PDA

View Full Version : Zoemmmmm in Ceriatone JTM45



oliver538
13 juni 2010, 14:29
Hello,

Vraagje aan de amp-experts op dit forum!

Ik heb sinds een jaartje een (nieuwe) Ceriatone JTM45.
Sinds een paar weken hoor ik in het High Treble kanaal van de amp een zoem.

De zoem is duidelijk hoorbaar zodra ik de amp aanzet. Dus ook als er geen gitaar o.i.d. is ingeplugd. De zoem gaat weg wanneer ik het volume van het High Treble kanaal wegdraai. Hoe harder ik het volume van het High Treble kanaal zet, hoe harder de zoem.

Het andere kanaal (Normal) heeft hier geen last van.

En ja, ik heb er ook een soundclip van:
Ceriatone JTM45.mp3 - 0.14MB (http://www.zshare.net/audio/77186387d0ab0a31/)

Any ideas? Ik heb Nik van Ceriatone ook al even een mailtje gestuurd, maar kan geen kwaad om hier ook even te posten denk ik.

Thanks!
Oliver

kenx
13 juni 2010, 14:36
De link naar de soundclip werkt niet...

oliver538
13 juni 2010, 15:08
OK, link is aangepast, nu moet 't wel werken.

Aca Ilic
13 juni 2010, 15:27
nu ook topic in juste rubriek plaatsen en dan ben je da man...;-)

kenx
13 juni 2010, 16:01
nu ook topic in juste rubriek plaatsen en dan ben je da man...;-)

Topic staat hier op de juiste plaats. toch?

Aca Ilic
13 juni 2010, 17:08
Topic staat hier op de juiste plaats. toch?

how about WERKBANK......? ;-)

kenx
13 juni 2010, 17:35
how about WERKBANK......? ;-)

Hier is echt 'stuk' en dus ook niet dat gerepareerd moet worden... ;)

oliver538
13 juni 2010, 17:55
Ik laat 'm hier fijn staan, meeste kans dat Chris Winsemius 'm dan leest... ;)

Franc
14 juni 2010, 00:50
Ik ben dan niet Chris W. maar ik denk (zonder het te hebben gehoord) aan een rotte V1. Is ook het makkelijkst te testen zonder de amp open te hoeven gooien. Gewoon even de buis vervangen.

oliver538
14 juni 2010, 08:51
Hi Franc,

Thx voor de info.
Ik ben niet echt bekend met het binnenste van m'n amp, dus effe voor mijn begrip: de V1 is in dit geval een ECC83? http://www.ceriatone.com/images/layoutPic/marshallLayout/JTM45ceriatone.jpg

nico verduin
14 juni 2010, 09:13
Hi Franc,

Thx voor de info.
Ik ben niet echt bekend met het binnenste van m'n amp, dus effe voor mijn begrip: de V1 is in dit geval een ECC83? http://www.ceriatone.com/images/layoutPic/marshallLayout/JTM45ceriatone.jpgYep, en op het plaatje de meest rechtse. In jou amp het buisje wat het dichtst bij de inputs staat.

oliver538
26 juni 2010, 18:05
***UPDATE***

M'n amp logeert nu al een weekje bij Gearpro in Nederweert (erg relaxte zaak trouwens, en een paar moooooooooooie Custom Fenders op voorraad :-)

Eerste diagnose is idd een rot buisje; wordt komende week vervangen en dan is ie als 't goed is weer 'good to go' ! Effe afwachten dus..

AoDf
26 juni 2010, 18:11
***UPDATE***

M'n amp logeert nu al een weekje bij Gearpro in Nederweert (erg relaxte zaak trouwens, en een paar moooooooooooie Custom Fenders op voorraad :-)

Eerste diagnose is idd een rot buisje; wordt komende week vervangen en dan is ie als 't goed is weer 'good to go' ! Effe afwachten dus..

Had je dat buisje niet beter zelf om kunnen vervangen? Is nog geen minuut werk, en kost een tientje ongeveer.

oliver538
28 juni 2010, 09:39
Had gekund, maar ik wist niet zeker dat het buisje het probleem was...
Is gewoon wel zo prettig dat iemand met verstand even kan checken of er niks anders aan de hand is.

Komt bij dat ik geen voorraad buisjes heb liggen, en dat ik zelf niet echt de handigste ben op het gebied van electronica :soinnocent: