PDA

View Full Version : Laney top GH50L (buizen)



Showbizz
28 april 2003, 11:49
Ik ben misschien van plan om deze te gaan kopen voor een klein prijsje.

Heeft emand ervaring met deze top/merk(laney)?
Ik wil graag een goed vol clean geluid met daarnaast een vette distortion. Is dat mogelijk met deze top en heeft ie wel voldoende vermogen voor op het podium.

ieme
28 april 2003, 12:16
Volgens mij wel speelde David Gilmour ook niet op Laney's?

ieme
28 april 2003, 12:18
The GH50L has a single channel master volume style heads with footswitchable gain. These amplifiers are capable of a huge variety of sounds, from sparkling clean through powerful crunch to full on monster tones and everything in between. If tone capable of turning people's heads at 100 yards is what you're after - look no further. As well as astounding tone these heads offer a valve-coupled effects loop and link jacks for slaving several heads together. The GH100L and GH50L feature ECC83 equipped preamps and 5881 output sections. The output sections can be retro fitted with EL34's and re-biased at the flick of a switch for the player who likes the tone to be typically British. The GH100L and the GH50L are pictured with the GS412IA and GS412IS cabinets - designed to enhance the amplifiers huge tonal range and produce stunning tone at any volume.

(zo makkelijk heh, knippen plakken!)

Showbizz
28 april 2003, 12:38
Okay okay dat had ik ook gelezen van site...maar zijn er mensen die ervaring hebben met Laney(evt specifiek over deze top) en wat hun er wel/niet aan bevalt

renier
28 april 2003, 14:37
ik heb een tijdje geleden op Music & harmony op een aantal laney's gespeeld, en ik moet zeggen dat ik heel erg te spreken was over het geluid. ze klinken in mijn oren net zo goed als een marshall, maar wat beheerster en controleerbaarder..

EmgMaster
28 april 2003, 17:34
Ik weet wel dat Paul Gilbert op de 100 watt versie van deze speelt. Maar daar heb je verrekte weinig aan denk ik. :wink:

Bins
28 april 2003, 17:54
Hey,
Mag ik vragen waar je die Laney gaat halen? Ik zou wel willen weten welke winkels Laney verkopen, want ik zie ze niet zo vaak.
Die gh 50 lijkt me een coole top.

MegaDrive
29 april 2003, 00:17
Ik heb er eens live over gespeeld en ik was erg onder de indruk. De vette scheur die hij geeft klinkt erg strak en compact en de cleane sound klinkt heel apart, is moeilijk uit te leggen, maar het woord "creamy" komt in me op. Luister naar de intro van "Wrong way" van Creed, dan weet je wat ik bedoel. Goed ding, en als je hem voor weinig kan scoren moet je dat zeker doen! Ik heb hem gebruikt op mijn 4x12 celestion v30's maar de eigenaar vond dat hij met zijn 16 Ohm Peavey kast nog beter uit de verf kwam wat distortion betreft.

zZoRgO
29 april 2003, 13:36
ik heb er aan gedacht een vh100r aan te schaffen, maar ik ben er niet echt zeker van.
qua features doetie me enorm denken aan een engl powerball... maar hoe is het geluid eigenlijk?
normaal gezien ga ik de powerball kopen, maar als die laney een gelijkaardig geluid geeft weet ik het nog niet zeker hoor...

Showbizz
29 april 2003, 15:36
Volgens mij gaat Laney qua geluid meer de marshall kant op...

MegaDrive
29 april 2003, 17:02
Nou als je aant twijfelen bent tussen de Laney en de Powerball kun je nog wat reacties verwachten :grin: !!!

Showbizz
1 mei 2003, 16:34
De reacties vallen mee moek zeggen...

Anavrin
1 mei 2003, 16:53
wat een ongeloofelijk KUTmerk is dat. Ik heb er een jaartje geleden op een top van de tubefusion gespeeld, na een half uur draaien aan al die knoppen, kwam er nog geen lekkere disto uit. Nou zal zo'n volledige buizen wel iets beter zijn dan die tubefusions, maar dat merk heeft voor mij volledig afgedaan.
BTW Toni Iommi van Black Sabbath speelt er ook op (t100ti)

Anavrin
1 mei 2003, 16:54
oh ja, ik heb nu dus een Fendertop. Dus dan weten jullie waarom ik het Laney geluid niks vind.

zZoRgO
1 mei 2003, 23:43
mja, weet het eigenlijk niet goed...
dacht dan toch weer aan een marshall tsl100
maar als je dat betaalt, kan je voor 100€ (of toch zoiets) een powerball binnenhalen...
en dan heb je vier ipv drie kanalen...
als ik dan aan een tsl60 denk is het prijsverschil weeral wat groter, maar dan heb je maar drie kanalen EN een gedeelde EQ...
dus misschien toch maar powerball? :smile:

kokeleko
2 mei 2003, 10:06
Zeg het nog een keer dan moeten jullie het zelf weten :grin:, de nieuwe Laney TT 100 of 50 H . Dat is de nieuwste Laney buizentop, in 100 of 50 watt uitvoering, 3 kanalen met eigen eq , dubbele master volume , fx-loop , reverb en midi, voor plus minus 1100,- Euro, kijk maar es bij Jukebox te Boekel.

amon
19 februari 2005, 15:12
Onderhand al wat meer mensen die hier ervaring mee hebben/er nog iets over kunnen vertellen?

