PDA

View Full Version : Vox AC30 - CC vs oude modellen



Chroxy
11 juni 2010, 15:06
Ter vervanging van mijn Vox Ac15 combo ben ik op zoek naar een Vox AC30 combo in de prijsrange 700-1100 euro.
Nu kan je voor die prijs een Vox AC30 CC 2ehands, maar ook wat oudere Engelse Vox modellen kopen.

Met de Vox AC30CC ben ik welbekend, er is online veel over te vinden en ik heb natuurlijk een Ac15 uit die serie: zwakke reverb, handige mix tussen TB en normal kanaal. betrouwbaar etc

Maar hoe houden deze Vox zich tegen de wat oudere (20 jaar) Engelse AC30's met 6 inputs?

Wat zijn goede periode geweest van Vox, wat zijn slechte periodes geweest, punten waar ik op kan letten?

En wat is de beste koop die ik kan doen, gezien oude vox'en niet overal uit te testen zijn.

TimS
11 juni 2010, 15:30
Ik zou eerder kijken naar de speakers, dat is volgens mij een veel groter verschil in geluidskwaliteit dan de variaties van kanalen door de jaren heen.

Chroxy
11 juni 2010, 15:40
sowieso gaan er greenbacks in.. Wharfdale speakers vind ik erg prut, en ben in mn Ac15 erg tevreden over de zelfgeinstalleerde Greenback..

Wat er nu dus inzit maakt me eigenlijk niks uit.

tommus42
11 juni 2010, 15:55
Een verschil is ook of er een buis of diodes inzitten om de hoogspanning gelijk te richten. Volgens mij zijn de standaard AC30s uit de jaren tachtig uitgerust met een solidstate gelijkrichter. Op zich niet zo'n punt als ie een sag-resistor heeft, maar dat verschilt ook per bouwjaar, hebben ze niet allemaal.

Chroxy
11 juni 2010, 16:00
wat houdt dit op soundgebied in?

Guitarleon
11 juni 2010, 16:16
heb zelf een AC15 CC gehad, maar ondanks dat ik erg tevreden was heb ik hem toch weggedaan:

Voordelen:

- goede klank, zelfs met de standaard wharfedale al zeer goed, maar beter met een blue alnico of een greenback.
- lichtgewicht
- zeer handelbaar door grootte
- goed volume zowel in huiskamer als op podium
- prijs

nadelen:

- slechte afwerking van de bekleding (gaat snel los en kapot)
- iedere keer springende zekeringen
- aan/uit schakelaars gaan stuk en vallen binnenin het chassis
- reverb is alles of niets
- trafo's zijn van matige kwaliteit en schijnen het nogal eens af te laten weten.

al met al was het voor mij geen goede amp, ondanks de klank die ik echt te gek vond, was de betrouwbaarheid echt niet goed en had ik altijd een backup amp mee. Dit vond ik niet helemaal de bedoeling.

Chroxy
11 juni 2010, 16:18
bedankt leon, maar het gaat over Ac30's, en niet AC15's.

Ik ben zelf in het bezit vna een AC15 en heb echt nog nooit problemen gehad, van welke aard dan ook.

GretschGuy
11 juni 2010, 16:41
Maar hoe houden deze Vox zich tegen de wat oudere (20 jaar) Engelse AC30's met 6 inputs?

Wat zijn goede periode geweest van Vox, wat zijn slechte periodes geweest, punten waar ik op kan letten?

Van eind jaren '60 tot de overname door Korg, is de merknaam 'Vox' meerdere malen van eigenaar veranderd. Al die verschillende eigenaars hebben re-issues van de AC30 gemaakt. Geen idee wat de beste is. Wel weet ik dat ze allemaal verschillende variaties op het oorspronkelijke circuit maakten. Geen is er gelijk aan het origineel of de huidige versie.

JeroenP
11 juni 2010, 17:13
Oude vox'en zijn zeer onderhoudsgevoelig. Als je ze openschroeft is het een grote opeenstapeling van compononten, niet heel makkelijk... Mede door de hoeveelheid componenten zijn ze tamelijk onbetrouwbaar. Als je zelf een beetje handig bent, of toevallig een erg goede op de kop tikt hoeft dat een probleem te zijn. Mocht je die gok niet willen nemen kan ik je een nieuwere aanraden.

tommus42
11 juni 2010, 18:57
wat houdt dit op soundgebied in?

