PDA

View Full Version : Gitaar & PC



D-78
13 juni 2010, 11:33
Besten,

Afgelopen weekend heb ik mijn eerste (elektrische) gitaar aangeschaft, heb lang getwijfeld maar uiteindelijk toch de knoop door gehakt.
Na verscheidene modelen in mijn handen te hebben gehad is de keuze uiteindelijk gevallen op een Squire Classic Vibe 50 stratocaster in combinatie met een Roland Cube 15x versterker als startersset.

De Cube 15x is op zich een leuke versterker maar naar mijn gevoel vind ik m wat 'dof' klinken. Nu weet ik dat er software op de markt is zoals guitar rig waarmee je je gitaar op de pc kunt aansluiten, nu is mijn vraag hoe kan ik de gitaar het beste en veiligste verbinden met de pc om zodoende een demo van programma te proberen. Heb elders gelezen dat het middels een verloopplug in de mic uitgang van de soundcard zou moeten kunnen maar weet niet of dat de juiste manier is. Gezien er momenteel geen budget meer is :( zoek ik een goedkope maar veilige oplossing :???:

mvg D78

Manuvdv
13 juni 2010, 11:44
Een Line 6 POD Studio GX hoeft niet veel te kosten (80 à 100 euro), en daar heb je meteen de software 'POD Farm' bij.
Met verloopstukjes en dergelijke heb ik ook al gewerkt maar dat geeft allesbehalve een goed resultaat en je moet ook zien hoe je 't doet, zo'n zware plug van je gitaarkabel gaat de mic-ingang nogal belasten qua gewicht.

D-78
13 juni 2010, 12:33
bedankt voor de tip, zal voorlopig nog even moeten wachten dan.

Overigens had begrepen dat ik ca. maand moest wachten voor het
het laten afstellen van de gitaar.
Zijn er nog specifieke dingen waar ik in de tussentijd op moet letten?

Exi
13 juni 2010, 12:56
Overigens had begrepen dat ik ca. maand moest wachten voor het
het laten afstellen van de gitaar.
Een maand?:???: Wat willen ze eraan doen dan. Een gitaar compleet af stellen duurt echt niet langer dan een klein uurtje hoor. Dan zou ik de gitaar gewoon elders gaan kopen of zelf afstellen.:dontgeti:

Met een interface zoals een POD, stealthpedal, Digitech RP etc. kun je de gitaar inderdaad probleemloos aansluiten.
Ik heb veel aan deze site (http://www.guitarampmodeling.com/) gehad toen ik begon met modeling software. Daar kun je veel over het onderwerp vinden.
Vergeet ook niet de Amplitube 3 demo te proberen. Geniale software.

D-78
13 juni 2010, 13:44
Een maand?:???: Wat willen ze eraan doen dan. Een gitaar compleet af stellen duurt echt niet langer dan een klein uurtje hoor. Dan zou ik de gitaar gewoon elders gaan kopen of zelf afstellen.:dontgeti:

Sorry mijn fout, heb de gitaar al in bezit maar de winkel had me aangeraden om eerst een maandje te wachten voordat ze m afstellen
(zelf afstellen gaat overigens niet lukken heb er totaal geen verstand van)

en bedankt de link :ok:

Exi
13 juni 2010, 14:06
Ah, op die manier. Dan vraag ik me nog steeds af... Waarom willen ze een maand wachten!:chicken:

Erik70
13 juni 2010, 14:58
...een strat en dof klinken ??? zelfs op een cube???
Ik zou eerst eens de manuals erbij pakken en wat aan de knoppen van de gitaar en amp gaan draaien voordat je je gitaar aan een pc gaat aansluiten. Ik zie overigens ook niet in hoe dat je probleem oplost..

arcane
13 juni 2010, 14:59
Misschien omdat er dat een betere indicatie gegeven kan worden door de eigenaar wat hij prettig zou vinden?

@ Exi dus

Exi
13 juni 2010, 15:22
Ja, maar je laat iemand die net begint toch niet op een slecht (of nog niet) afgestelde gitaar spelen?
Na een maand zou de persoon dan nog niet weten wat wel een goede afstelling zou zijn.

