PDA

View Full Version : Ebay.com



GuitarMaster
28 april 2003, 13:36
Ik zit er aan te denken een gitaar via ebay.com te bestellen. De verzendkosten ($150) verdien ik dik terug door de prijzen van de gitaren daar. Ik ben van plan een Jackson SL1 of SL2H te kopen. Ze kosten daar zo'n $1000. Heeft iemand ervaring met aankopen via ebay.com? Is het een beetje veilig, en heb je een of andere garantie of verzekering ofzo. Je gitaar zal maar aankomen, en het blijkt heel iets anders te zijn dan je dacht.

dasdas_46
28 april 2003, 13:49
ik heb er ervaring mee. geen gitaar gekocht, maar wel andere dingen en het is altijd heel goed gegaan. let er bij ebay wel op of de verkoper goede feedbacks heeft. het geld verzenden naar usa kost ook geld en ze hebben vaak geen bankrekeingen waar je het op over kan schrijven. dus houd wel rekening met een ander betaal proces. maar voorderest is het bij mij iig altijd goed gegaan.

GuitarMaster
28 april 2003, 13:56
Misschien een domme vraag, maar wat zijn feedbacks?

Chris Wolstenholme
28 april 2003, 14:23
goede of slechte ervaringen met iemand :smile:

GuitarMaster
28 april 2003, 14:40
Kun je dan zien of er slechte ervaringen met iemand zijn? of zeg ik nu iets verkeerds en maak ik een hele domme indruk

Ibanez RuleZ
28 april 2003, 15:06
ik zit er zelf ook over na te denken zoiets te doen, een van de grote problemen is alleen dat veel van die kutjanks alleen maar bieders van binnen de VS willen, en ook alleen maar binnen de VS versturen. Ik zit zelf nl te zoeken naar een Charvel Model 6 en die staan er regelmatig op, maar dat is altijd hetzelfde geouwehoer: I will only ship to the lower 48 states. (sorry, ben een beetje gefrustreerd)

Harrald

Sj03rd
28 april 2003, 15:09
Ja dat is inderdaad kut...

ik heb dit onderwerp ff heel snel gelezen en ik zag volgens mij niks over belasting. Je moet namelijk 19% over t bedrag betalen als je de gitaar invoert. De tillers!

GuitarMaster
28 april 2003, 15:15
Ze kunnen het toch als "cadeau" versturen, dan hoef je er geen belasting over te betalen

Sj03rd
28 april 2003, 15:19
Nou volgens mij stuurt onderhand heel Amerika al cadeau's naar Nederland en ik denk dat ze bij de belasting ook niet gek zijn. Daar moet je echt mee oppassen want als je gepakt wordt ben je NOG meer geld kwijt. Je moet maar ff de zoekfunctie gebruiken, er zijn hier al heel veel topics over geweest.

PeArLjAm
28 april 2003, 15:26
Ja het is aan te raden, dan ook eens aan de superaantrekkelijke dollarkoers.. 1,10 dollar voor 1 euro.. Zo kost je jackson van 1000 dollar opeens nog 900 euro.

riesj
28 april 2003, 15:30
Als de invoerrechten boven de 10 euro zijn, moet je deze ook betalen. Check daarvoor even de douanesite.

Waar je ook rekening mee moet houden, is dat je niet kunt checken of die gitaar wel helemaal gaaf is. Denk maar aan bijvoorbeeld een kromme nek.

Succes ermee,

Braindead
28 april 2003, 17:38
Op 2003-04-28 15:06, schreef Ibanez RuleZ:
ik zit er zelf ook over na te denken zoiets te doen, een van de grote problemen is alleen dat veel van die kutjanks alleen maar bieders van binnen de VS willen, en ook alleen maar binnen de VS versturen. Ik zit zelf nl te zoeken naar een Charvel Model 6 en die staan er regelmatig op, maar dat is altijd hetzelfde geouwehoer: I will only ship to the lower 48 states. (sorry, ben een beetje gefrustreerd)

Harrald


Hmm ik heb er wel een, maar doe hem helaas niet weg. Lekker loze opmerking :smile:

Ibanez RuleZ
28 april 2003, 20:17
inderdaad.... ik vind er wel een, alleen duurt gewoon nog ff.

overigens, kan je van die gitaar zeggen. Wat ik er van lees, lijkt het me echt een toppie gitaar.

