PDA

View Full Version : Leuk klein buizencombotje



E-J
11 juni 2010, 14:16
Zat er al een tijdje mee te tobben maar ik zou toch nog eigenlijk een leuk klein buizencombotje willen hebben. Het moet mogelijk zijn (met wat moeite) het ding op de fiets mee kunnen nemen en hard zat om zachtjes met wat vrienden te jammen. Zolang het ding maar niet te groot is en een beetje lekker clean heeft is het al goed. Budget is rond de 250 euro, liefst minder. Oud, onbekend, het maakt niet uit!

Orbis
11 juni 2010, 14:26
Tja, buizencombo'tjes zijn bepaald niet licht, hoe klein ook. Ik zou mijn AC4TV liever niet op de fiets meenemen, eerlijk gezegd. Nu weet ik ook niet of het zou lukken.

Maar als je klein zoekt, dan heb ik wel nog twee suggesties: de ZVex Nano Head (http://www.rockpalace.com/product/ZVex-Nano-Head), die iets te duur is voor je budget en de EHX 22 Caliber (http://www.rockpalace.com/product/Electro-Harmonix-22-Caliber), die weer geen buizen heeft.
Beiden héél klein, die neem je nog mee in je jaszak, als je ergens anders natuurlijk een speaker hebt staan.

almarvk
11 juni 2010, 14:31
Of zet grote fietstassen op je fiets. Heb het laatst gezien bij een gitarist en dat zag er nogal bijzonder uit op de fiets, maar hij kreeg wel alles mee :D

Orbis
11 juni 2010, 14:36
Ik ben bang dat ik direct om zou vallen :soinnocent: . Het risico op een vallende Orbis is mij in ieder geval te groot om mijn versterker aan bloot te stellen, dat is het probleem vooral. Anderzijds, ik kan gewoon de auto pakken als ik ergens heen moet :cheerup: .

E-J
11 juni 2010, 15:06
Oh, we hebben al meerdere malen een Line 6 Spider en een knoert van een buizenversterker op de bagagedrager van een fiets meegenomen :seriousf:, ik ga er niet mee fietsen, gewoon rustig ermee lopen. Ik zoek wel echt een combotje, geen top.

Zag net op das Intertnet een Fender Champion 600, dat is meer iets wat ik zoek! De Epiphone Valve Junior lijkt me ook leuk maar lijkt aardig snel te oversturen? Heeft iemand ervaring met deze dingen? Kan ze altijd zelf nog modificeren...?

Tim ATY
11 juni 2010, 15:37
Haha, laat wel even de buizen afkoelen voordat je van stoepjes gaat knallen..! Moet lukken, in kleine combo's zitten toch niet veel buizen. Als je budget een honderdje hoger zou zijn heb je opeens al veel meer leuke opties, zoals de Jet City 20 watt combo, Blackstar HT5 combo en dat buizencombo van Marshall met 5 watt. Ik zag een poosje terug ook een Tiny Terror van Orange 2e hands staan, maar dan heb je nog een cab nodig en ze zijn clean oke maar niet overweldigend ofzo.

guitarnijboer
11 juni 2010, 15:43
Een tweedehands Champ 12 is misschien wel wat. Heeft reverb en twee kanalen en is +/- 10 Watt. De 5 watt versterkers van Fender, Harley Benton Epiphone etc. zijn leuk als gadget maar een lekker geluid ...

guitarguru
11 juni 2010, 16:59
Een tweedehands Champ 12 is misschien wel wat. Heeft reverb en twee kanalen en is +/- 10 Watt. De 5 watt versterkers van Fender, Harley Benton Epiphone etc. zijn leuk als gadget maar een lekker geluid ...

Mee oneens! Heb zelf een Epiphone Valve Jr. voor thuis, en vind het een lekker klinkend ampje. Moet wel bekennen dat ik het topje heb, met een 1x12 kastje. Dat dan weer wel.

Edit: je wilt een combootje. Die is inderdaad beduidend minder.

E-J
11 juni 2010, 19:19
Bedankt!

Het is eigenlijk bedoeld om slechts zo nu en dan te gebruiken en voor kleine jams op kamerniveau. Als ik wil kan ik het ding eventueel straks doorlussen naar een mooi 2x12 cabinet maar ik zoek gewoon een iets harder en mooier geluid dan mijn Marshall MS-2 ministackje (ja dat héle kleine ding). Die heeft te weinig clean headroom om samen te spelen met b.v. een akoestische gitaar. Het hoeft dus geen geweldige versterker te zijn. Een leuk clean geluidje is genoeg. Zag dat het huismerk van Musicstore, Fame, voor 115 euro een verbeterde GA5/Fender Champion 600 heeft, met o.a. een betere (Jensen) speaker en 'betere' buizen... ook wel interessant niet? Nog geen 7 kg zwaar en slechts 36x24x36 cm groot.. lijkt me wel geinig voor een 'gooi en smijt' versterkertje..

Mukkez
11 juni 2010, 19:47
Die MS2 is echt ruk. Ik heb 'm een paar keer gebruikt, maar staar er eigenlijk alleen voor de sier bij.

Ik heb eens de Ibanez Valbee bespeeld en dat vind ik nog steeds een rete goeie versterker. Het is ook een 5 wat combo, maar hij kan alles, van clean tot high gain.

