PDA

View Full Version : Fender Hot Rod Deluxe of Deville



HHR
10 juni 2010, 23:10
Dag allen,

Ik ben van plan om voor thuis en optredens mijn Blues Junior te gaan vervangen door de grotere broertjes Deluxe of Deville! Echter twijfel ik nog of ik voor een Deluxe moet gaan die maar 1 speaker heeft of toch voor meer speakers! Ik heb namelijk het idee dat meer speakers ook een wat meer open geluid geeft! Iemand ervaringen met deze versterkers?

Dealer
10 juni 2010, 23:15
Ik heb laatst zowel de hotrod deville, als de bassman en blues deville getest. Ik vond de hotrod deville persoonlijk niet zo fijn, ik vond de blues deville vele malen beter. Maar de blues deville is wel iets van 150 euro duurder dan de hot rod deville, maar naar mijn mening dat waard.

Heb eerlijk gezegd niet naar de deluxe ervan gekeken:P

ellisvertellis
10 juni 2010, 23:39
Heb zelf de Blues Deville 410 en heb meermaals op de Blues Deluxe 112 en de Hotrod Deluxe gespeeld. Een keertje op de Hotrod Deville 410.

Alle Hotrods klinken in mijn ogen minder fijn en geraffineerd, wat brutaler in het algemeen, alsof er steeds een booster aanstaat die je niet uit krijgt. Minder controleerbaar dus. Ik krijg ze niet heel erg goed afgesteld, maar ben ook geen pro.

De Blues Deluxe 112 vond ik heel erg goed, wat meer bas en sneller speakeroversturing dan de 410, maar de 410 heeft wat meer finesse, minder buik en meer midhoog (eigen aan 10" speakers denk ik dan). Ook een beetje meer spreiding misschien? Allemaal hebben ze meer dan genoeg diepe bas.
De Blues Deville 410 is wel merkbaar zwaarder dan de 2 andere (=logisch).

Ik ben heel tevreden met de 410 en zou hem niet willen ruilen met 1 van de andere 3 versterkers. Ik vind hem veelzijdig en subtiel en hij slikt graag pedalen. Veel mensen vinden de 410 wat teveel hoge mids hebben en dus wat schel klinken, maar itt de Hotrods vallen ze wel goed af te stellen. Nu ik er zo over nadenk, als ik moest zou ik misschien wel kunnen ruilen met de Blues Deluxe...

Voor wat het waard was.
Succes!!

Dealer
10 juni 2010, 23:46
Ik heb de blues deville 410 ook:) bevalt mij ook echt goed:) krijg alleen mijn t-rex swamp nogal vreemd erop om de een of andere reden... maar heb nog geen 3 min aan afstellen gedaan dus dat ga ik morgen eens doen

En over de hot rod , met deze quote van jou ben ik het dus 100% eens:

Alle Hotrods klinken in mijn ogen minder fijn en geraffineerd, wat brutaler in het algemeen, alsof er steeds een booster aanstaat die je niet uit krijgt. Minder controleerbaar dus. Ik krijg ze niet heel erg goed afgesteld, maar ben ook geen pro.

Dat bedoelde ik dus exact in de post hiervoor:)

JeroenP
13 juni 2010, 01:08
Ik heb een blues deville 4x10 gehad.
Mijn advies: spaar door voor een bassman:P Die is toch echt wel een klasse beter. Zeker als je het geluid van een blues junior bent gewend is een bassman meer een aanvulling dan een blues of hotrod deluxe/deville. Hij is wel iets duurder. Mocht je dat er niet voor over hebben, ben ik het eens met de reeds geposte berichten.