PDA

View Full Version : Fender Roc Pro 1000



geert1976
13 juni 2010, 15:53
Omdat mijn Peavey Buizenversterker de reparatie in moet en ik een amp erbij wilde hebben met iets meer mogelijkheden ben ik gisteren MP gaan afstruinen.

Niet ver bij mij uit de buurt stond een Fender Roc Pro 1000 te koop voor een leuke zachte prijs.
Gebeld en de versterker kon mee voor E 150,00.

De versterker ziet er netjes uit en de originele footswitch zat erbij.
De verkoper wist niet veel van de historie van de amp af, enkel dat hij deze een jaar of 2 a 3 geleden voor E 270,00 had gekocht.

De amp werd door hem gebruikt, voor optredens in café's en thuis.
Ter plaatse de amp getest en hij gaat echt knijter hard, niet normaal, voor zo'n relatieve kleine amp.

Ik vind deze versterkers eigenlijk niet des Fenders.
Clean gedraagt die zich wel als een Fender (warm en vol), maar de gain is niet iets wat ik van Fender versterkers gewend was, want deze gain is verschrikkelijk goed en strak, metall is met deze gain geen enkel probleem, maar ook voor blues met een randje is deze amp gewoon goed:rockon:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er meer van deze amps bekend is hier, zoals de leeftijd (zie foto's).

En welke speaker zit er in deze Fender, want ik deze speaker beter overkomen dan mijn vorige Fender amp (SE112)
Er staan een paar nummers op de speaker (stickertje) 04098 en 121186 en 67-97060635

Deze amp is gemaakt in USA, niet in Mexico

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/001-101.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/002-104.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/003-92.jpg

FruscianteFan
13 juni 2010, 16:11
Is al een keer een draadje geweest over deze versterkers, te vinden met de zoekmachine.

Ik heb er recent nog naar zitten kijken, lijkt me toch wel een interessante amp. Ik heb er goede herinneringen aan (op school hadden ze er één, en dat gaf een érg mooi geluid icm een 1975 Strat), maar dat was wel voordat ik ooit op buizenamps had gespeeld...

geert1976
13 juni 2010, 16:22
Is al een keer een draadje geweest over deze versterkers, te vinden met de zoekmachine.

Ik heb er recent nog naar zitten kijken, lijkt me toch wel een interessante amp. Ik heb er goede herinneringen aan (op school hadden ze er één, en dat gaf een érg mooi geluid icm een 1975 Strat), maar dat was wel voordat ik ooit op buizenamps had gespeeld...

Tja ik heb dat draadje wel gelezen, maar ik was benieuw hoe oud deze nu eigenlijk is, qua uitvoering doe die nogal gedateerd aan:)

Een buizenbak is inderdaad beter, maar ik moet zeggen dat deze transistor toch wle erg goed klinkt, de gain heeft wel een buisje geloof ik.

Ik ben toch verbaasd over deze amp, gewoon een goede Fender die ook eens een goede gain heeft.

Deze amp laat wel zien dat je op MP voor weinig leuk spul kunt kopen, ik bedoel welke amp zou je nu nieuw kunnen kopen voor E 150,00 die deze Fender kan verslaan

FruscianteFan
13 juni 2010, 16:55
Ik kan me wel herinneren dat ik over het scheurkanaal niet zo te spreken was. Aan de andere kant, destijds had ik noch het verstand noch het gehoor om een versterker echt goed af te stellen ;)