PDA

View Full Version : Gitaar voor erbij



driesp
10 juni 2010, 16:58
Hello,

Heb nu al een tijdje m'n Gretsch my sig, echt een prachtige sound! Maar zou er evt. nog een Tele of een Strat bijnemen voor het meer bluesy singlecoil sound. Ga nou niet gaan voor een fender std. want 'k denk dat 'k de gitaar nooit ten volle zal benutten, dus heeft het geen zin om direct voor de duurste te gaan.

Hoor wel veel goeds over de squiers etc., maar er zijn 1001 soorten, en ik krijg er geen kop meer aan. Heb nog nooit echt 'n fender gehad, dus volg ik de modellenlijn niet echt op de voet.

Zou natuurlijk een ( redelijk ) kwaliteitsgitaar willen. Niet de goedkoopste squire serie ofzo, maar misschien weten jullie welke modellen perfect zijn qua prijskwaliteit?

alvast bedankt,
Dries

Venlonaer
10 juni 2010, 17:01
Fender Mexico classic player 60's;)

tomzoola
10 juni 2010, 17:04
je kan ook zeker kijken naar de squier classic vibes!:cheerup:

dat zijn echt lekkere squiers en ook niet zo duur!

driesp
10 juni 2010, 17:05
Kan je die ook krijgen met een maple fretboard?
Weet wel niet echt wat de voorkeur zou krijgen dan. Vind maple er wel erg mooi uitzien !

tomzoola
10 juni 2010, 17:06
Kan je die ook krijgen met een maple fretboard?
Weet wel niet echt wat de voorkeur zou krijgen dan. Vind maple er wel erg mooi uitzien !

http://www.rockpalace.com/product/Squier-Classic-Vibe-Stratocaster-50s-2-Color-Sunburst-Maple

jazeker!:ok: volgens mij hebben bijna alle classic vibe modellen ook een versie met maple..

driesp
10 juni 2010, 17:27
Moet zeggen dat die gitaren er echt wel mooi uitzien. Valt reuzegoed mee van prijs ook. Kan iemand me zeggen of de gitaren ( semiprofessioneel gebruik ) een beetje stand houden, maw, stemvast etc?
Of vallen ze in de categorie van érg goede beginnersgitaren?

tomzoola
10 juni 2010, 17:49
Moet zeggen dat die gitaren er echt wel mooi uitzien. Valt reuzegoed mee van prijs ook. Kan iemand me zeggen of de gitaren ( semiprofessioneel gebruik ) een beetje stand houden, maw, stemvast etc?
Of vallen ze in de categorie van érg goede beginnersgitaren?

Ik heb er zelf op eentje gespeeld van de link, ik vond dit toch echt VEEL beter dan een bijvoorbeeld een affinity. Dus ik zou zeggen dat ze boven de maat van goede beginners gitaren komen.

http://www.youtube.com/watch?v=Fu7erFJNFvE&feature=related

ook ff een filmpje waar hij getest wordt:cooler:

klinkt netjes toch?

djnenm
10 juni 2010, 17:53
Probeer ook eens een London City!
Leuke gitaren is misschien ook wel wat voor je ;)

jan jansen
10 juni 2010, 18:40
Ik heb er zelf op eentje gespeeld van de link, ik vond dit toch echt VEEL beter dan een bijvoorbeeld een affinity. Dus ik zou zeggen dat ze boven de maat van goede beginners gitaren komen.

http://www.youtube.com/watch?v=Fu7erFJNFvE&feature=related

ook ff een filmpje waar hij getest wordt:cooler:

klinkt netjes toch?

idd helemaal niks mis mee....:ok:

Mikos
10 juni 2010, 18:54
Squier Classic Vibe 50's, of een 60's is maar wat je wilt.
Het is niet omdat ik 'm zelf heb, maar het is echt een geweldige gitaar !
Perfecte afwerking en een geweldige sound, kosten rond de 320 euro, niet te duur dus, en je krijgt er een prachtige plank voor terug!

Morio66
10 juni 2010, 19:04
Squier Classic Vibe 50's, of een 60's is maar wat je wilt.
Het is niet omdat ik 'm zelf heb, maar het is echt een geweldige gitaar !
Perfecte afwerking en een geweldige sound, kosten rond de 320 euro, niet te duur dus, en je krijgt er een prachtige plank voor terug!

Wel omdat ik ze wel heb! Echt eens proberen!
CV tele 50's heeft overigens een (nog) mooiere sound dan de CV 60's strat (maar das een persoonlijke mening).

thomas_lc
10 juni 2010, 23:46
Als ik jou was zou ik een london city tele/strat kopen
Heb nu zelf een fender en mijn LC kan prima mee komen het verschil zit wel in de elementen, die van mijn classic 50s zijn lekker helder en die van mijn lc wat rauwer (lijkt alsof je iets meer gain hebt )

Jasper.
11 juni 2010, 00:33
Ik heb zelf een london city waar ik erg tevreden over ben. Dus probeer die zeker ook uit. Ik zou alleen wel even het topkammetje vervangen voor TUSQ oid. Die van mji was voor de vervanging niet zo stemvast. Nu is het goed en de toon is ook nog beter geworden.

driesp
11 juni 2010, 00:59
Zal die classic vibe tele dan maar eens proberen !
De bedoeling is om de gitaar meer te gebruiken voor de Hendrixt en Stevie Ray stuff, m'n Gretsch is meer een rock 'n roll machine.

JER00N
11 juni 2010, 01:24
Bij het lijstje London City zou ik ook nog graag Blade (tweedehands dan waarschijnlijk) en Vintage willen toevoegen :)

djnenm
11 juni 2010, 07:53
Bij het lijstje London City zou ik ook nog graag Blade (tweedehands dan waarschijnlijk) en Vintage willen toevoegen :)

zeker ook BLade poberen fijne gitaartjes!:hippie:

Manuvdv
11 juni 2010, 12:19
Misschien ook eens naar de Fender Baja kijken.

Rock Bottom
11 juni 2010, 12:41
zeker ook BLade poberen fijne gitaartjes!:hippie:

Geert heeft die nieuwe van hemalwerte koop staan.

Willi@m
11 juni 2010, 13:25
Zal die classic vibe tele dan maar eens proberen !
De bedoeling is om de gitaar meer te gebruiken voor de Hendrixt en Stevie Ray stuff, m'n Gretsch is meer een rock 'n roll machine.

Zeker die CV 50's & CV 60's strats checken. Alleen die CV 60's is er niet met een maple fretboard. Ik heb zelf de CV 50's en ben er echt tevreden mee. Voorheen had ik een standaard Squier en ik ben er naar mijn mening er vooruit op gegaan. Volgens sommige is de CV 60's wat rauwer maar ik kan het verschil niet horen. Succes :strat:

rijsberman
11 juni 2010, 13:42
Geert heeft die nieuwe van hemalwerte koop staan.

Maar Geert is dan ook een handelaar.

En niet dat daar wat mis mee is, maar da's toch anders dan als je de spullen voor jezelf koopt.

thomas_lc
11 juni 2010, 13:50
Sowieso zou ik de squiers gewoon overslaan ,want die komen niet eens in de buurt bij de andere merken die genoemd zijn (no offence voor de squier lovers hier )

driesp
11 juni 2010, 13:58
Hoor wel veel goeds over de G&L Assat, rond welke prijsklasse draaien die?
Maar denk niet dat die gitaren via dealers in belgie te verkrijgen zijn..