PDA

View Full Version : effect pedaal kopen



victor.500
11 juni 2010, 15:20
ik heb een nieuwe versterker gekocht zonder effecten. :strat:( 900 euro )
en zou graag met een reverb of een compressor willen spelen.
kan ik hiervoor een budget pedaaltje kopen of verpest ik daar m'n geluid mee? :noob:

bedankt voor de reacties,
Victor :lp:

p.s. als je dus een effect wilt kopen moet je deze dan uitproberen of komen alle merken wel zo'n beetje op hetzelfde neer als je ze zou proberen.

rijsberman
11 juni 2010, 15:37
twee dingen:
1. wat is het voor versterker?
2. gewoon proberen. Lijkt me geen punt, hoor. Maar 't kan best dat een pedaal een effect op je sound heeft wat je niet mooi vindt

victor.500
11 juni 2010, 15:38
een orange rocker 30.

TimS
11 juni 2010, 15:40
Het ligt aan de kwaliteit van de effecten of je je geluid ermee verkloot. Als jij een JMP hebt gekocht en daar vervolgens een Boss DS-2 voor zet zal het geen vooruitgang zijn, maar er zijn genoeg effectpedalen die wel gewoon goed klinken.

p.s. als je dus een effect wilt kopen moet je deze dan uitproberen of komen alle merken wel zo'n beetje op hetzelfde neer als je ze zou proberen.
Nee, er zijn heel erg grote verschillen tussen verschillende effectpedalen. Uitproberen dus (of iig op youtube luisteren wat je goed vindt klinken).

Nielsje
11 juni 2010, 16:30
topicstarter, specifeer je vraag!

* Wat voor muziek speel je
* Wat voor gitaar heb je
* Definieer budget

Hoe wil je nou een fatsoenlijk advies krijgen als je dat soort informatie niet geeft?

victor.500
11 juni 2010, 16:32
ikzelf heb een

-amp: orange rocker 30
-gitaar: Ibanez GRG 170 DX
-budget: max. 130 euro

Orbis
11 juni 2010, 16:37
Het gros is goed. Maar je zult toch zelf moeten proberen wat voor jou werkt, met jouw materiaal. Dan kun je nog zoveel YouTubefilmpjes zien, je weet dan nog niet zeker of het pedaal ook in je eigen set up goed werkt.

Volgens mij heerst er alleen wel een consensus over het feit dat je liefst wegblijft van Behringer (hoewel ook daar toevalstreffers tussen zitten. Het is niet eenvoudig).

EuroCinema
11 juni 2010, 16:53
ik heb een nieuwe versterker gekocht zonder effecten. :strat:( 900 euro )
en zou graag met een reverb of een compressor willen spelen.
kan ik hiervoor een budget pedaaltje kopen of verpest ik daar m'n geluid mee? :noob:

bedankt voor de reacties,
Victor :lp:

p.s. als je dus een effect wilt kopen moet je deze dan uitproberen of komen alle merken wel zo'n beetje op hetzelfde neer als je ze zou proberen.

Zoek een winkel waar ze jouw amp en jouw type gitaar hebben en ga daar een uurtje testen. Pedalen klinken zeer verschillend in andere versterker/gitaar-combi's! Test in elk geval de betaalbare klassiekers waar veel gitaristen gebruik van maken: MXR dynacomp compressor en Electro-Harmonix Holy Grail reverb. Dan heb je een "standaard" waarmee je de rest kunt vergelijken. Je hebt een goeie amp, kies er dan ook zorgvuldig een goed pedaal bij!

Harry
11 juni 2010, 17:14
en bedenk ook waarom je een effect wilt gebruiken, m.a.w. heb je iets nodig om je geluid te verbeteren en wat is dat. En dan begint het grote uitprobeerfeest! Veel plezier!

victor.500
12 juni 2010, 10:34
hoe zit dat eigenlijk met multi effect pedalen?
b.v een BOSS me-70
zijn deze ook goed of is dit ietsje minder?
je kunt er namelijk best wel veel mee.
en als je deze effecten los zou kopen ben je waarschijnlijk veel duurder uit.

Nielsje
12 juni 2010, 10:54
Gezien de vragen die je stelt, denk ik dat je nog maar weinig ervaring hebt met effecten. Dat is niet erg, maar het is raadzaam je eerst goed in te lezen, alvorens je iets koopt. Lees eerst de FAQ's eens door zou ik zeggen, en gebruik de zoekfunctie van het forum eens (toegegeven, de zoekfunctie is een bitch tegenwoordig). Er is namelijk al héél veel geschreven over de vragen die je stelt.

Fireburst
12 juni 2010, 14:32
Hoi,
ik heb ook een Rocker30, met een EH holy grail voor wat reverb. Gaat prima.

Een compressor is zo'n effect waar ik het wat moeilijker mee heb, klinkt (voor mij !) nooit echt mooi. Ik heb ook dikwijls het idee dat die dikwijls gebruikt wordt om speelfouten of gebrek aan techniek wat te maskeren, maar dat zal wel aan mijn vooroordeel tegenover compressors liggen... :hippie:
Smaken en kleuren enz. enz.

PS Als je de Rocker30 echt 900euro betaald hebt hoop ik voor je dat dat al een hele tijd geleden was, nu koop je hem nieuw voor +/- 620 euro.:soinnocent:

victor.500
12 juni 2010, 18:23
ohh ja??

zo ja waar dan?

Fireburst
12 juni 2010, 19:00
Hier o.a. : http://www.dv247.com/search/0/0/ProductQuantity/Descending/rocker%2030/1/

De prijzen schommelen dagelijks vanwege pond/euro. Met de euro in vrije val worden de spulletjes uit de UK dus een beetje duurder voor ons, een paar weken geleden was het slechts 619euro voor de top.

bloodgulge2
12 juni 2010, 21:35
combo kost meer, ik heb de mijne (combo) 1000 betaald nieuw, 2 jaar geleden.
Enne, echt een lekkere amp, ik speel ook met een ibanez, en ik zou geen digitaal / multieffect kopen. Dat clean kanaal is goddelijk met effecten :p
(ik gebruik dat kanaal met drive pedalen)
Als je hoofdzakelijk over het dirty channel speelt, zou ik bij de aankoop van de reverb toch eventjes uitproberen om zeker te zijn dat die verb => oversturing wel lekker klinkt.