PDA

View Full Version : Interface....



Rongear
13 juni 2010, 14:36
Als gebruiker van de audiogram 6 van yamhaha icm met sonar 8 loop ik tegen de beperkingen van de audiogram 6 aan. Vooral bij het opnemen van de drums moet ik alles gelijk al terugmixen naar een stereo mix die ik achteraf niet meer kan wijzigen. Om nou onze drummer allle partijen 4x keer te laten inspelen gaat me en hem ook waarschijnlijk wat te ver. (1e take kick/snare op input l/r enz enz) Nu was ik wat om me heen aan het kijken en was mijn oog gevallen op de Presonus firestudio project €389,00. Nu gebruik ik voor het opnemen thuis een quad core pentium die draait op xp, maar op locatie een laptop met core2duo, maar die draait op vista. Nu las ik diverse reviews waar een hoop driverproblemen onder vista in stonden. Alleen kwam ik geen hele recente artikelen tegen. OP de site van presonus lees ik dat er nu ook windows 7 drivers zijn. Zijn er hier mensen op t forum die deze interface gebruiken en wat zijn jullie ervaringen hiermee, zeker onder vista daar ik een hoop op locatie, lees oefenruimte opneem. Kwa budget past hij mij precies en ook de mogelijkheid om het apparaat te daisy-chainen staat mij wel aan. Alvast bedankt voor jullie reactie en eventuele suggesties.
:strat:

Roman
13 juni 2010, 15:16
hey!

De presonus fireproject is een prachtig apparaat. Ben zelf erg gecharmeerd van Presonus, ze maken goed doordacht spul wat ook nog's mooi klinkt.
De support van Presonus levert nog wel eens wat vragen op; ze lopen vaak wat achter met drivers inderdaad.

Voor de firepod/fp10/studio/project interface zijn al een hele tijd prima drivers verkrijgbaar voor zowel XP, Vista als Win7. Ik draai zelf bijvoorbeeld met 2x FP10 op W7.

Overigens ga bij Feedback niet uit van hun "aanbieding" want ze liegen er vaak een eind in om is me opgevallen. De "standaard" prijs van de FP10 en FSProject ligt tegen de 400 euro. (je noemt nl exact de prijs die Feedback "aanbiedt" ;) )
Overigens heeft deze zaak dan wel goede support.

Ik zou het doen :)