je PC bijvoorbeeld. Via je versterker zou ik niet doen, een gitaarversterker is niet geschikt voor hifi.

snaarplukker
16 juni 2010, 19:42
... Via je versterker zou ik niet doen, een gitaarversterker is niet geschikt voor hifi.Kan je dat wetenschappelijk onderbouwen?:???:

Terminus
16 juni 2010, 20:34
Kan je dat wetenschappelijk onderbouwen?:???:

Hij misschien niet, maar dit grafiek wel:
http://www.gmarts.org/pix/amps/a_cabinet.gif
De hoge en lage tonen (hoog naar laag, vlnr) worden erg sterk afgezwakt door een gitaarspeaker, wat vooral distortion een veel prettiger geluid geeft. Helaas is dit niet het geval met een normaal hifi signaal. Het kan wel, het is alleen een erg merkbaar verschil in geluidskwaliteit.

B-stone
18 juli 2010, 21:30
ik doe altijd op een mannetje mannetje (jack verleng kabel) een dikke jack plug op dan duuw ik ze in onze pc speakers ik zet de versterker aan en dan komt het geluid via de pc boxen dan start ik de recorder (free audio recorder) die stel ik af en dan start ik de backing track ik speel mee en na het nummer stop ik met opnemen. dit nummer luister ik dan weer om te leren

lindstrom
19 juli 2010, 08:31
Backingtrack MP3 speel ik altijd gewoon af over mijn stereo installatie (op cd gebrand) en dan zet ik de gitaarversterker op het gewenste volume om er lekker overheen te kunnen spelen..

Hiro
19 juli 2010, 08:42
Ik kan met mijn Home cinema set kan ik via bluetooth een mp3 speler koppelen, dus ik koppel mn iphone en via internet kan ik backingtracks afspelen en over mn versterker meespelen.

Wat ik ook heel vaak doe, ik heb modeling software op mn computer staan van amplitube, en dan kan ik op de computer meespelen met backingtracks, en dan kan ik t ook tegelijk opnemen.

Midwolda
19 juli 2010, 09:07
Boss ME-50 op de aux-in van de PC... eventueel opnemen en editen met Audacity.
Of gewoon de stereo en de gitaarversterker aan, als je niet opneemt.