Zet de aktie wat lager als deze wat hoog is, zorg dat de hals de juiste holling heeft, zorg dat het bij de topkam allemaal in orde is... hoe moeilijk kan het zijn.

Ik ben verder wel van mening dat, mits met de goede apparatuur, modeling wel beter is dan een Cube 15X.

D-78
13 juni 2010, 21:42
...een strat en dof klinken ??? zelfs op een cube???
Ik zou eerst eens de manuals erbij pakken en wat aan de knoppen van de gitaar en amp gaan draaien voordat je je gitaar aan een pc gaat aansluiten. Ik zie overigens ook niet in hoe dat je probleem oplost..

Heb inmiddels wat zitten draaien aan de knoppen van de gitaar en versterker, nog niet helemaal tevreden maar tis wat beter. Overigens zit er geen handleiding bij de gitaar maar gelukkig heb ik een pdf file-tje gevonden op de homepage van Squier.

Wat het 'uitstel' van het afstellen betreft meen ik dat het te maken had met het inlaten werken van de gitaar. Maarja ik heb er de ballen verstand van dus ga er vanuit dat het zo hoort. De gitaar blijft over het algemeen goed gestemd staan.

Heb echter nog een maffe vraag, als je de snaren rustig met je vinger aan tikt (zonder dat je feitelijk geluid maakt) klopt het dat je dan een tikje hoort?

Jasper.
14 juni 2010, 09:14
Speel je over een ongeaard stopcontact? Dan kan het wel kloppen.
Ik heb zelf ook een ongeaard stopcontact en heb dat ook.

gitaargod
14 juni 2010, 09:29
Weet je wat jij moet doen ... les nemen, en bij iemand die je meteen kan uitelggen hoe je een gitaar moet afstellen.

In mijn lesprogramma besteed ik naast het leren spelen ook veel aandacht aan dat soort zaken. Het gebeurt te veel dat gitaristen geen raad weten met de technische kant van de gitaar.

Ik heb een toneport UX2 van Line6 2ehands voor 80 Euro gekocht en gebruik het veel om oefeningen mee te maken voor leerlingen (die ik nog niet heb, haha!). Maar ook voor jou zou dit goed kunnen werken. Je kunt jezelf opnemen, samen met drums bijvoorbeeld, en dan werken aan je ritmiek en timing.

Hadden ze jou in de winkel niet een beter advies kunnen geven mbt dit soort zaken? Een gitaar hoort trouwens goed afgesteld de winkel te verlaten.

Jasper.
14 juni 2010, 10:00
Weet je wat jij moet doen ... les nemen, en bij iemand die je meteen kan uitelggen hoe je een gitaar moet afstellen.

In mijn lesprogramma besteed ik naast het leren spelen ook veel aandacht aan dat soort zaken. Het gebeurt te veel dat gitaristen geen raad weten met de technische kant van de gitaar.

Ik heb een toneport UX2 van Line6 2ehands voor 80 Euro gekocht en gebruik het veel om oefeningen mee te maken voor leerlingen (die ik nog niet heb, haha!). Maar ook voor jou zou dit goed kunnen werken. Je kunt jezelf opnemen, samen met drums bijvoorbeeld, en dan werken aan je ritmiek en timing.

Hadden ze jou in de winkel niet een beter advies kunnen geven mbt dit soort zaken? Een gitaar hoort trouwens goed afgesteld de winkel te verlaten.

Denk dat de beweegreden is dat de gitaar dan eerst aan het klimaat van de plek waar hij staat went en dat hij dan afgesteld word. Straks gaat hij van een lekkere warme winkel naar een erg koud kamertje. Dan kun je hem wel afstellen maar dan moet ie na een tijdje weer.

gitaargod
14 juni 2010, 10:28
... Straks gaat hij van een lekkere warme winkel naar een erg koud kamertje. Dan kun je hem wel afstellen maar dan moet ie na een tijdje weer.

Ja, nou en? dan stel j'm toch twee keer af.

Ik begrijp niet waarom dat een probleem is. Ja het is werk (tijd en geld) voor de verkoper. Ik doe dit soort dingen gratis.

Jasper.
14 juni 2010, 10:35
Ja, nou en? dan stel j'm toch twee keer af.

Ik begrijp niet waarom dat een probleem is. Ja het is werk (tijd en geld) voor de verkoper. Ik doe dit soort dingen gratis.

Nou dat is super van je, maar voor een verkoper is het wel extra werk. En als hij het al een beetje druk heeft kan ik me goed voorstellen dat hij het maar één keer wil afstellen. En dan kun je het denk ik beter doen als de gitaar zich gezet heeft naar zijn omgeving.

@TS: Probeer eens wat te googlen op gitaar afstellen. Kunnen hele goed tutorials bij zitten en je leert het ook nog eens zelf.

D-78
14 juni 2010, 19:10
Speel je over een ongeaard stopcontact? Dan kan het wel kloppen.
Ik heb zelf ook een ongeaard stopcontact en heb dat ook.

Yep dat zal het zijn speel idd over een ongeaard stopcontact thanks :ok:



Weet je wat jij moet doen ... les nemen, en bij iemand die je meteen kan uitelggen hoe je een gitaar moet afstellen.

Op zich wil ik in een later stadium wel op les maar vooralsnog wil ik eerst wat basis dingetjes leren middels internet. Waarbij voor mij het belangrijkste is dat ik wat beweging in mijn pink krijg anders houd het spelen volgens mij snel op. (In tegenstelling tot mijn rechterhand krijg ik hier nauwelijks beweging in)

Exi
14 juni 2010, 19:30
Als je les wil nemen moet je het vanaf het begin doen.
Als je begint zonder les kan het voorkomen dat je bepaalde dingen op de verkeerde manier aanleert (bv. houding, plaatsing van de duim etc.).
Op les moet je die verkeerde gewoontes weer afleren het dat kan heel moeilijk zijn.

Aanleren is makkelijker dan afleren.


Ik heb een toneport UX2 van Line6 2ehands voor 80 Euro gekocht en gebruik het veel om oefeningen mee te maken voor leerlingen (die ik nog niet heb, haha!). Maar ook voor jou zou dit goed kunnen werken. Je kunt jezelf opnemen, samen met drums bijvoorbeeld, en dan werken aan je ritmiek en timing.
Dat is inderdaad een groot voordeel. Toen ik overstapte naar amp software was mijn spel daarna veel sneller vooruit gegaan.
Je kan jezelf opnemen en terughoren en je daarna focussen op de dingen die nog niet helemaal lekker klinken en inderdaad meespelen met backingtracks voor timing en improvisatie.
Verder heb je (software afhankelijk) de mogelijkheid om het geluid wat je zoekt voor een bepaald nummer vrij goed te benaderen door de beschikbaarheid van verschillende amps en pedalen.

Morio66
14 juni 2010, 20:27
Weet niet of het wat is, maar dit leek mij wel grappig:
http://engine.mymailings.nl/display.php?M=68081&C=b3e23f87a3e0ce4e13d54bfad12f44a6&S=194&L=6&N=115

Verder voor EUR 40,00 een 2de hands RP 350 gekocht, werkt perfect met de PC. Ook een Edirol UA 4FX, normaal EUR 149,00 maar gekocht voor EUR 100,00 omdat de naam Roland gaat worden, zit zeer leuke en eenvoudige sofware bij.

J.G.
14 juni 2010, 20:37
Probeer ook eens wat te spelen met de settings op de cube, hier nog een leuk linkje met verschillende settings voor de cube 15

http://www.soundsderhelden.de/download/SDH-Cube-15X.pdf

D-78
15 juni 2010, 16:29
Ga deze week even kijken of dat ik een mono verloopstukje/adapter 6.3-3.5 mm kan vinden zodat ik de gitaar rechtstreeks op de line/mic ingang van de pc kan aansluiten. Op deze manier kan ik mijn gedownloade software testen en kijken of alles soepel loopt. Als dat probleemloos werkt ga ik op mn gemak jullie tips in overweging nemen en overgaan tot de van één van aanschaf van één van de aangeboden oplossingen.


@JG bedankt voor het pdf document, ga morgen meteen de instellingen proberen.

Jasper.
15 juni 2010, 17:04
Ga deze week even kijken of dat ik een mono verloopstukje/adapter 6.3-3.5 mm kan vinden zodat ik de gitaar rechtstreeks op de line/mic ingang van de pc kan aansluiten. Op deze manier kan ik mijn gedownloade software testen en kijken of alles soepel loopt. Als dat probleemloos werkt ga ik op mn gemak jullie tips in overweging nemen en overgaan tot de van één van aanschaf van één van de aangeboden oplossingen.


@JG bedankt voor het pdf document, ga morgen meteen de instellingen proberen.

Dat gaat niet werken. Zelf heb ik amplitube en heb het ook zo geprobeert. Ik kreeg ontzettende vertraging (wel minimaal een seconde) en je kon het wel wat wegwerken, maar dan kreeg je een ontzettend ruk geluid. Toen heb ik een USB interface van Behringer gekocht. En toen was alles goed.

Exi
15 juni 2010, 17:16
Line-in werkt inderdaad voor geen meter met vertraging en slecht geluid.
Een interface kost je echt de kop niet hoor. Voor 80 Euro kun je bijvoorbeeld een POD Studio aanschaffen met software erbij (POD farm)
Als je verder wilt gaan met Amplitube 3 kun je de Stealth Pedal + Amplitube 3 (http://www.ikmultimedia.com/amplitube/versions/) nemen. Een maat van mij heeft hem ook. Een fantastische interface waarmee je via het pedaal ook de software kan aansturen.

Julos
15 juni 2010, 23:15
Ik heb een vraagje over die Behringer Guitar Link UCG102. Aangezien ik nog geen versterker heb zat ik hier eens naar te kijken omdat het niet erg prijzig is, 50 euro. Ik heb al wel gelezen dat de bijgeleverde software waardeloos is, maar via nieuwsgroepen en torrents is e.e.a. wel te vinden natuurlijk :soinnocent:.

Nu de vraag: je kan op dat apparaat een koptelefoon aansluiten met een 6.3mm stekker als ik t goed gelezen heb. Kan ik het dan ook aansluiten op mijn stereo-installatie? Dus een simpele tulp/audio kabel met aan de ene kant een rode en witte tulp stekker die achter in je versterker gaat, en aan de andere kant een enkele stekker die normaal gesproken in je pc/laptop/mp3 speler gaat. Nu is deze stekker vaak veel kleiner, geen 6.3 mm, maar ik neem aan dat hier verloopstekkertjes voor te vinden zijn die in de guitar link past.

Iemand die hiermee bekend is, ik kan het niet vinden via google/zoekfunctie?
bedankt,

daghengst
16 juni 2010, 09:47
Ik speel zelf over de laptop, alleen maar eigenlijk...
Gebruik een tweedehands EMU Tracker interface, via MP gekocht voor € 75,-.
Speel via Guitar Rig 3. Werkt allemaal perfect. Gebruik de koptelefoon voor
als iedereen slaapt en speel via 2 luidsprekers als overdag de gitaar wordt uitgehaald.

Om de onmuzikalen binnen mijn gezin niet tot last te zijn heb ik hiervoor de
zolderkamer ingericht en ook provisorisch geluiddicht gemaakt.

Heb wel nog een gitaarversterker (Peavey nog iets) en nog wat effecten
maar die staan in de hoek toe te kijken hoe ze worden genegeerd.

LANG LEVE DE PC!!!

Jasper.
16 juni 2010, 10:04
Persoonlijk vind ik over de PC maar niets. Kweet niet, het leeft niet ofzo. Misschien ook wel omdat ik niet zulke beste speakers heb maar het heeft het niet voor mij. Zet liever mijn versterker aan.

Julos
16 juni 2010, 10:40
Ik speel zelf over de laptop, alleen maar eigenlijk...
Gebruik een tweedehands EMU Tracker interface, via MP gekocht voor € 75,-.
Speel via Guitar Rig 3. Werkt allemaal perfect. Gebruik de koptelefoon voor
als iedereen slaapt en speel via 2 luidsprekers als overdag de gitaar wordt uitgehaald.

