PDA

View Full Version : eigenaardig reverb probleem



ThomasR
12 juni 2010, 13:39
hallo

ik heb hier een fender supersonic waarbij de reverb een metaalachtig vervormd geluid geeft bij 1 bepaalde frequentie. bij alle noten geeft hij een normaal geluid maar als ik de negende fret op de vijfde (a-snaar) snaar speel en de zelfde noot op de zede snaar dan geeft hij het geluid. iemand enig idee?

thomas

pasqual
12 juni 2010, 13:59
lijkt me eerder een resonantie die alleen bij die bepaalde frequentie zich voordoet wat de veren van de reverb nog meer doet trillen. ff checken of de rubber voetjes van de reverb-unit nog soepel zijn of misschien te vast aangedraaid op de kast?

groeten Pasqual.

ThomasR
12 juni 2010, 18:31
ik heb er nog eens op gespeeld met een andere gitaar en het geluid was erger. de reverb tank uit de zak gehaald en gezien dat er een veer los zat en afgebroken was. nu had ik per toeval dezelfde tank liggen, dus die er in gestoken maar het geluid blijft hetzelfde? zou die reverb driver de tank te hard driven? Kan men zo een veer die afgebroken is vervangen (herstellen)?

edit: ondertussen al gevonden dat ik vergeten was om het schuimpje uit de nieuwe unit te halen. (moet dringend wat rustiger te werk gaan). oplossingen voor de afgebroken veer zijn wel nog steeds welkom...
thomas