PDA

View Full Version : Ruis bij draadloos?



ReinoutV
28 april 2003, 14:02
Hallo allemaal

Ik gebruik nu al een poosje een draadloze set van Sennheiser (EW100, UHF) en heb veel plezier aan het vrij over en van het podium bewegen. Nu was ik vandaag gewoon op mijn slaapkamer aan het spelen, incl. die set, en merkte ik ineens dat er een ruis zat, telkens wanneer ik een noot aan sla. Live hoor je dit natuurlijk niet, maar het idee dat er een ruis in zit is al niet fijn. Doe ik datzelfde via dezelfde kabel maar zonder die wireless set ertussen, heb ik hier geen last van. Ik heb de batterij al vervangen, maar ook dit mocht niet baten. Is dit eigen aan die draadloze sets, of is er iets mis met de mijne? Hij is misschien net een half jaar uit de doos geweest.

Rupke_rocks
28 april 2003, 16:17
Op 2003-04-28 14:02, schreef ReinoutV:
Hallo allemaal

Ik gebruik nu al een poosje een draadloze set van Sennheiser (EW100, UHF) en heb veel plezier aan het vrij over en van het podium bewegen. Nu was ik vandaag gewoon op mijn slaapkamer aan het spelen, incl. die set, en merkte ik ineens dat er een ruis zat, telkens wanneer ik een noot aan sla. Live hoor je dit natuurlijk niet, maar het idee dat er een ruis in zit is al niet fijn. Doe ik datzelfde via dezelfde kabel maar zonder die wireless set ertussen, heb ik hier geen last van. Ik heb de batterij al vervangen, maar ook dit mocht niet baten. Is dit eigen aan die draadloze sets, of is er iets mis met de mijne? Hij is misschien net een half jaar uit de doos geweest.


Hoi

ik heb zelf een AKG en heb geen last van ruis. ik weet niet hoe het met die sennheiser zit maar op de akg kun je zowel op het station als op mijn plug in de gitaar nog verdere fijnafstellingen doen.

Groetjes Rupke

Dirk_Hendrik
28 april 2003, 21:00
Ik gebruik zelf een Shure set en heb jouw probleem bij mijn weten niet. Ik kan me echter voorstellen dat de ontvanger van je set een noise gate achtige constructie heeft die je uitgang bij gebrek aan (gitaar)signaal mute.

ben79
29 april 2003, 10:53
Ligt waarschijnlijk aan de aarding hoor..

Toaster
29 april 2003, 11:06
Ik heb ook zo'n sennheiser en bij mij komt er dan een geluidje uit mijn versterker alsof je in een vliegtuig zit.

Veel storing dus.

Bovendien gebruik ik maar één van de twee antennes. Omdat anders mijn geluid te veel in volume verschilt alstie steeds de sterkste antenne opzoekt.

Die vliegtuig ruis hoor je niet in de zaal. De man achter het mengpaneel wel en die wordt er altijd zenuwachtig van :grin:

Dat wisselnde geluid horen ze wel in de zaal. Ik weet niet of dit sennheiser eigen is of niet maar ik baal er wel een beetje van.

Toch één van de duurdere draadloze systemen

idono
29 april 2003, 11:09
Hey,

Ik heb ook een senheiser. De EW172. maar ik heb nergens last van. Ik zou inderdaad eens even kijken of je geen aardings probleem hebt, of het kabeltje van je zender naar je gitaar.

Greetz Henk

ben79
29 april 2003, 11:31
als je toon en volume verschillen hebt zou ik ook je in en outputs eens nakijken om te zien of ze nog wel goed vast staan