Dus als ik het goed begrijp kun je het geluid dus wel doorlussen naar een normale versterker (geen gitaarversterker)?

Rembull1980
16 juni 2010, 10:46
Niet alleen een line 6 maar ook Boss (me-25) werkt erg goed op de PC met een USB kabeltje. Maar er gaat niks boven gewoon over de versterker spelen.

daghengst
16 juni 2010, 22:54
Dus als ik het goed begrijp kun je het geluid dus wel doorlussen naar een normale versterker (geen gitaarversterker)?

Yep, gaat zeker lukken.

Fenderfan
17 juni 2010, 09:55
Ik heb mijn gitaar vroeger aangesloten op de p.c. met een gewone microfoon.
Het is even uitzoeken hoe je hem neerzet etc. maar klonk toch heel goed.
Wel heb je dan een niet storende geluidskaart nodig.

D-78
17 juni 2010, 20:32
Als het budget het toelaat wil ik de Line 6 Pod Studio GX in overweging nemen, neem aan dat deze ook andere software kan aansturen zoals guitar rig & amplitube

Quicksilver
17 juni 2010, 20:51
Als het budget het toelaat wil ik de Line 6 Pod Studio GX in overweging nemen, neem aan dat deze ook andere software kan aansturen zoals guitar rig & amplitube

Correct. Het meld zich als aparte geluidsdriver, net als dat je bijvoorbeeld de ASIO driver gebruikt om door je microfoonpoort te spelen. :ok:

Overigens als je moet kiezen tussen Amplitube 3 en Guitar Rig 4: neem guitar rig. Klinkt wat 'echter'.
Maargoed van een van beide kwam weer een nieuwe versie aan die alles zou overtreffen. Moet je maar eventjes zoeken. ;)

Exi
17 juni 2010, 21:57
Hmm, daar ben ik het dan weer absoluut niet mee eens.
Amplitube 3 klikt veel, maar dan ook veel echter en beter dan Guitar Rig 4.
De presets van Amplitube 3 zijn bagger, maar als je het programma een beetje onder de knie hebt kun je geweldige sounds creëren.
En een tip: Draai de programma's als een VST-plugin in een DAW zoals Cubase.
Dit geeft je veel meer mogelijkheden in opnemen en meespelen met een nummer.

D-78
18 juni 2010, 18:48
Hmm, daar ben ik het dan weer absoluut niet mee eens.
Amplitube 3 klikt veel, maar dan ook veel echter en beter dan Guitar Rig 4.
De presets van Amplitube 3 zijn bagger, maar als je het programma een beetje onder de knie hebt kun je geweldige sounds creëren.
En een tip: Draai de programma's als een VST-plugin in een DAW zoals Cubase.
Dit geeft je veel meer mogelijkheden in opnemen en meespelen met een nummer.

Fruityloops ook goed??

Exi
18 juni 2010, 19:00
Ja, in FL gaat het wel lukken denk ik. Ik weet niet hoe goed het gaat werken en of alles makkelijk ingesteld kan worden in FL.

Cubase lijkt me wel beter en makkelijker. Ik kreeg dat programma (Cubase 4LE) gewoon gratis bij mijn Digitech RP 255.

rocker_71
18 juni 2010, 20:49
2e hands POD 2.0 en audacity en gaan met die banaan! :rockon:

Julos
20 juni 2010, 20:36
Nou het is gelukt :)
met behulp van de behringer guitar link heb ik de gitaar aangesloen op mijn laptop. Na wat geklooi met drivers is het me gelukt om het geluid via de laptopspeakers te laten horen. Dit kan ik vervolgens weer doorlinken naar me normale versterker en op me 3-weg boxen afspelen ;)
Ik gebruik Guitar Rig 4 Pro om versterkers mee na te bootsen, dat programma heeft echt teveel keuze waar ik niet wijzer van word. Maar er komt geluid uit en 't klinkt aangenaam :rockon:

nu nog leren gitaarspelen..

