PDA

View Full Version : Sunn Mustang



SunnMustang
11 juni 2010, 18:20
Ik keek net even naar mn gitaar, en vroeg me af, wat kunnen jullie me er over vertellen? Het enige dat ik weet is dat ie niet nieuw is :)

http://www.ibanezcollectors.com/discus/messages/17/1002020.jpg

bass blom
11 juni 2010, 18:23
heerlijke kleur :mmmm:

SunnMustang
11 juni 2010, 18:24
Die van mji is zwart :)

bass blom
11 juni 2010, 18:25
oh, das een domper :chicken:

AgileGhost
11 juni 2010, 18:25
Sunn is toch een dochtermerk van Fender?

SunnMustang
11 juni 2010, 18:30
Is dat zo?

robert-gitarist
11 juni 2010, 18:33
oh, das een domper :chicken:

:seriousf:


Mooie gitaar hoor! heeft die van jou ook deze zelfde headstock?
Ik heb ook een Sunn Mustang gehad, en het enige dat ik je er over kan zeggen is dat ik het geen goede gitaar vond. Licht, ontstemde als een idioot maar speelde eigelijk wel lekker! Geluid vond ik vergelijkbaar met een redelijke Squier.

robert-gitarist
11 juni 2010, 18:34
Sunn is toch een dochtermerk van Fender?

Yep, Sunn is een merk van Fender geweest.
Fender logo stond ook op de headstock van mijn Sunn Mustang.

SunnMustang
11 juni 2010, 18:41
Er staat bij mij alleen onder ''Made in India''

En hij ontstemt als een Eland ja :D
Kan ik hier iets aan doen?

robert-gitarist
11 juni 2010, 18:44
Kijken of je voor weinig iets van Gotoh tuners of Sperzels kunt kopen, evt. tweedehands. Dat zou een oplossing kunnen zijn, misschien een andere topkammetje er op van been, messing of grafiet.

geert1976
11 juni 2010, 18:44
Er staat bij mij alleen onder ''Made in India''

En hij ontstemt als een Eland ja :D
Kan ik hier iets aan doen?

Ja,

check je topkam, kijk en voel of de snaren er niet in knellen.

Kijk ook je mechanieken na of die geen slijtage vertonen.

SunnMustang
11 juni 2010, 18:56
Topkammetje is net vervangen omdat ieuit drie stukken bleek te bestaan, weet zeker dat het eerst een stuk was :cheerup:

En waar moet ik op letten bij de stemmers? Hoe kan ik die slijtage zien?

geert1976
11 juni 2010, 18:59
draai met elke mechaniek de snaar iets aan en geef dan een tikkie terug indien de vleugel dan op eens een vrije slag heeft zijn je mechanieken toch al wel een eind heen

SunnMustang
11 juni 2010, 19:14
Oke, wat is de vleugel?

Want ik begrijp er niet veel van :)

(Ligt aan mij)

geert1976
11 juni 2010, 19:34
Oke, wat is de vleugel?

Want ik begrijp er niet veel van :)

(Ligt aan mij)

de vleugel van je stemmechaniek, waar je dus aanzit te draaien als je de gitaar stemt

Nicks
11 juni 2010, 20:53
Kijken of je voor weinig iets van Gotoh tuners of Sperzels kunt kopen, evt. tweedehands. Dat zou een oplossing kunnen zijn, misschien een andere topkammetje er op van been, messing of grafiet.

ja joh, lekker gelijk Sperzels zetten op een budget gitaar :p Koop een setje locking tuners van Wilkinson, ik stem mijn gitaar alleen nog een keer de zekerheid aan het begin van een sessie.

robert-gitarist
11 juni 2010, 23:51
ja joh, lekker gelijk Sperzels zetten op een budget gitaar :p Koop een setje locking tuners van Wilkinson, ik stem mijn gitaar alleen nog een keer de zekerheid aan het begin van een sessie.

Waarom niet? Budget gitaar of niet, als ie goed is verder en hij is voor jou dat bedrag en de upgrade waard, dan maakt dat toch niets uit?
Sperzels, Gotoh, Schaller, Wilkinson, Fender...whats in the name maar alles beter dan de orginele tuners :) En het hoeft niet duur te zijn, als je tweedehands kijkt kom je vaak genoeg leuke setjes voor weinig tegen, en soms moet je wat geluk hebben ;)

geert1976
12 juni 2010, 00:03
Waarom niet? Budget gitaar of niet, als ie goed is verder en hij is voor jou dat bedrag en de upgrade waard, dan maakt dat toch niets uit?
Sperzels, Gotoh, Schaller, Wilkinson, Fender...whats in the name maar alles beter dan de orginele tuners :) En het hoeft niet duur te zijn, als je tweedehands kijkt kom je vaak genoeg leuke setjes voor weinig tegen, en soms moet je wat geluk hebben ;)

Vind ik ook hoor.

Ik heb vanavond op mijn Elmaya nieuwe Gotoh's gezet, wereld van verschil hoor en spaart je een hoop ergenis.

levi
12 juni 2010, 00:40
Waarom niet? Budget gitaar of niet, als ie goed is verder en hij is voor jou dat bedrag en de upgrade waard, dan maakt dat toch niets uit?
Sperzels, Gotoh, Schaller, Wilkinson, Fender...whats in the name maar alles beter dan de orginele tuners :) En het hoeft niet duur te zijn, als je tweedehands kijkt kom je vaak genoeg leuke setjes voor weinig tegen, en soms moet je wat geluk hebben ;)


IK herb nog schallers van 150 euro kopen haha :P

Nee hoor grappie verkoop ze niet!! ga ze op me handmade tele zetten.

Maar het is idd een byproduct van fender 80's 90's volgens mij ?
durf het niet met zekerheid te zeggen. Ik vind ze een beetje stug

geert1976
12 juni 2010, 01:56
Sun is inderdaad een Squier variant.

Er zijn redelijke, maar ook slechte exemplaren.

Ik geloof dat de eerste Sun's gemaakt werden bij Samick in Korea, de latere kwamen uit China.

Ze zijn mijns inziens gelijk aan de goedkopere Squiers.

SunnMustang
12 juni 2010, 10:14
@ Geert

Zijn deze beter/slechter dan de ''made in Inda's''?

Wabbie
12 juni 2010, 11:23
Ik heb ooit ook een Sunn Mustang op de kop getikt. Het zijn best redelijke beginners gitaartjes. De mijne was ook een zwarte met 'made in india' op het headstock.

Ik heb hem nu helemaal uit elkaar liggen om hem opnieuw te spuiten, de body is iig niet van multiplex. Voor de rest kliken de elementen nog best okee vond ik. De brug en tuners zijn waardeloos en als ze hun werk niet meer doen zou ik ze vervangen door wat beter spul.

Voor de rest lijkt het me het niveau van een redelijke squier.