PDA

View Full Version : Fender Deville 410: Reverb controleren met pedaal?



Saber
11 juni 2010, 15:35
Hai,

Is het mogelijk om de fender reverb via een modificatie te controleren met de pedaal die erbij zit? Ik gebruik het tweede kanaal toch niet en het zou erg handig zijn als ik de reverb met een pedaal kon aan en af zetten.

Alvast bedankt

Michael

ellisvertellis
11 juni 2010, 16:34
Huh? Ik dacht dat dat zowiezo al ging? Af of aan gaat toch met een pedaal? Of bedoel je geleidelijk meer reverb ofzo?

Saber
11 juni 2010, 18:11
Ik dacht van niet en heb het even opgezocht:

Accessories: Comes with 2-Button 3-Function Footswitch for Channel Select, Drive Select and "More Drive" Select

En de reverb is geen apart kanaal, dus deze kan ik niet met de footswitch selecteren.

FruscianteFan
11 juni 2010, 19:12
De vraag is of het niet verstandiger om voor iets meer dan een modificatie + pedaal zou kosten, gewoon een losse reverb te kopen. Danelectro Spring King bijvoorbeeld?

EHX Holy Grail vind ik zelf erg goed, maar is niet te vergelijken met de galm in mijn Fender Blues Junior.

Saber
11 juni 2010, 23:29
Het is daarom dat ik hoopte de pedaal van de versterker zelf te gebruiken en de aanpassing eventueel zelf te doen.

ellisvertellis
12 juni 2010, 02:50
Jij hebt blijkbaar de Hotrod Deville dan, als ik het juist heb? Mijn Blues Deville heeft bv geen "more drive", maar wel twee knoppen: "Chanel select" en "Reverb".
Misschien een andere footswitch kopen?

Grtz!

TimS
12 juni 2010, 03:00
Jij hebt blijkbaar de Hotrod Deville dan, als ik het juist heb? Mijn Blues Deville heeft bv geen "more drive", maar wel twee knoppen: "Chanel select" en "Reverb".
Misschien een andere footswitch kopen?

Grtz!

Een footswitch is een heel simpel ding: als je een knop induwt wissel je tussen een gesloten en een open circuit. Footswitches voor kanalen en footswitches voor reverb, vibrato, boost zijn dus allemaal hetzelfde bij Fenders. (over het algemeen dan)

nico verduin
12 juni 2010, 07:42
Meest eenvoudige manier is een schakelaar over de uitgang van de reverb pan. Dus een splitter maken voor die tulp stekker en een mono jack parallel daarover. De uitgang weer een tulp en die gaat naar de reverbpan.
Schakelaar in de jack en klaar.
Kan wel zijn dat ie plopt. Maar dat zou je moeten testen. Ligt er een beetje aan hoe gevoelig die schakeling is.