PDA

View Full Version : Nieuwe Gitaar tips



Grapsok
11 juni 2010, 21:07
Beste Gitaristen!

Ik ben natuurlijk de zoveelste die weer is met een topic aankomt met de vraag of iemand tips heeft voor een nieuwe gitaar! Ik weet het!
En ik weet ook dat een nieuwe gitaar heel erg persoonlijk is, maar toch ga ik het vragen!

Ik heb nu een Gibson Les Paul Studio (Super gitaar), maar ik wil er graag een nieuwe gitaar bij. Wat ander geluid, jullie kennen het vast wel.
Ik speel vooral (Hard)Rock, Blues etc. (soms misschien zelfs een beetje metal...)
En mijn budget is tussen de 500-800 euro...
Een tremelo bar lijkt me ook wel leuk!

Dus, weet iemand misschien een goed merk, of zelfs specifiek een gitaar, die hier bij past, en ook echt een andere sound heeft?

(Wat dachten jullie bijvoorbeeld van de PRS SE Costum?)

Groeten, Bob

macwilliams
11 juni 2010, 21:11
C u s t o m....

gorgasm
11 juni 2010, 21:40
K o s t u u m....

Tupelo
11 juni 2010, 21:42
Een fijne Blade strat, HSS, met VSC onboard kun je daar mee boosten wat je wil.
Rock & Blues gaat uitstekend lukken en metal vast ook wel met die midboost onboard.

JeroenP
11 juni 2010, 21:42
Telecaster met bucker en bigsby? Als je blues speelt is dit erg leuk. Is eigenlijk een allrounder. Stop er een element met hoge output in en je kan metal spelen;)

Dit kan met iedere telecaster. Een erg leuke tele die binnen jouw budget past is een baja. Al ben je enigzins een barbaar als je in dat hout gaat graven:P

Grapsok
11 juni 2010, 21:55
Hmmm.... een telecaster heeft mij altijd wel aangesproken... (misschien omdat die enigzins lijkt op een Les paul... :P)

Maar wat is er speciaal aan die baja telecaster dat ie goedkoper is? (en ach, soms moet je maar een barbaar zijn he? :P)
En heb je er misschien zelf ervaring mee?

Thiez
11 juni 2010, 22:00
Als je tele gaaf vind en je houd van hardrock/bluesrock is de telecaster signature van L.A. Guns misschien iets voor je.

http://www.deanguitars.com/img/usatracii.jpg

Hendriks
11 juni 2010, 22:33
Ik zeg : een Gibby-caster
http://img29.imageshack.us/img29/7084/custom001.jpg

Grapsok
11 juni 2010, 23:14
Thiez, die gitaar ziet er heel vet uit, maar gaat toch wel ruim over mijn budget wat ik op internet heb gezien...

En Hendriks, die gitaar ziet er heel goed uit! wat voor gitaar is het precies? en hoe is ie vergeleken met andere telecasters? (zoals fenders?)

EN... als ik een telecaster koop en ik wil er een bigsby tremolo opzetten, moet die er opgeschroefd worden of niet?

barno
11 juni 2010, 23:21
Thiez, die gitaar ziet er heel vet uit, maar gaat toch wel ruim over mijn budget wat ik op internet heb gezien...

En Hendriks, die gitaar ziet er heel goed uit! wat voor gitaar is het precies? en hoe is ie vergeleken met andere telecasters? (zoals fenders?)

EN... als ik een telecaster koop en ik wil er een bigsby tremolo opzetten, moet die er opgeschroefd worden of niet?

B5 bigsby: idd schroeven in de body maar no worries, een tele kan ertegen :)

Hendriks
11 juni 2010, 23:37
En Hendriks, die gitaar ziet er heel goed uit! wat voor gitaar is het precies? en hoe is ie vergeleken met andere telecasters? (zoals fenders?

Allparts tele met Gibson Burstbuckers en tja hoe verhoud hij zich tot een Fender? Nou ik heb mijn American Ash verkocht omdat ik eigenlijk alleen nog op deze tele speel , er komt nog wel weer een strat bij.

geert1976
11 juni 2010, 23:37
uhm..... denke denke denke....

Bo-El S03
Goede gitaar, goed en ander geluid dan een LP en jengelstaaf.

Deze gitaren kosten nieuw E 1000,00, maar die zijn heel goed besteed kan ik je zeggen, is beter gebouwd en afgewerkt dan de Fenders, Gibbys LTD's etc. in deze prijsklasse

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/008-48.jpg

Een goede bluesbak en rockbak is deze, flattop dus die trem zit er zo op

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/001-94.jpg

of toch een SG?

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/012-23.jpg

Mad mind
12 juni 2010, 09:50
Allparts tele met Gibson Burstbuckers en tja hoe verhoud hij zich tot een Fender? Nou ik heb mijn American Ash verkocht omdat ik eigenlijk alleen nog op deze tele speel , er komt nog wel weer een strat bij.

Ik kan me vergissen, maar is dat die 62 RI Tele uit japan?
Indien dat zo is, is die dan echt zo goed dat hij je USA in de hoek jaagt?

Hendriks
12 juni 2010, 10:17
Ik kan me vergissen, maar is dat die 62 RI Tele uit japan?
Indien dat zo is, is die dan echt zo goed dat hij je USA in de hoek jaagt?

Het is een assemblage met Allparts bodie en hals (TRNF met nitro finish) en ja hij heeft de USA verdreven , het is natuurlijk een andere gitaar met zijn humbuckers , maar toch.
Hij speelt en klinkt ongelofelijk , op het brug element herken je wel direct een telecaster , maar hij kan ook grommen , enorm veelzijdige gitaar.

Grapsok
12 juni 2010, 11:19
Maar dat betekent dan dat ik verschillende onderdelen moet kopen en de gitaar zelf in elkaar knutselen?

En weet iemand nog een ander model/merk gitaar waar ik naar kan kijken? (Ookal vind ik de telecaster al heel goed ;))

Mad mind
12 juni 2010, 12:40
Maar dat betekent dan dat ik verschillende onderdelen moet kopen en de gitaar zelf in elkaar knutselen?

En weet iemand nog een ander model/merk gitaar waar ik naar kan kijken? (Ookal vind ik de telecaster al heel goed ;))

Als je een telecaster goed vindt, maar het moet niet persé Fender zijn, kan je mss eens bij G&L kijken. De tribute serie is de goedkopere reeks. Zoals de mexicanen bij Fender. De Telecaster noemt bij G&L ASAT.

JeroenP
12 juni 2010, 13:35
Hmmm.... een telecaster heeft mij altijd wel aangesproken... (misschien omdat die enigzins lijkt op een Les paul... :P)

Maar wat is er speciaal aan die baja telecaster dat ie goedkoper is? (en ach, soms moet je maar een barbaar zijn he? :P)
En heb je er misschien zelf ervaring mee?

Ik heb inderdaad zelf een baja. Ik gebruik hem naast een les paul en een gretsch corvette. Het is voor mij de aanvulling die ik zocht (net als bij jouw;)). Ik heb zelf geen trem of bigsby erop, die zitten al op mijn les paul en corvette, en de elementen zijn ook nog orgineel. Ondanks dit kan hij lekker scheuren en kan hij heerlijk bluesy (is dat een woord?:P) klinken. Als ik jou hoor vind jij het typiche humbuckergeluid wel gaaf. Dus zodoende kom ik op een telecaster met humbucker;)

Een Baja is gewoon een erg goede tele voor het geld. Ontworpen door de custom shop en goedkoper geproduceerd in Mexico. Dit maakt hem dus niet zo duur, maar ik vind hem beter dan de gemiddelde american standard. Ik moet je wel aanraden ze eerst uit te testen, je moet maar net dezelfde mening hebben natuurlijk...
Succes ermee!

Grapsok
13 juni 2010, 17:59
Oke, super bedankt in ieder geval voor jullie hulp!
Ik ga binnenkort (dinsdag denk ik) naar een muziekwinkel in de buurt om even wat telecasters uit te testen! En hopelijk bevalt het me goed!