Volgens mij geeft een buis of een sag-resistor meer compressie. Bij diodes houd je meer headroom.

Swampash
11 juni 2010, 19:04
De nieuwe lijn ac30's zijn de ac30c2,dus geen cc wat staat voor custom classic.
Blijkt dat deze zeer betrouwbaar is, mede omdat de buizen gelijkrichter is weggelaten.
Voordeel is dat hij hierdoor strakker en dynamischer klinkt. 2e voordeel is dat er celestion greenbacks in zitten. 3e voordeel is de scherpe prijs. Mijn advies is om deze eens flink te testen.

the sure thing
11 juni 2010, 19:24
Ik heb een tijd een VOX AC30 TB uit het Korg tijdperk gehad (volgens mij 1996 of zo). Ik ben er altijd zeeer tevreden mee geweest, het is de enige versterker waarvan ik nog wekelijks spijt heb dat ik m heb weggedaan. Bij mij heeft ie het altijd gedaan/was betrouwbaar.

Ik heb toen de AC30CC (2x12) getest in de winkel, en herkende errug veel van mijn AC30 terug. Maar.... Mijn Korg AC30 bleef wel veel langer clean op hoog volume dan de AC30CC. Had dus meer headroom.

Mitch
11 juni 2010, 20:52
Blijft zeker langer clean. Moet je smaak zijn. Als de Korg reissue eenmaal gaat oversturen (kan eigenlijk alleen als je een PPIMV installeert) dan breekt -ie lelijk op en is extreem rommelig in het laag. Het exemplaar dat ik ken heeft greenbacks met Vox label. Ik vind ze niet echt representatief voor greenbacks, heb het idee dat het aangepaste versies zijn. Oftewel: een budget versie.
De oudere versies: erv veel variatie, van prima tot ruk. Moet je je wel heel erg in verdiepen om de verschillen goed te weten.
Modern:
De CC lijn heeft wat onnodige toeters en bellen en dipswitches, maar het zijn wel amps met een veel vloeiender overgang van clean naar crunch. De Wharfedales lijken aardig op laag volume maar vallen daarna door de mand.
De C lijn... interessant. Ik heb 'm nog niet gehoord maar een nog iets directere sound dankzij de ss-gelijkrichter, greenback aan boord... zou zo maar eens een fijne bak kunnen zijn.

johanb
11 juni 2010, 20:56
Op een ac30 cc zit aan de achterkant een schuif van warm en hot ,op stand hot blijft hij ook langer clean ,de volle 33 watt maar dat is heel hard.Op stand warm vervormd hij eerder en heb je 22 watt ,nog steeds heel hard.Lees anders eens door de topics van de vox meeting van een tijdje geleden daar stonden verscillende ac 30 naast elkaar met zeer verschillend geluid.Wel allemaal goed geluid.

humbucker
11 juni 2010, 22:03
heb zelf een AC15 CC gehad, maar ondanks dat ik erg tevreden was heb ik hem toch weggedaan:

Voordelen:

- goede klank, zelfs met de standaard wharfedale al zeer goed, maar beter met een blue alnico of een greenback.
- lichtgewicht
- zeer handelbaar door grootte
- goed volume zowel in huiskamer als op podium
- prijs

nadelen:

- slechte afwerking van de bekleding (gaat snel los en kapot)
- iedere keer springende zekeringen
- aan/uit schakelaars gaan stuk en vallen binnenin het chassis
- reverb is alles of niets
- trafo's zijn van matige kwaliteit en schijnen het nogal eens af te laten weten.

al met al was het voor mij geen goede amp, ondanks de klank die ik echt te gek vond, was de betrouwbaarheid echt niet goed en had ik altijd een backup amp mee. Dit vond ik niet helemaal de bedoeling.

Ff terzijde, maar van al die nadelen heb ik nog Nooit iets ondervonden. (en dat schrijf ik niet zomaar met hoofdletter). Ben erg tevreden van mijn AC15. Heb hem nu een dikke 2 jaar, en hij heeft nog nooit geweigerd. Terwijl er toch meermaals per week een paar uurtjes op geblazen wordt!

Guitarleon
11 juni 2010, 22:59
dan heb je gewoon geluk! ze zijn gewoon goedkoop geproduceerd in china, van erg slechte componenten. deze zelfde hardware is ook terug te vinden in de ac30 cc. maarja, daar betaal je ook niet voor...

