PDA

View Full Version : hals afstellen.....vreemd....



jorrit
28 april 2003, 14:25
ik wou mn hals gaan afstellen. de bedoeling was dat hij boller moest worden. dan draai je dus tegen de klok in.

normaal gesproken gaat dat vrij stroef. maar als ik hm tegen de klok in draai heb ik helemaal geen weerstand. draai ik tegen de klok in gaat dat stroef zoals normaal.

kan mijn hals niet boller??? want zo bol staat ie niet....

Nimrod
28 april 2003, 15:34
Volgens mij met de klok mee Heb er verder ook niet echt verstand van ofzo ...
Maar zo maak je die stang korter waardoor hij bol trekt
Je ben t in ieder geval niet bang om je gitaar te mollen

greetz

jorrit
28 april 2003, 18:14
zo snel mol je je gitaar niet. gewoon kleine stapjes tegelijk en geen rare dingen doen.

maar dat is eigenlijk geen antwoord op mn vraag....tegen de klok in heeft geen weerstand meer...hoe komt dit?

Nocki
28 april 2003, 18:17
als je je hals achterover trekt trek je de snare mee. us als je m bol zet. de andere kant op maakt je je snaren korten dus dan gaat het makkelijk.
ook als je snaren los of er helemaal af zouden zijn gebeurt dit want met je hals "bollen" span je m op. dus dan zet je kracht. met hje hals "hol"zetten haal je de kracht eraf.

nocki

jorrit
28 april 2003, 18:20
hmz ik ben vast niet duidelijk genoeg...

t lijkt net of t schroefdraad op is....aandraaien naar een kant kan wel maar er veranderd niets....gewoon geen weerstand.

Nocki
28 april 2003, 18:52
dan ben ik bang dat; of je schroefdreaad dol is of versleten is. of de bout waar je aandraaid dol is.

iets ander kan ik niet verzinnen. de trusrod zal vast wel vast zitten in de hals.

sorry meer kan ik niet verzinnen.
wat voor gitaar is het. hoe oud en wat voor systeem?

nocki

JackDanielz
28 april 2003, 19:06
Hey
je draait de goede kant op.
jij draait de trekstang links om. daar zet je heb boller mee!!
Waar jij last van hebt is dat je een trekstang in je gitaar hebt die niet beide kanten op drukt.
Holzetten is geen probleem bij jou dan draai je hem rechtsom.
Wat je moet doen is los draaien en het hout van de hals zijn werk laten doen.
(in hout zit altijd werking)
Misschien treks hij na een paar dagen recht.
Zet de gitaar niet op een te warme plaats

succes ermee Greetzz Jack

jorrit
29 april 2003, 02:15
owke ik had linksom en rechtsom door elkaar gehaald maar t princiepe blijft t zelfde. gelukkig moest ie boller en die kant werkte wel.....

kan het zijn dat hij niet holler kon? zeg maar dat ie zo recht was als mogelijk is?

in iedergeval mijn plankie speelt weer als een trein met een erg lage actie...:grin:

Anders Destium
29 april 2003, 08:33
Als je aan het sleutelen bent moet je altijd wel even rekening houden met het materiaal waarmee je werkt: hout is niet zo snel :wink: