PDA

View Full Version : Welke strat???



john.3001
28 april 2003, 11:49
1st of all, ik heb het in onderstaand bericht over mexicaanse fenders (dat jullie het even weten)...

Okee, ik had me dus eigenlijk al voorgenomen om de 50's reissue te kopen, maar kwam er toen eigenlijk achter dat ik me voornamelijk door de looks van deze gitaar heb laten overhalen...

Ik heb erop gespeeld, en vond naarmate ik in de hoogte ging, het geheel een beetje ielig, scherp klinken.

Ik wil juist een hele vette lead (nee, niet Gibson-vet), Mark Knopfler-achtig, en dat kreeg ik er niet echt uitgehaald.

Ik neem aan dat dit aan die 'staggered poles' ligt.

Nu is mijn vraag, welke strat moet ik kopen om een vette (clean) lead en een mooi clean begeleidingsgeluid te creeren?

En kan ik dan nog steeds voor de vintage-modellen gaan (met bv. een hotrail erin) of raden jullie dat af?

Ik vind het echt klote, want die 50's reissues zijn echt vet (vooral in Daphne blue). Maar als ze niet klinken zoals ik wil, dan houdt het op.

Btw, als ik in boekjes van vintage (maar dan echt vintage, dus niet reissues) gitaren kijk, zie ik dat de maple fretboards altijd meer versleten uitzien dan de rosewood fretboards, of ligt dat aan mij???

JV
28 april 2003, 11:58
ik zou dan een model met texas specials nemen.

john.3001
28 april 2003, 12:12
Why's that?

JV
28 april 2003, 12:27
vette lead, mooi clean, veel middentonen, geen snijdend hoog.

marc_o
28 april 2003, 16:16
Als ik jou was, kocht ik de strat die het best speelt, daar mag je dan al blij genoeg mee zijn, later koop je gewoon de elementen die je bevallen, en de sound van Knopfler zit 'm natuurlijk ook in de vingers, met een plectrum heb je een schellere toon en het ligt er aan wat voor versterker je hebt ook, dus neem de gitaar die het best speelt en pas 'm aan...