Chroxy
12 juni 2010, 10:45
bedankt voor alle reacties.

Specifiek gaat het tussen een eind '80s Vox AC30 en een nieuwe Vox AC30CC.. En net over die eind '80's (vlak voor Korg het overnam, begin '90s), lees ik niet veel goeds. Anyway, beiden uitproberen en dan kopen met mijn oren.

jonesd
12 juni 2010, 10:47
Ik denk dat je het eerder moet omdraaien en stellen dat jij pech hebt gehad. Ik ken heel wat mensen met een ac15CC of en ac30cc die er nog nooit last mee hebben gehad.

Ikzelf heb mijn ac30cc nieuw gekocht in 2005 en ook, buiten een buizenwissel (wat niet echt vreemd is op 5 jaar), nog nooit enig probleem mee gehad.

Toaster
12 juni 2010, 12:10
bedankt voor alle reacties.

Specifiek gaat het tussen een eind '80s Vox AC30 en een nieuwe Vox AC30CC.. En net over die eind '80's (vlak voor Korg het overnam, begin '90s), lees ik niet veel goeds. Anyway, beiden uitproberen en dan kopen met mijn oren.

Ik heb vandeweek mijn Blackface Proreverb naast een Vox ac 30 cc met blue alnico's gehouden.

Ik was eerlijk gezegd behoorlijk onder de indruk. Het clean klonk bijna net als mijn Fender. De overdrives (uit pedaaltjes) klonk ook bijna identiek. Toch deed mijn Fender het daar iets beter (marginaal) (iets betere korrel)

Ook de reverb van mijn Fender was iets beter.

Al met al een goede amp. Alleen deze uitvoering kostte toch ook al snel weer een 1500-1600 nieuw.

De vergelijking is natuurlijk niet echt eerlijk vanwege verschillende buizen en andere speakers: de blue alnico's tegen mijn oude greenbacks. Maar nogmaals: als mijn blackface ooit de geest geeft en ik kan geen vergelijkbare oude Fender vinden dan staat deze vox hoog op de lijst!

Tweedehands misschien wat beter te doen. Maar echt heel erg goede versterker!

Mitch
12 juni 2010, 12:11
dan heb je gewoon geluk! ze zijn gewoon goedkoop geproduceerd in china, van erg slechte componenten. deze zelfde hardware is ook terug te vinden in de ac30 cc. maarja, daar betaal je ook niet voor...

Gelul van de bovenste plank. Ze zijn prima gecontrueerd, keurig circuit (en dat heb ik van een zeer kritische technicus) en gebruiken zowel goede als wat goedkopere onderdelen.
De problemen die er zijn geweest betreffen wat onderbemeten zekeringen in de 15CC en matige eindbuizen en buizengelijkrichters bij de 30CC. Nou, tjonge jonge, wat een troep...

guitarguru
12 juni 2010, 13:28
Speel nu al weer, geregeld, een half jaar over een gebruikte AC30CCH top. Vorige eigenaar had er net nieuwe buizen in laten zetten. Het is een goed tot zeer goed klinkende amp, geen rammeltje, storinkje of defect gehad. Vind het gewoon een sublieme (sub)topper!!:mmmm:

guitarguru
12 juni 2010, 13:56
Kun je trouwens de buizengelijkrichter zomaar vervangen door een solidstate model? Wil er wel eens mee experimenteren.

tommus42
12 juni 2010, 14:17
De voedingsspanning wordt een stuk hoger bij een diodegelijkrichter. De Ac30 heeft voor de EL84s al een hoge spanning.

Ibanez666
12 juni 2010, 19:47
Gelul van de bovenste plank. Ze zijn prima gecontrueerd, keurig circuit (en dat heb ik van een zeer kritische technicus) en gebruiken zowel goede als wat goedkopere onderdelen.
De problemen die er zijn geweest betreffen wat onderbemeten zekeringen in de 15CC en matige eindbuizen en buizengelijkrichters bij de 30CC. Nou, tjonge jonge, wat een troep...

Toevallig een keer iemand van een muziekzaak gesproken en die wist te melden dat ze bovengemiddeld vaak van die chineze terugkregen voor reparatie.

Rooker
12 juni 2010, 23:33
Ik heb zelf een AC30cc1.....
Heeft als voordeel dat hij wat makkelijker te tillen is. Vantastisch geluid vind ik. Hij is een jaar of vijf oud waarvan hij nu een jaar in mijn bezit is en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Klinkt spat zuiver en wordt regelmatig vervoerd. Klop........klop..klop (even afkloppen voor die problemen).
Als je van het Vox geluid houd kun je het mi rustig wagen. Die nieuwe met greenbacks heb ik ook al dingen over gelezen maar nog nooit getest. Het klinkt zo allemaal goed, zeker ook de prijs. Maar of hij betrouwbaar is zal de tijd leren. Met mijn Chinees (dacht ik) zit het in iedergeval goed.

vulvasonic
13 juni 2010, 01:35
Ik heb een hele oude (1972/73) en een AC30CC met Wharfedales. Toe ik die laatste uitprobeerde herkende ik er absoluut het typische oude vertrouwde AC30 geluid in. De mogelijkheden van die dingen om je details in te stellen vond ik erg nuttig.
In een 1 op 1 vergelijk wint de oude het qua sound van de nieuwe. Er zijn echter veel kanttekeningen te plaatsen. Het verschil tussen de Celestions en de Wharfedales is zeer waarschijnlijk de belangrijkste factor in het geluidsverschil. Het prijsverschil is er echter ook naar en in hoeverre maakt dat uit als je iedere week staat te spelen onder andere omstandigheden en het geluid nooit exact hetzelfde is. Nogmaals, de CC-versie met Wharfedales brengt nog steeds een onmiskenbaar AC30 geluid voort. Zelfs met de modernere instellingen blijft dat geluid overeind. Bovendien heeft de CC serie een aantal prettige features die 'm voor podium gebruik net even interessanter maken.

Hieruit had ik tot enige tijd een aantal conclusies getrokken.
In de genadeloosheid van het opnameproces kies ik voor het beste en duld ik geen compromissen. Daarvoor gebruik ik de ouwe bak (die volgens kenners niet uit de beste periode stamt).

Voor optredens gebruikte ik de CC. Het geluid was meer dan overtuigend en bovendien zit mijn ouwe Vox met Gaffa tape aan elkaar.

Het ALLERBESTE geluid kreeg ik echter door mijn gitaar in mijn Koch Pedaltone te prikken, van daaruit een lijntje naar mijn ouwe Vox die het signaal wat meer liet grommen en vanuit de ouwe Vox een lijntje naar de nieuwe Vox, die ik wat moderner had afgesteld en daaronder stond nog een Marshall 1960 4x12 kast. Het gevolg was een geweldige muur van geluid dat zowel clean als overstuurd zeer goed, uiterst dynamisch en zeer organisch klonk. De custom build Zvex Super Hard'on maakte mijn basissound helemaal af!

Helaas heb ik niet lang van deze setup mogen genieten. De AC30CC hield er tijdens een soundcheck ineens mee op. Tot op de dag van vandaag is het ding nog altijd niet gemaakt en moet ik het doen met m'n reserve amp, een Marshall JCM2000 (exacte type weet ik niet eens).

De fout schijnt te zitten in een haarscheurtje op de printplaat. Karweitje van niks, maar wel lastig te traceren. Komt hier op neer. Er komt geluid uit, niks mee aan de hand, tot de boel na 10 minuten of iets meer is opgewarmd en dan valt het geluid uit. Ik heb veromen dat dit vaker voorkomt.

Daar staat tegenover dat je zo'n ouwe buizenbak regelmatig moet onderhouden. Elco's en spul (tsja, verstand heb ik er niet van, maar het verschil is merkbaar). Ook na het vervangen van buizen lijkt ie minder goed te klinken. Na 3 maanden komt het ECHTE mooie geluid weer tot leven en dat wordt steeds beter. Dat kan twee jaar duren en dan hoor je dat het geluid achteruit gaat en dan is het binnen twee maanden kut en kun je er weer mee naar de reperateur.

Om een lang verhaal kort te maken; met beide versterkers kun je een fantastisch geluid creëren, maar ik speel nu alweer 4,5 jaar over de Koch Pedaltone en de Marshall en dat geluid blijft onveranderd goed (terwijl ik niet veel heb met Marshall - wel met Koch trouwens).

