PDA

View Full Version : Topkam stuk, vervangen



Hallie
11 juni 2010, 17:04
Hey,

ik ben een beetje stom geweest.. want ik dacht goh.. ik probeer een keer die heavy bottom skinny top snaren van Ernie..

Toen ik de dikke E erop zette en op spanning bracht, sprong er een stuk topkam weg. Maargoed ik had daar totaal nog niet over na gedacht voor dat ik begonnen met draaien.

Ik heb er geen last, ook niet met stemmen en ontstemmen, maar ik zou graag toch een hele topkam op mijn gitaar willen hebben.

mijn vraag;

Is het vervangen van een topkam moeilijk? en kan men dat zelf?
ik heb er geen verstand van..
En als ik die dikke bottom snaren wil houden, dan moet ik de topkam gaan uitvijlen?

thanks

smullie
11 juni 2010, 17:20
Hey,

ik ben een beetje stom geweest.. want ik dacht goh.. ik probeer een keer die heavy bottom skinny top snaren van Ernie..

Toen ik de dikke E erop zette en op spanning bracht, sprong er een stuk topkam weg. Maargoed ik had daar totaal nog niet over na gedacht voor dat ik begonnen met draaien.

Ik heb er geen last, ook niet met stemmen en ontstemmen, maar ik zou graag toch een hele topkam op mijn gitaar willen hebben.

mijn vraag;

Is het vervangen van een topkam moeilijk? en kan men dat zelf?
ik heb er geen verstand van..
En als ik die dikke bottom snaren wil houden, dan moet ik de topkam gaan uitvijlen?

thanks
* moeilijk : nee
* kan je dat zelf: als je een klein beetje handig bent: ja
* ik ook niet, maar ik heb dat eens op joetjoep gezien en heb dat dan vorig weekend eens op een budgetgitaartje van een maat eraf gehaald, paar keer mee over een schuurpapierke gewreven en teruggeplaatst... :rockon:

*Dat weet ik niet. snaar moet er natuurlijk wel inpassen he... :soinnocent:

The Running Man
11 juni 2010, 17:25
Hey,

ik ben een beetje stom geweest.. want ik dacht goh.. ik probeer een keer die heavy bottom skinny top snaren van Ernie..

Toen ik de dikke E erop zette en op spanning bracht, sprong er een stuk topkam weg. Maargoed ik had daar totaal nog niet over na gedacht voor dat ik begonnen met draaien.

Ik heb er geen last, ook niet met stemmen en ontstemmen, maar ik zou graag toch een hele topkam op mijn gitaar willen hebben.

mijn vraag;

Is het vervangen van een topkam moeilijk? en kan men dat zelf?
ik heb er geen verstand van..
En als ik die dikke bottom snaren wil houden, dan moet ik de topkam gaan uitvijlen?

thanks

Je kan het zelf proberen maar ik zou TONEBLO ff PMén.
Die werkt met snoeihard jaren 60 camelbone; kan wat hebben en is super voor je toon.:rockon:

Scrollcock
11 juni 2010, 17:32
dat ruimt!!