Psychomantis
11 juni 2010, 20:37
Ik heb geen idee over het geluid, maar de Bugera BC15 en de Fame Tube 5 kosten bij music store amper 77 euro, volledig buizen. Dat zal al wel wat beter zijn als je marshall ministackje en je kan er voor je budget 3 van kopen XD

Toaster
11 juni 2010, 20:45
session sessionette 75

is geen buizen maar klinkt wel zo.

Willi@m
12 juni 2010, 18:41
Fender Vibrochamp?

5 watt buizen voor iets meer dan 200 euro.

Pepe
12 juni 2010, 19:01
De epi junior heb ik ingeruild voor een champ 600, wat handzamer, wat zachter maar mooier clean, beetje Fender tweed achtig.
Ik heb er wel gelijk een Weber ingegooid, de originele speaker heeft wat meer hoog en is wat rafeliger bij oversturing. En nos buizen maar of je dat hoort...

Ik vind hem zelf leuker dan een silverface champ, wat levendiger en organischer.

GretschGuy
12 juni 2010, 20:19
Ik heb 2 Epi VJ's (combo en top) en ben er zeer content mee. In de combo zit zelfs een heel fatsoenlijk klinkende speaker. Simpele amp, dus desgewenst volop te modificeren. Op het voor TS relevante volume (huiskamer jam) genoeg headroom voor clean.

Klinkt 'ie zo goed als m'n '53 Supro Bystander? Nee. Maar wel algemener verkrijgbaar en betaalbaar.

De Champion 600 vind ik 'n onding. Passieve toonfilter die alle mids uit het geluid haalt. En uiteraard weer 'n afgrijselijke speaker, in de slechtste Fender traditie.

josan
16 juni 2010, 23:28
Je zoekt een buizencombo, maar ik ga je toch lekker de Vox DA5 aanraden. Lees de reviews op internet maar eens na. Heb hem zelf en ik zou hem voor geen 5 watt buizencombo willen ruilen. Kosten 90-100 euro, dus je houdt nog geld over ook.:ok:

Mitch
16 juni 2010, 23:36
Is zéker een leuk ding voor thuis, maar als -ie 'm nog eens wil doorlussen naar een andere cab moet er eerst een aparte speaker out in worden gemod. Lijkt me niet echt handig, maar het kan.

E-J
17 juni 2010, 00:25
Hardstikke bedankt allemaal!

Hmmm, bij die Epiphone Valve Jr. en Fender Champ/Fame/Gretsch dingetjes kun je ze eventueel zelf modificeren, dat lijkt mij wel leuk, om wat te pielen aan zo'n ding met een vrij simpel circuit.. maar ach handelbaarheid, een lekker clean en een beetje volume is het enige wat telt eigenlijk.

De Fame Tube 5 Special lijkt mij op dit moment het leukste, een Fender Champ 600 met een 'betere' buizen en Jensen speaker. Nog geen 7 kg, mooie afmetingen, vergeleken met de Fender een 'toonknop' en maar 115 euri!

Wat denken jullie??

http://images.musicstore.de/images/GALLERY_GIT0019062-000_1_images390.jpg

Mukkez
17 juni 2010, 15:59
Ziet er prachtig uit! Vind em echt mooi.
Heb geen idee hoe hij klinkt, of hoe de kwaliteit is van het ding zelf.
Ook zal er wel niet zo'n hele grote speaker inzitten (wss 8' ?).
Daar ben ik niet zo'n fan van, van die kleine speakertjes.

MjS
17 juni 2010, 16:20
Ziet er prachtig uit! Vind em echt mooi.
Heb geen idee hoe hij klinkt, of hoe de kwaliteit is van het ding zelf.
Ook zal er wel niet zo'n hele grote speaker inzitten (wss 8' ?).
Daar ben ik niet zo'n fan van, van die kleine speakertjes.

6" tientekens...

smullie
17 juni 2010, 16:20
Kan je die dan aan een cab koppelen (zonder zelf te gaan modden)?

G.G.
17 juni 2010, 16:36
Je moet wel iets modden maar da's vrij simpel.

Speaker loskoppelen, draadje terug het chassis in vrotten. Gaatje boren aan de achterzijde en daar een jackingang in zetten. \die soldeer je aan het naarbinnen gestoken kabeltje.

Aan de speaker zet je een kabeltje met een jack en dan kan je de speaker loskoppelen. Als die 6" bijvoorbeeld 8 ohm is, dan kan je ook zonder de interne speaker te gebruiken een 12" 8 ohm cabje gebruiken of een 2x12 met twee 16 ohm speakers etc.....

smullie
17 juni 2010, 18:21
Je moet wel iets modden maar da's vrij simpel.

Speaker loskoppelen, draadje terug het chassis in vrotten. Gaatje boren aan de achterzijde en daar een jackingang in zetten. \die soldeer je aan het naarbinnen gestoken kabeltje.

Aan de speaker zet je een kabeltje met een jack en dan kan je de speaker loskoppelen. Als die 6" bijvoorbeeld 8 ohm is, dan kan je ook zonder de interne speaker te gebruiken een 12" 8 ohm cabje gebruiken of een 2x12 met twee 16 ohm speakers etc.....

klinkt idd niet te moeilijk.
De reden waarom ik dit zou willen is om terug een kleiner versterkertje te hebben om ergens mee naartoe te pakken (gebeurt namelijk redelijk veel), maar die ik thuis evt aan de boxen van mijn Marshall MG50DFX kan hangen...
Die marshall is me wat te lomp om overal mee naartoe te sleuren, ook omdat ik af en toe wat last heb van mijn rug sinds ik die vorig jaar gebroken heb... :roll: