PDA

View Full Version : Peavey Revalver



ivor
12 juni 2010, 17:14
Hallo,

Ik heb een programma gedownload: Peavey Revalver.
Dit is een programma die je de mogelijkheid geeft om virtuele versterkers te kiezen en daar mee te spelen, over mijn computer speakers dus, gewoon logitech setje.
Nu heb ik mijn gitaar in de line-in input van me laptop.
Het programma ontvangt het signaal prima, en het programma doet wat die moet doen, mijn gitaar versterken etc..
Maar nu is er alleen nog 1 probleem, het geluid loopt achter...
Als ik namelijk een snaar aansla, dan hoor ik het geluid pas ongeveer een kleine halve seconde later uit mijn speakers komen...
Wat is precies het probleem? kan het liggen aan mijn geluidskaart?
of is er een mogelijkheid om mijn geluidssignaal te versnellen? enige instellingen die ik kan wijzigen op mijn computer?

Groeten

Steven Otto
12 juni 2010, 17:29
Gebruik je een ASIO driver? zo ja, dan moet je de buffer kleiner maken. zo niet, dan moet je de gratis ASIO driver installeren.

Exi
12 juni 2010, 17:30
Probeer http://www.asio4all.com/
Zorgt ervoor dat je geluidskaart wordt aangedreven door Asio drivers en dat zal de vertraging verhelpen.
Voor de beste resultaten qua geluid zou ik een gitaar-interface nemen. POD, Stealth Pedal, Digitech RP of whatever. Je geluid zal dan merkbaar beter worden.

kijk ook eens op http://www.guitarampmodeling.com/ voor meer info over guitarmodeling (en gratis amp sims)

Edit: En als je het echt compleet wil maken koop je voor 100 Euro een setje M-Audio Studiophile AV40 (http://www.m-audio.com/products/en_us/StudiophileAV40.html) monitors:D

BW87
12 juni 2010, 19:16
veel geluk met dit programma :)

ik heb er tot nu toe met ongeveer een maand eraan te kloten 1 redelijke sound eruit gekregen die ikzelf mooi vind.

Psychomantis
12 juni 2010, 20:31
Ik heb zelf amplitude, met de ASIO drivers. Sluit hier een beetje bij aan:
Ik kan de buffer klein maken, waarna ik geen vertraging meer heb, maar dan wordt het signaal erg slecht (een soort van in stukken gehakt gepiep dat ertussen komt). Is dat volledig op te lossen met een goede instelling van de ASIO drivers, of heb ik een interface nodig?

PS: ik lees dat je de gitaar in je line in steekt. Amplitude waarschuwt echter dat je dat niet mag doen, je moet je gitaar in de mic in steken (anders zou het slecht zijn voor je gitaar, zegt amplitude). Klopt dat?

Exi
13 juni 2010, 00:24
Als het gitaar spelen via de computer meer wordt dan "een keertje proberen", zou ik er op zijn minst een degelijke interface voor kopen. Dat is gewoon vele malen beter dan line-in of wat dan ook.

Met een interface kun je de buffer op zijn laagst zetten zonder enig probleem.

pol
18 juni 2010, 11:08
Je hebt echt een interface nodig, asio4all werkt in de meeste gevallen niet zo goed.

+ een line in is niet gemaakt om een gitaar op aan te sluiten, die ingangsimpedantie is te laag waardoor je veel verlies hebt van signaal + ruist teveel.

Ik heb zelf een line6 toneport, prima dingetje, en je krijgt er ook nog pod farm bij.

JER00N
18 juni 2010, 12:13
PS: ik lees dat je de gitaar in je line in steekt. Amplitude waarschuwt echter dat je dat niet mag doen, je moet je gitaar in de mic in steken (anders zou het slecht zijn voor je gitaar, zegt amplitude). Klopt dat?

Ja klopt, ik heb een keer per ongeluk m'n gitaar in de line-in gestoken en na drie minuten vloog m'n gitaar spontaan in brand!

Maareh even serieus, er is geen enkele reden waarom dat slecht zou zijn voor je gitaar of je laptop. Wellicht is het wel handiger om hem in de mic-in te steken omdat die meer gain heeft (?) wat bij een zwak gitaar-signaal (wat lager is dan line-level) wel van pas kan komen. Ik weet dit echter niet zeker, maar experimenteer er eens mee.

HaroldA
18 juni 2010, 12:38
Ik heb een programma gedownload: Peavey Revalver.

Heb je de demo versie of heb je een illegale versie ergens vandaan gehaald? Als je de demo hebt: een goede geluidskaart kopen en indien illegale download: haal je PC uit het botnet, dat scheelt vaak redelijk wat in het CPU gebruik.

Trouwens nog best prijzig dat revalver: "Buy ReValver MK III (full version)* $299.99". Voor wat ik ervan gelezen heb is het absoluut het geld niet waard.

MjS
19 juni 2010, 00:58
indien illegale download: haal je PC uit het botnet, dat scheelt vaak redelijk wat in het CPU gebruik.

:seriousf:

Maar even serieus, ik heb destijds de demo geprobeerd en vond het wel aardig klinken, maar 299 is wel erg veel geld voor zoiets...

ivor
11 juli 2010, 14:40
Ik heb Asio drivers en alle mikmak die er bij komt kijken en ik ben al jaren thuis in computers dus daar zal t ook niet aan liggen..
In de mic input precies het zelfde probleem.