PDA

View Full Version : Closed back 212 voor Fender Deville 410?



Saber
11 juni 2010, 00:06
Hai iedereen,

Ik ben de bezitter van een Fender Deville 410. Ongelooflijke versterker, maar soms schiet hij voor mijn noden wat te kort. Ik haal er soms een stevige distortion door, tot distortion die tegen metal aanleunt. Hiervoor is deze versterker allerminst bedoelt en het klinkt bijgevolg niet optimaal...
Zou het helpen als ik de versterker uit zijn Open Back 4 x 10 inch speakers trek en inplug in een een Closed Back 212 (van Orange bijvoorbeeld)? Zodat bijvoorbeeld palm-muted geluiden minder wollig worden.

Ik kan deze namelijk tegen een goede prijs krijgen.

Alvast heel erg bedankt voor de raad

Michael

Saber
12 juni 2010, 10:04
Niemand een idee wat hiervan het effect zou zijn? Het zou geen permanente modificatie zijn, gewoon voor de band waar ik de hardere distortion nodig heb.

schwalbe
12 juni 2010, 10:14
Ja. Palm muten ( bij zware powerchords ) en open backed speakers gaan niet echt lekker samen. Het zou dus wel helpen.

Saber
12 juni 2010, 10:18
dank u wel.

Wat zou het aan het algemeen geluid veranderen? Het zou er één zijn met celestion V30's in.

Tim ATY
13 juni 2010, 16:12
Wat voor speakers hangen daar normaal in? Ik heb zelf een Mesa closed back met v30's, gekocht omdat ik ook metal speelde in een band, in plaats van mijn Marshall 1960. Van V30's mag je verwachten dat ze veel weergave in het midgebied hebben. De closed back van Mesa is looeeistrak in het laag, daar komt geen palmmute verkeerd uit. De PPC 212 klinkt wat opener, dat heeft ook wel weer zn charme.

Saber
13 juni 2010, 17:01
In de orange closed back 212 hangen standaard V30's
in de fender (open back) 4x10 inch van fender zelf.
Heb je het met de PPC 212 over de closed back ook?

Tim ATY
14 juni 2010, 11:34
Ja, de closed back inderdaad. Deze heb ik gebruikt voor opnames voor m'n band, in combinatie met een Mesa Rect-o-Verb 50 watt head en een Soldano Hot Rod 50 watt head. Klonk erg strak zonder dat je echt tonen gaat missen! Die open back heb ik nog nooit gehoord. Weet wel dat de open backs een stukje goedkoper zijn, maar die zullen dan wel weer een stuk minder strak zijn in het laag.

Shaggy
20 juni 2010, 03:17
Saber, die deville trekt een metalsound niet. Is niet strak genoeg, en al helemaal als je alnico versie hebt.

Ik zou geen v30's nemen maar eerder electrovoice 12 inch. Icm met een deville niet eerder gehoord, maar voor een strakke laag moet ik nog een betere speaker tegenkomen. Ben wel heel benieuwd hoe die icm met de deville klinkt wat hij klinkt clean ook super.

Saber
20 juni 2010, 12:11
Ja, dat weet ik, maar ik heb geen geld voor een degelijke nieuwe versterker en een cabinet is nooit verloren.

Wat bedoel je met icm?

RoelSmoel
20 juni 2010, 12:55
Wat bedoel je met icm?

in combinatie met...