PDA

View Full Version : Advies voor nieuwe bandversterker



Anti
10 juni 2010, 14:01
Hoi,

ik speel nu al een tijdje op een Mesa Boogie F-30 en ik gebruik voornamelijk (lees: alleen) het cleane kanaal. Op lagere volumes vind ik de clean ok, maar op hogere volumes overstuurt hij redelijk fel waardoor de pedalen ook niet meer klinken zoals het hoort.

Ik ben daarom op zoek naar een nieuwe versterker. De requirements:
- Enkel clean (helder en sprankelend) kanaal nodig.
- min. 50 watt buizen (band)
- top/combo maakt weinig uit
- budget <1200

Het geluid dat ik zoek is een mix tussen Jonny Greenwood en Jack White.

Ik heb momenteel al een aanbod gekregen om de F-30 te ruilen tegen een Fender Custom Vibrolux Reverb, mits wat opleg van mijn kant. Ik ben sowieso van plan om deze amp in de loop van volgende week eens te gaan testen maar is er miss iemand die ervaring heeft met deze amp?

Ikzelf denk vooral in de richting van een Fender Twin Reverb maar ik vroeg mij of er misschien nog alternatieven zijn. Dus alle advies, suggesties of ervaringen zijn welkom.

Alvast bedankt,

Steven

Eko
10 juni 2010, 14:18
De Fender gaat ook niet clean blijven op grotere volumes. Prachtige amp met een eigen karakter. Van de eerste serie is bekend dat ze nogal eens een probleem met ruisen hadden.
Bij sprankelend clean denkt iedereen direct aan een Fender Twinreverb. Liefst een oude , maar een reissue kan ook best. Daarna weet je direct waarom iedereen het ding zo graag heeft , maar ook waarom iedereen een hekel aan dat ding heeft ( gewicht).
Ik heb er enkele maanden geleden ook weer eentje gekocht. Het is m`n derde al in alle jaren. Wat voor amp je er ook naast gebruikt , cleaner en sprankelender dan dit is er niet.

Anti
10 juni 2010, 14:24
Ja, ik was aanvankelijk ook resoluut van plan om voor een Twin Reverb te gaan, maar ze hebben me er op attent gemaakt dat die Twin Reverbs RI nogal crappy gebouwd zijn en in vergelijking met een oudere silverface absoluut moeten onderdoen. Maar volgens jou doen die het prima?