PDA

View Full Version : Fender Telecaster elementen



Fvdb1985
12 juni 2010, 19:52
Beste gitaarexperts,

Ik speel al een tijdje op een Fender Telecaster American Standard, heerlijk. Deze heb ik tweedehands verkregen waar al een een Kinman 60's brug pickup en een Seymour Duncan Phat Cat p90 neck pickup ingebouwd waren. Ik ervaar een probleem met het op een gelijk niveau krijgen van het volume van beide elementen. De p90 heeft namelijk een hogere output. Ook wanneer ik de brugpickup op z'n hoogst zet (maximale hoogte voordat het geluid begint te vervormen) en de p90 op zn laagst.

Vandaar dat ik van plan ben om de p90 te (laten) vervangen door een humbucker pickup met een lagere output. De Phat Cat heeft een humbucker formaat, waardoor vervanging met een humbucker niet moeilijk is.

Maar nu mijn vraag: welke humbucker neck pickup heeft een zodanig lage output dat het volumeverschil met mijn tele brugpickup beperkt blijft?

Alvast bedankt.

snaarplukker
12 juni 2010, 22:53
Maak je veel gebruik van je volumepot op je gitaar? Anders zou je de P-90 op je volume kunnen zetten voor de 3-way switch.

Fvdb1985
13 juni 2010, 15:57
Ja, eigenlijk wel ja. Iemand anders met ideeën toevallig?

Eko
13 juni 2010, 21:35
Stuur eens een mail naar Seymour. Leg je probleem uit en vraag hem een oplossing. Ook ik heb wel eens elementen laten wikkelen om ergens bij te matchen. J.S. Moore , tone for days deed dit voor mij.

Hendriks
13 juni 2010, 21:40
Ik heb een tele gehad met een Phatcat en een SD lead in de brug , dat was een perfecte match.
ik heb ook wel eens volume verschillen gehad als ik een SD met een ander merk combineerde.

Fvdb1985
14 juni 2010, 12:20
Oké, bedankt voor jullie reacties. Ik zal eens kijken wat ik ga doen. Eerst maar eens mailen inderdaad.