Misschien heb ik gewoon wat meer pech met m'n Voxjes. Dit gezegd hebbende, ik heb ook een periode van 10 tot 12 jaar lang onafgebroken overvmijn oude Vox gespeeld en toen klonk het ALTIJD goed. Dus wat zeik ik eigenlijk? :D

Pepe
13 juni 2010, 16:44
Dat je 72 AC niet uit de beste periode komt zal best maar sir P. Mccartney, die toch wel iets heeft met oude Voxen en goeie sounds, heeft nog enkel een begin 70's AC voor studio dingen.

Eind tachtig werd Vox nieuw leven ingeblazen door Marshall. Ze klinken goed maar dunner en zachter (wat raar is omdat een diode meer volume zou moeten produceren dan een buis rectifier) dan grandpa.
De Korg versie, die na Marshall de amp opnieuw ontwierp werd indertijd met gejuich ontvangen maar dat zegt misschien meer over de versies ervoor incl. de Marshall rendering.
Na chinese versie klinkt zeker goed ondanks de scepsis bij introductie.

Voxen zijn, door de jaren heen, niet de meest betrouwbare amps gebleken door de gecompliceerde opbouw en hitte die ze genereren maar ik zie het als een Engelse motor, je blijft sleutelen maar als ze rijden is het ook dikke pret.

Chroxy
13 juni 2010, 23:16
bedankt voor alle input.

Ik heb dankzij volgende sites wat info weten te vergaren.
http://www.voxamps.com/history/
http://www.voxshowroom.com/uk/amp/rmac30tbr_1985.html

De versterker waarvoor ik wilde gaan, was een Vox AC30 uit '87. Vanwege oa. bovenstaande sites kreeg ik er er toch een vreemd gevoel bij; kwaliteit is enorm minder, omdat dit de manier was om geld te sparen om zo de AC30 toch in het programma te houden.

Anyway, gezien mijn gebruik, is een 1x12 sowieso wat fijner en eenvoudig crunchen is ok alleen maar een enorm pluspunt.

Wanneer je dat bij elkaar optelt en de '87 doorstreept kom je op een Vox AC30 CC1..

En die heb ik zojuist opgehaald! Later een uitgebreidere review en vergelijk met mijn AC15!

Mitch
13 juni 2010, 23:40
Gefeliciteerd, leuke bak! Niet de standaard AC30 maar o zo'n fijn combo! Onderschatte amp...

jaywalker
14 juni 2010, 09:19
bedankt voor alle input.

Ik heb dankzij volgende sites wat info weten te vergaren.
http://www.voxamps.com/history/
http://www.voxshowroom.com/uk/amp/rmac30tbr_1985.html

De versterker waarvoor ik wilde gaan, was een Vox AC30 uit '87. Vanwege oa. bovenstaande sites kreeg ik er er toch een vreemd gevoel bij; kwaliteit is enorm minder, omdat dit de manier was om geld te sparen om zo de AC30 toch in het programma te houden.

Anyway, gezien mijn gebruik, is een 1x12 sowieso wat fijner en eenvoudig crunchen is ok alleen maar een enorm pluspunt.

Wanneer je dat bij elkaar optelt en de '87 doorstreept kom je op een Vox AC30 CC1..

En die heb ik zojuist opgehaald! Later een uitgebreidere review en vergelijk met mijn AC15!

Goeie keus! Die heb ik ook (vox '87) . Week geleden voor het eerst in 4 jaar onderhouds beurt gegeven. De eigenaar van de winkel wou hem wel van mij overnemen, maar ik ben er zelf te gehecht aan. Reverb is wel matig, maar dat is de aard van 't beesie.

Luke-wannabe
14 juni 2010, 09:46
bedankt voor alle input.

Ik heb dankzij volgende sites wat info weten te vergaren.
http://www.voxamps.com/history/
http://www.voxshowroom.com/uk/amp/rmac30tbr_1985.html

De versterker waarvoor ik wilde gaan, was een Vox AC30 uit '87. Vanwege oa. bovenstaande sites kreeg ik er er toch een vreemd gevoel bij; kwaliteit is enorm minder, omdat dit de manier was om geld te sparen om zo de AC30 toch in het programma te houden.

Anyway, gezien mijn gebruik, is een 1x12 sowieso wat fijner en eenvoudig crunchen is ok alleen maar een enorm pluspunt.

Wanneer je dat bij elkaar optelt en de '87 doorstreept kom je op een Vox AC30 CC1..

En die heb ik zojuist opgehaald! Later een uitgebreidere review en vergelijk met mijn AC15!
Hey Cool! Aan die 1x12 zit ik ook te denken!
Alleen hoe ga je dat doen met die greenback? Ik las dat je die erin wilt hebben. Je amp is 30 watt en die speaker 20? 25?

MarkV
14 juni 2010, 09:49
Hey Cool! Aan die 1x12 zit ik ook te denken!
Alleen hoe ga je dat doen met die greenback? Ik las dat je die erin wilt hebben. Je amp is 30 watt en die speaker 20? 25?

Hij heeft een AC15 gekocht toch? Die is 15 watt, dus dat moet makkelijk lukken met die Greenback.

Luke-wannabe
14 juni 2010, 09:51
AC30 CC1 staat er?

MarkV
14 juni 2010, 10:22
AC30 CC1 staat er?

Ja zie het nu goed, verkeerd gelezen, nieuwe bril, etc.... :soinnocent:

Tja dan wordt het lastig, misschien dat het net lukt als de Greenback net ietsjes meer aankan en de Vox net iets minder output, maar dat weet ik niet.

Pepe
14 juni 2010, 10:25
Het klinkt alsof ie gemaakt is voor een Red Fang.

Luke-wannabe
14 juni 2010, 10:26
Is dat een Greenback die meer aan kan?
Hoe zou een V30 in een AC30 klinken?

Mitch
14 juni 2010, 10:27
Het idee van de greenbacks was om geen Wharfedales te hebben. Met de Celestion Century die erin zit zal de speaker-swap nood waarschijnlijk niet zo hoog zijn.

Harry
14 juni 2010, 12:16
de speaker die in de CC1 zit is prima wat mij betreft. Heb nog niet de behoefte gehad om deze te vervangen....

Pepe
14 juni 2010, 20:08
Is dat een Greenback die meer aan kan?
Hoe zou een V30 in een AC30 klinken?

De Fang? Dat is een alnico blue die meer aan kan.
Ik heb er eentje hier al een paar weken liggen, nog in de verpakking aangezien de amp in een bus staat maar ik heb er hoge verwachtingen van.

Chroxy
14 juni 2010, 22:45
precies wat al gezegd wordt;

Ik heb een AC15, maar ben absoluut niet fan van de Wharfdale. Ik heb deze speaker vervangen voor een greenback.

In het geval dat ik een AC30 ging halen, wilde ik er 2x greenbacks in zetten.

Nu heb ik een AC30 gehaald, echter met 1 speaker (AC30 CC1), met een betere speaker dan de Wharfdale. In eerste instantie zal hij er niet uitgaan, maar gezien ik toch echt fan ben van de greenbacks en hun manier van opbreken, toch een grote kans dat ik er later 1tje erin zet.

20/25 watt is natuurlijk te weinig, maar er zijn ook 30 watt greenbacks. Daarnaast is een G12-65 misschien wel een optie.. Testen en uitproberen dus :)

Luke-wannabe
14 juni 2010, 23:49
Ah tof! Ik wist niet dat er 30 watt greenbacks waren :). Weer wat geleerd!
Ik heb pas die nieuwe AC15 geprobeerd. Daar zit ook een greenback in en dat klonk echt top!

humbucker
15 juni 2010, 00:37
Ah tof! Ik wist niet dat er 30 watt greenbacks waren :). Weer wat geleerd!
Ik heb pas die nieuwe AC15 geprobeerd. Daar zit ook een greenback in en dat klonk echt top!

Toch weer terug naar Vox? :D

Luke-wannabe
15 juni 2010, 00:40
Jeps, maar dan dezelfde die Chroxy zojuist heeft gekocht! Die gaat er komen once de Egnater weg is!

humbucker
15 juni 2010, 00:47
Mooi!

Waarom niet de nieuwe? Ik heb er eventjes geleden al eens over gespeeld en dat klonk zeker niet slecht! Is 'kanaalsgewijs' ook wat anders opgebouwd dacht ik. En prijsverschil tussen de oude (AC30cc) en de nieuwe (AC30c, die met 4 inputs) is verwaarloosbaar. Best kut, want als 'k m'n AC15 ooit wil verkopen ga ik dat moeten doen voor een prijs die hoger is als een nieuwe. Maar dat even terzijde!

Luke-wannabe
15 juni 2010, 01:18
Omdat ik eigenlijk de 1x12 wil.. Klinkt misschien wel iets minder volwassen, maar de gedachte erachter is dat ik m'n 2x12 V30 cab erop aansluit in sommige gevallen.
Heb ook al een beetje met de gedachte gespeeld een losse poweramp te kopen en dan stereo te gaan spelen. Dus: Vox preamp -> Vox poweramp -> Vox speaker en dan effects send naar de externe poweramp en die weer doorlussen naar m'n 2x12. Als ik dan m'n Line 6 M9 er tussen zet heb ik ook nog leipe stereo effecten!

Super awesome!

Pepe
15 juni 2010, 01:36
Als geld geen probleem is (euh..) dan zou ik tussen neus en lippen ook eens kijken naar een Dr.Z of Valvetech Hayseed. Niet dat heel neuzige wat een Vox soms kan hebben.

Mitch
15 juni 2010, 08:00
In de stijl van de beste Mesa-fanboys zou ik nu bijna willen zeggen dat als je een Vox neuzig laat klinken dat je 'm niet goed instelt :D
Die AC30CC1 heeft een mooie neutrale speaker, dat klinkt wat 'makkelijker' dan een chinees setje M25's zoals er in de nieuwe C2 zit of de houterige Wharfedales of een setje Blues, dat best een piekje in het hoog mid geeft.

Luke-wannabe
15 juni 2010, 10:51
Als geld geen probleem is (euh..) dan zou ik tussen neus en lippen ook eens kijken naar een Dr.Z of Valvetech Hayseed. Niet dat heel neuzige wat een Vox soms kan hebben.
Sja, maar dat geld is er echt niet, jammer genoeg :)

humbucker
15 juni 2010, 11:26
Omdat ik eigenlijk de 1x12 wil.. Klinkt misschien wel iets minder volwassen, maar de gedachte erachter is dat ik m'n 2x12 V30 cab erop aansluit in sommige gevallen.
Heb ook al een beetje met de gedachte gespeeld een losse poweramp te kopen en dan stereo te gaan spelen. Dus: Vox preamp -> Vox poweramp -> Vox speaker en dan effects send naar de externe poweramp en die weer doorlussen naar m'n 2x12. Als ik dan m'n Line 6 M9 er tussen zet heb ik ook nog leipe stereo effecten!

Super awesome!

Dat zijn inderdaad strakke plannen!!! Keep us updated!

humbucker
15 juni 2010, 11:28
In de stijl van de beste Mesa-fanboys zou ik nu bijna willen zeggen dat als je een Vox neuzig laat klinken dat je 'm niet goed instelt :D
Die AC30CC1 heeft een mooie neutrale speaker, dat klinkt wat 'makkelijker' dan een chinees setje M25's zoals er in de nieuwe C2 zit of de houterige Wharfedales of een setje Blues, dat best een piekje in het hoog mid geeft.

Kan ik beamen. Zeker in combi met een Tele (met nocaster pups) op het brugelement kan het boeltje soms wel errug schel zijn! Lekkere Tele-Bite!

Pepe
15 juni 2010, 13:41
Schel? Nocasters?
Die pickups gooi ik in elke tele die teveel hoog heeft. Misschien iets te rocky maar op schelheid heb ik ze nooit kunnen betrappen.

humbucker
15 juni 2010, 14:31
Ik zou zeggen: Kom eens luisteren! Ik vind ze zelf best veel hoog hebben, maar dat kan ook liggen aan de rest van de set-up natuurlijk. Misschien is er een truucje om ze beter af te stellen, qua hoogte oid?

MarkV
15 juni 2010, 19:29
Schel? Nocasters?
Die pickups gooi ik in elke tele die teveel hoog heeft. Misschien iets te rocky maar op schelheid heb ik ze nooit kunnen betrappen.

+1 Nocaster brug in mijn Tele gaf juist minder hoog en meer midden. Wat all-rounder dan een typisch tele brug element.

Je kan ze eens wat lager zetten en wat meer evenwicht erin proberen te krijgen.

Maar goed Tele + Vox geeft i.i.g. altijd genoeg hoog ;)