Harrald

lupoloco
28 april 2003, 20:34
alle charvels rulen!

FragDaddy
28 april 2003, 20:45
denk ook even aan de BTW en de invoerrechten he. dit wordt betaald over het totaalbedrag (verzendkosten + gitaar)

dus die gitaar kost 900 euro + 100 euro verzendkosten = 1000 euro

daar bovenop komt nog 19% btw en 2% invoerbelasting. dus je gitaar kost nu 1200 euro.

geen gekloot met ontduiking mensen.. kost je een aardige boete als je gepakt wordt. en wat is nou die 200 euro belasting op een gitaar van 1000 euro. die BTW heb je overal op, dus waarom niet op een gitaar?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2003-04-28 20:46 ]</font>

Dirk_Hendrik
28 april 2003, 21:24
Veel van de "ship only in the USA" zijn op te lossen met een mailtje. Veel verkopers melden dat alleen maar vanwege gedonder met landen als Maleisie, Indonesie en de Fillippijnen waar nogal veel fraude is uitgehaald. Ik heb zelf met mijn woonplaats Amsterdam zelfs nog leuke opmerkingen gekregen van verkopers die hier in hun diensttijd lam zijn gegaan.

Waar ik inderdaad niet eens mee aan de slag ga zijn die "lower 48 states" en gasten waarvan de Add stijf staat van de "American Qualtty!!" en Amarikaanse vlaggetjes. Die begrijpen toch niet dat er nog meer wereld is buiten de VS

Braindead
29 april 2003, 18:49
Op 2003-04-28 20:17, schreef Ibanez RuleZ:
inderdaad.... ik vind er wel een, alleen duurt gewoon nog ff.

overigens, kan je van die gitaar zeggen. Wat ik er van lees, lijkt het me echt een toppie gitaar.

Harrald


Is inderdaad een topgitaar. Necktroughbody. Actieve pickups met middle boost circuit vette pearl inlay.
Gewoon goed blijven zoeken, ze zijn schaars maar als je geluk hebt kom je er wel eentje tegen. Anders ook in Duitsland/Belgie kijken.

Ibanez RuleZ
29 april 2003, 19:21
ik ga gewoon zo'n ding uit de VS over laten vliegen, ander PU's er in, en klaar is kees (of in dit geval Harrald). Mar dan moet ik dr wel een vinden, al zijn ze wel regelmatig in winkels te vinden in de VS

Harrald

JanPieter
1 mei 2003, 11:08
Welke online site kijk je dan! Ik ben zelf ook geïnteresseerd om een gitaar uit amerika te laten komen. Erg gunstig op dit moment

R. Flagg
1 mei 2003, 11:20
Kijk anders een op gbase.com daar vind je ontzettend veel gitaarwinkels die naar het buitenland verzenden.

Ibanez RuleZ
1 mei 2003, 11:36
haha, goed nieuws wat dat betreft, ik ga zo naar de bank om een betaling te doen en als het goed is heb ik dan volgende week een cherry black Model 6 :grin::D:D

alleen is die shipping zo stervens duur, $115 :sad:

Harrald

JanPieter
1 mei 2003, 15:04
Shipping is zeker duur en dan moet je over het totaal bedrabg nog 31,4% betalen aan belasting en invoerrechten. Het heeft dus echt alleen zin om uit het buitenland te bestellen, als je gitaar zo duur is, dat je dit met beidde overtreft. Ik koop wel bij feedback of misschien die duitse site musik-produktive

Ibanez RuleZ
1 mei 2003, 19:11
eh, was dat niet 21.4% (19%btw en 2.4%invoerrechten)????

Harrald

JanPieter
1 mei 2003, 19:30
Ik weet het ook niet. op de belastingsite geldt er volgens hun voor elk voorwerp een ander tarief. Jeans bijvoorbeeld 12,4% Rippers!!! Weet iemand dan wat het echte percentage is. Want dan wordt het weer iets interessanter, gezien de dollar koers!