PDA

View Full Version : Brian "Head" Welch



Tankman
12 juni 2010, 07:54
Gisteravond was ik even langs de P3 in Purmerend voor een concert van Brian Welch, ex-gitarist van Korn. Ik kende maar 1 nummer van hem, die vond ik wel aardig en voor het geld dacht ik, kom, het zal vast leuk zijn. En dat was het ook.

Leuke nummers, goed geschreven, strak in elkaar gestoken, mooie backupband, hoewel die SVH-gozer wel een beetje zat te kloten af en toe met zijn pedals, stemmechanieken en pickupswitch, maar ach..

Achteraf werden er tafels neergezet en kwamen de heren in de zaal signeren. Ik had de mazzel dat de tour manager besloot de rij bij mij te laten beginnen...dus was ik heel snel aan de beurt.

De band vond ik een beetje arrogant. Brian Welch zelf was wel aardig. Nog een praatje met hem gemaakt en hij vond het ook leuk dat ik dat deed.

Voor wie nieuwsgierig is naar de stijl: In Korn had je altijd Head en Munky. Munky was van de freaky shit en Head van de heavy shit. KoRn heeft tegenwoordig duidelijk meer freaky shit. Dus kan ik concluderen dat de heavy shit in Head z'n eigen band nu zit en dat is echt zo. Lekker beukende nummers!

AriaProII
12 juni 2010, 10:10
Ik dacht dat Head tegenwoordig in de reli-hoek zat:
http://www.313merch.com/big_images/korn_head.jpg