D-78
22 juni 2010, 22:47
Ja, in FL gaat het wel lukken denk ik. Ik weet niet hoe goed het gaat werken en of alles makkelijk ingesteld kan worden in FL.

Cubase lijkt me wel beter en makkelijker. Ik kreeg dat programma (Cubase 4LE) gewoon gratis bij mijn Digitech RP 255.

Vind jouw optie ook wel erg interessant, op deze manier heb je en een effecten pendaal voor de versterker en een interface voor oa guitarrig.

Denk dat ik ff ga doorsparen, lijkt me interessanter als een pod

Exi
22 juni 2010, 23:17
Ja, is best handig. Je kunt via het pedaal nog wat effecten toevoegen tijdens het spelen. Zo gebruik ik wel eens de wah of een boost voor solo's.
De aansluitmogelijkheden zijn ook heel divers en je kunt de output naar de computer eenvoudig regelen.
Ik heb ook weleens mijn versterker eraan hangen (dus RP255->Computer->Amplitube 3->Versterker) en dat is gewoon genieten.

o0rollo0o
23 juni 2010, 11:28
Ik snap niet dat je die cube15 dof vind klinken, het is een prima beginnersversterker. De pc zal naar mijn inziens alleen maar slechtere geluidskwaliteit geven.

Heb je bij je gitaar het brug-element ingeschakeld staan en de tone open gedraaid? Treble van de cube opengedraaid of bass/mid wat terug?

Exi
23 juni 2010, 13:02
De pc zal naar mijn inziens alleen maar slechtere geluidskwaliteit geven.
Heb je daar ervaring mee dan? Zo ja vertel maar waarom jij het slechter vond.
Of is het gewoon een loze aanname.

o0rollo0o
23 juni 2010, 15:49
Heb je daar ervaring mee dan? Zo ja vertel maar waarom jij het slechter vond.
Of is het gewoon een loze aanname.

Een vriend van me gebruikt zo af en toe, naast een vox buizenbak, zijn pc als versterker/effectenspul, zelfs met een speciale gitaar pci-insteekkaart(geen idee wat uit me hoofd gezegd), maar ik vind het allemaal nogal elektronisch en mid-achtig klinken. Nu zal het met een mooi speakersetje vast ook wel mooi klinken maar dat kost een flink bedrag.

Zeker als men net begonnen is, en de gitaar nog maar half afgesteld is-zoals de TS vermeld, vind ik het een beetje voorbarig van een "redelijke" versterker(zelf ook weleens een tijdje op een cube 15 en 30 gespeeld) meteen over te stappen op allerlei pc spullen, alleen omdat hij zijn geluid "dof" vind. Ik denk dat hij met de juiste instellingen van het doffe geluid af kan komen.

Exi
23 juni 2010, 17:11
Een vriend van me gebruikt zo af en toe, naast een vox buizenbak, zijn pc als versterker/effectenspul, zelfs met een speciale gitaar pci-insteekkaart(geen idee wat uit me hoofd gezegd), maar ik vind het allemaal nogal elektronisch en mid-achtig klinken. Nu zal het met een mooi speakersetje vast ook wel mooi klinken maar dat kost een flink bedrag.
pci-insteekkaart?:???:
Je hebt in ieder geval wel gelijk dat een buizenversterker veel en veel beter klinkt, maar dat is voor de TS budgetwise niet haalbaar.
Hoe het klinkt ligt uiteraard helemaal aan de software die je gebruikt, maar de laatste jaren is er zoveel vooruitgang geboekt dat het helemaal niet verkeerd klinkt. De software die ik op dit moment gebruik klinkt minder elektronisch dan mijn Vox VT-30 versterker.

Het voordeel van een POD of een andere interface is ook dat je je versterker erop kan aansluiten en dan heb je in één klap heel veel mogelijkheden.
Een interface die dit kan is zeker geen miskoop in mijn ogen, ook met het oog op de toekomst.
Om maar niet te spreken over het spelen op laag volume of met een koptelefoon of het opnemen van je eigen muziek.

Een goede speakerset helpt inderdaad ook mee, maar als je een beetje muziek luistert dan is de kans groot dat je die al hebt;)

jannest
23 juni 2010, 17:13
pci-insteekkaart?:???:
Je hebt in ieder geval wel gelijk dat een buizenversterker veel en veel beter klinkt, maar dat is voor de TS budgetwise niet haalbaar.
Hoe het klinkt ligt uiteraard helemaal aan de software die je gebruikt, maar de laatste jaren is er zoveel vooruitgang geboekt dat het helemaal niet verkeerd klinkt. De software die ik op dit moment gebruik klinkt minder elektronisch dan mijn Vox VT-30 versterker.

Het voordeel van een POD of een andere interface is ook dat je je versterker erop kan aansluiten en dan heb je in één klap heel veel mogelijkheden.
Een interface die dit kan is zeker geen miskoop in mijn ogen, ook met het oog op de toekomst.
Om maar niet te spreken over het spelen op laag volume of met een koptelefoon of het opnemen van je eigen muziek.

Een goede speakerset helpt inderdaad ook mee, maar als je een beetje muziek luistert dan is de kans groot dat je die al hebt;)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Peripheral_Component_Interconnect

Exi
23 juni 2010, 17:14
ja, ik weet wel wat een pci-insteekkaart is, maar ik zie niet waarom je via dat systeem een gitaar wil inpluggen:???:
Dan ben je wel heel beperkt in je mogelijkheden mbt mobiliteit en het gebruik bij amps.

jannest
23 juni 2010, 18:01
ja, ik weet wel wat een pci-insteekkaart is, maar ik zie niet waarom je via dat systeem een gitaar wil inpluggen:???:
Dan ben je wel heel beperkt in je mogelijkheden mbt mobiliteit en het gebruik bij amps.

mengpaneeltje ervoor of een goede preamp

en mobiliteit ?

wel eens op stap geweest met een fender supertwin ?

rockablues
23 juni 2010, 19:26
er staat een 2ehands ux2 te koop van line 6, mss is dat wat?

D-78
23 juni 2010, 19:37
er staat een 2ehands ux2 te koop van line 6, mss is dat wat?

Thanks, weet het eerlijk gezegd nog niet zeker, op dit moment vind ik die digitech eigenlijk wel interesant. Maar just in case...waar kan ik de advertentie vinden?

Exi
23 juni 2010, 19:41
Ik zou de ux2 nemen. Die kun je als het goed is ook aan je versterker hangen en je kan er mics aan hangen wil je later opnemen.

o0rollo0o
24 juni 2010, 08:26
Is het voor de topicstarter wel slim een compleet spul voor de computer aan te kopen, terwijl het er eigenlijk om gaat dat hij zijn onafgestelde gitaar dof vind klinken en het misschien gewoon wat aan knopjes draaien is.

offtopic: Betreft het pci kaartje, een dedicated kaartje met eigen circuit is altijd beter dan software emulated spul. Je hebt zelfs pci-kaartjes met een buisje erop.

Exi
24 juni 2010, 12:29
De TS wil experimenteren met gitaarsoftware, zoals je in zijn OP kan lezen.


offtopic: Betreft het pci kaartje, een dedicated kaartje met eigen circuit is altijd beter dan software emulated spul. Je hebt zelfs pci-kaartjes met een buisje erop.
offtopic: Dus je zegt dat je bij een pci-kaartje geen software gebruikt???
Ik begrijp het niet helemaal. Dus met die PCI kaart bedoel je gewoon een geluidskaart of iets anders?
Mijn Digitech RP 255 heeft ook gewoon een circuit en ik gebruik het pedaal als een geluidskaart (alle signalen gaan via de Digitech).
Je hebt ook USB/Firewire interfaces met tubes.
Volgens mij is het in wezen gewoon hezelfde, maar op een andere manier verbonden PCI ipv USB. PCI is misschien wel sneller, maar ook met de USB interfaces heb je ook geen vertraging in het geluid.
En je hebt het voordeel dat je de interface gewoon kan meenemen en aansluiten op een andere computer. Een PCI-kaart moet je eerst helemaal losschroeven uit je PC :/

Geef even een voorbeeld van zo'n PCI kaart dan weet ik of je het over een doodgewone geluidskaart hebt of niet.