Ik speel nu over een JCM800 100W Lead combo, maar ben altijd toch op zoek naar een andere amp. Niet echt met haast, maar als ik denk dat ik iets tegen kom, wil ik er toch iets over weten. De GH100L staat nu te koop op marktplaats en ben beniewd wat dit merk (nog nooit iets van gehoord qua geluid, wel van het merk) kan brengen.

Negative K3 fan
19 februari 2005, 16:06
Zeg het nog een keer dan moeten jullie het zelf weten :grin:, de nieuwe Laney TT 100 of 50 H . Dat is de nieuwste Laney buizentop, in 100 of 50 watt uitvoering, 3 kanalen met eigen eq , dubbele master volume , fx-loop , reverb en midi, voor plus minus 1100,- Euro, kijk maar es bij Jukebox te Boekel.

wow erg betaalbaar voor wat je krijgt, vooral als je hoort wat voor sounds paul gilbert en opeth enzo er mee halen!

AART
19 februari 2005, 16:09
Onderhand al wat meer mensen die hier ervaring mee hebben/er nog iets over kunnen vertellen?

Ik speel nu over een JCM800 100W Lead combo, maar ben altijd toch op zoek naar een andere amp. Niet echt met haast, maar als ik denk dat ik iets tegen kom, wil ik er toch iets over weten. De GH100L staat nu te koop op marktplaats en ben beniewd wat dit merk (nog nooit iets van gehoord qua geluid, wel van het merk) kan brengen.

ga em testen zou ik zeggen, er stond laatst een gh 50 bij live-music in arnhem en die klonk niet verkeerd moet ik zeggen.

Punkrockerke
19 februari 2005, 16:46
De GH100L staat nu te koop op marktplaats en ben beniewd wat dit merk (nog nooit iets van gehoord qua geluid, wel van het merk) kan brengen.
Ik ken iemand die de GH50L had, i.c.m. een Orange V30 4x12. Klonk zeer goed. Geluid kan je een beetje omschrijven als "Marshallised Mesa"...
En de Tonni Iomi (toch niet de minste) signature is praktisch dezelfde als de GH100L.

josh.vandenberg
19 februari 2005, 17:24
De grotere Laneys zijn heel erg goed en echt niet minder als b v Marshall.

Misschien wat bruter zelfs.

de verserker waar Iommi mee speelt is echt een monster .Ik heb m gehad.Klonk heel erg goed

guitartub
19 februari 2005, 17:41
Ik heb een VC30 buizencombo van Laney en ben nog niet van plan die weg te doen, hij is te gek. En Tubefusion.... je gaat toch de valvestates van Marshall ook niet met de TSL of DSL vergelijken?

amon
19 februari 2005, 18:34
Bedoel je dat de gh100l de valevestate onder de Laney's is, of begrijp ik je verkeerd?

AART
19 februari 2005, 19:04
Bedoel je dat de gh100l de valevestate onder de Laney's is, of begrijp ik je verkeerd?
sloeg op een eerdere post die ik niet meer kan vinden...

guitartub
19 februari 2005, 19:08
Ik denk dat je me (indien aan mij gericht!) volledig verkeerd begrijpt. Een hybride amp moet je niet met een volledige buizenamp vergelijken, kom je toch zwaar bedrogen uit. En die buizenheads van Laney zijn te gekke amps, waar Laney misschien zelfs zwaar ondergewaardeerd wordt.

Greetz.

Me_bigboy
19 februari 2005, 19:14
ik heb een laney mxd hardcore. 30 watt (266€)en klinkt heel goed! zowel clean als max gain on! en het trilt mijn stereo afstandsbediening van men kast! ook zo eens een lamp naar beneden gekomen :oops: lol echt goed merk heb ook al op een 120 watt gespeeld en is echt super! en niet veel geld voor wat je krijgt. op mijne zitten ook veel fx effecten(of hoe dat het ook heet) reverb ,octave,...

Hagrath
19 februari 2005, 21:34
Ik heb zelf een GH100L, heb 'm nog maar een week of 2, al 2 optredens mee gedaan. Gaat allemaal prima! Klinkt supervet, en kan verschrikkelijk hard!! Heb de volumeknop nog niet boven de 5 gehad :)

amon
20 februari 2005, 14:12
Wat voor muziek speel je? En met welke bands kan ik het vergelijken?

Modderig, vet of scherp? zwaar of iel?

Marsianus
20 februari 2005, 18:08
tot zover ik laney ken:

De volledige buizenamps van laney zijn zeer goed, gaan idd helemaal de marshall-kant op en zijn op het cleane kanaal helderder en mooier dan een marshall, je kan naar een hoger volume dan marshall voordat ie gaat vervormen.

de niet buizen of half-buizen versterkers van laney zuigen bigtime. uit die tubefusion krijg je geen enkele lekkere overdrive.
guitartub bedoelde dat tubefusion geen volledige buizenversterker is en dat je die moeilijk kan gaan vergelijken met een volledige buizenamp. je vergelijkt een valvestate (halfbuizen) ook niet met een JCM (volledig buizen)

Hagrath
20 februari 2005, 18:13
Het is inderdaad Marshall achtig, maar dan beter. Ik heb er zelf EL34 buizen in zitten, standaard zit er 6L6 in. Zal dit veel verschil maken?