PDA

View Full Version : Welke digitale delay?



Shaggy
10 juni 2010, 00:20
Hi,

Ik zoek een tweede delay pedaal en het moet aan de volgende eisen voldoen

(liefst) true bypass
boss dd6 achtige sound.. of superdelay achtig
niet groot, bvk standaard formaat, dus de empress valt af qua grootte (is ook een tikkie te duur)
voeding maakt niet uit, want de digitale delay zal waarschijnlijk teveel mA snoepen van mn harley benton
hoeft geen taptempo
wel trails
blend wil ik kunnen instellen
zou fijn zijn als die ook een loop functie heeft
ik wil graag de blend zelf kunnen bepalen
max 150 euro

een hoop eisen, maar ik heb tijd

Mitch
10 juni 2010, 01:04
Volgens mij kom je dan op de Hardwire DL8 uit.

TimS
10 juni 2010, 01:20
Volgens mij is een digitale delay nog wel te doen met je Powerplant, ik heb zelf een tijd een DD-3 gebruikt + 6 andere effecten op een 200mA Boss PSA adapter.

Shaggy
13 juni 2010, 21:25
Thnx guys .. ik was zelf ook op die dl8 uitgekomen. Verder dan youtube filmpjes ben ik nog niet gekomen. Misschien dat ik het zo op de gok aanschaf maar dat weet ik nog niet. Heb net een motor aangeschaft dus ben echt platzak.

@ Tim, mn harley benton zit vol .. zelfs aan de vac zit een retro sonic chorus.. er hangen 9 pedalen aan en het werkt perfect. Alleen de RMC wah wilde niet.. deze wordt aangedreven door een losse adapter.

Ik vrees toch dat die dig delay overkill wordt voor die hb.

JeroenP
13 juni 2010, 22:50
Een 2ehands Nova delay gaat nog wel eens voor 150. Daar kan je ook je dd6 geluid uithalen (+heeeeeel erg veel meer!).

Shaggy
24 juli 2010, 12:22
Nog even terugkomend op de digitale delay actie.. Ik heb wat meer tijd genomen om te oriënteren op een 2e delay. De memory toy wordt een slapback delay.

Nu zat ik te denken aan de vox time machine... Wat die heeft is een buffer, switchable mode voor vintage en modern (dus twee sounds) tap tempo, en van wat ik gehoord heb aan samples klinkt hij wel lekker. Het enige wat ik dan laat varen is de loop functie.

Nu mijn vraag over buffer; in mijn keten heb ik 6 pedalen TB en dan een goede buffer van een maxon pedaal, hierna komen nog 6 of 7 TB pedalen en dan richting amp input. Heeft een buffer dan op het eind nog zin?

Zijn er mensen die ervaring hebben met de vox time machine?

Dirk_Hendrik
24 juli 2010, 13:51
een goede buffer van een maxon pedaal,
:???:
Die gaat geen stap beter zijn dan een gemiddeld boss, ibanez of hedendaags DOD pedaal. Sterker nog, als je een Daphon pedaaltje van 19 euro koopt heb je een identieke buffer met identieke kwaliteit onderdelen. :makeup:

peter_heijnen
24 juli 2010, 15:26
Op de dl8 kun je de buffer aan/uit zetten, kun je altijd nog kiezen.

Shaggy
24 juli 2010, 15:33
Die gaat geen stap beter zijn dan een gemiddeld boss, ibanez of hedendaags DOD pedaal. Sterker nog, als je een Daphon pedaaltje van 19 euro koopt heb je een identieke buffer met identieke kwaliteit onderdelen.

Wauw, ok... onwetendheid is een zegen. Die vintage series van maxon hebben anders een goede buffer hoor, vind ik. Lekker transparant en geen nare toevoegingen of verlies, en dynamisch.. perfecte buffer en pedaal. Maar jij kan het weten dude.. ;)

Is de buffer van die vox van het hetzelfde spul gemaakt dan?

Shaggy
24 juli 2010, 15:35
Op de dl8 kun je de buffer aan/uit zetten, kun je altijd nog kiezen.

Hey thnxx .. ik heb nadere info over die dl8 en de tapfunctie is niet praktisch ingesteld bij de hardwire.

Ik vind tap toch belangrijker dan de loop.. daarom is de vox nu een optie denk ik

driftkop
26 juli 2010, 18:46
Ik las op een ander forum dat Danelectro een nieuwe FAB delay heeft, met maximaal 600 ms delay tijd, en voor maar $30. Ik weet niet of die aan al je eisen voldoet, maar het lijkt me zeker de moeite waard om eens uit te proberen.

Soesje
27 juli 2010, 10:59
Weet niet of je hier wat aan hebt maar ik gebruik zelf een DD-5 met een DIY tap-tempo, bevalt me prima!

Sinne
27 juli 2010, 16:42
line 6 echo park :ok: ik zou sparen voor een aparte looper...

Shaggy
3 augustus 2010, 08:51
Thnxx dudes voor alle tips.. Ik heb mijn verstand voor een groot deel overgeslagen en puur op GAS een malekko 616 besteld die vandaag binnenkomt als het goed is.

Het is in ieder een geval een heldere analoge delay.. maar totaal niet met de features die ik eigenlijk zocht.. de buffer optie is wel kewl.. we zullen zien!

GAS strikes back :(

Fragedallic
3 augustus 2010, 10:39
kerel, die Malekko 616, daar ga je van genieten. Doe ik nu al zo'n 2 maanden.
enige waar je tegen aan zal lopen is de modulatie gekte op dat ding. Depth standje voorbij 15 % is al heel snel te woblie woblie. Daarvoor is het heaven!
Echter met (te) veel modulatie met de mix knop helemaal open en time helemaal naar 0 geeft hele gave vibrato en chorus tonen. check manual online, wordt nml niet geleverd bij pedaal. Veel speel plezier!!

Shaggy
7 augustus 2010, 21:48
Vandaag pas redelijk kunnen spelen met de malekko. Een van de betere delays die ik de laatste jaren ben tegengekomen die malekko 616. Het staat nu aan het eind van de chain voor een clean amp. De buffer pept het geluid merkbaar op en maakt het levendiger en wat transparanter.

Toen ik het pedaal alleen had aangesloten tussen gitaar en amp kreeg ik een modderig geluid in de TB stand.. maar in de chain weer niet, geen idee waar dit aan ligt. Het is een zeer heldere analoge delay (in buffer stand) wat bijna voor digitaal zou kunnen gaan.

Ik heb dus een memory toy en daarnaast een malekko 616. De 616 heeft mooiere repeats en een interne trim voor gain. Onderschat de toy echter niet want de eerste twee repeats zijn heel degelijk en in live situatie uitstekend te doen gezien de prijs, daarnaast is het compact.. Dus er zijn nu 2 delays om mn beard.. de toy waarschijnlijk met een slapback standje..

Fragedallic
8 augustus 2010, 00:37
Gefelicitaart! Mooie aankoop! Altijd leuk 2 delays. Bij mij eigenlijk onmisbaar geworden.
En, hoe vind je de modulatie ?

Shaggy
8 augustus 2010, 01:05
Ja helemaal vergeten .. de modulatie, ik vind de modulatie in een wat subtiele stand natuurlijker kllinken dan een ehx. Dus een heerlijke modulatie, maar al snel wobly. Geeft niet want ik had na even spelen een heerlijke standje gevonden dus de rest van de depth gebruik ik niet.

Voor het geld is het een hele goede heldere analoge delay pedaal en belangrijk, ik ben echt tevreden met de gok die ik genomen heb.

edit: ik kreeg een mailtje van malekko.. gebufferde pedaal ervoor en weg = modder... de ph350 phaser levert de buffer daarom was de modder weg in TB stand in mijn chain

DemolitionColorScheme
8 augustus 2010, 10:22
Dus er zijn nu 2 delays om mn beard..Nice! Ik wil ook 2 delays op m'n baard! ;)
En mooi om te horen. Ik had altijd ergens wel een tikkeltje interesse in de Malekko 616, niet zozeer voor mezelf hoor, maar nu een stuk minder omdat ik niet zo'n hele grote fan ben van heldere analoge delays.
Ik wacht nogsteeds op de 919.

the sure thing
8 augustus 2010, 11:52
... waar kan je de malekko bestellen/kopen?

Fragedallic
8 augustus 2010, 13:41
Crush the Button
Digitaar
o.a.

the sure thing
8 augustus 2010, 20:22
De Malekko is toch best "prijzig".... Dan kan een Boss DD7 of een MXR carbon copy prijstechnisch toch ook bij de gegadigden?

Fragedallic
8 augustus 2010, 20:28
Kwa prijs misschien wel, maar ze klinken zo anders alle twee. bijna niet te vergelijken.

Shaggy
8 augustus 2010, 21:56
De dd7 heeft een dedicated buffer waar de malekko enkel de ingang gebufferd heeft (correct me if i'm wrong).. Van wat ik gelezen heb is de buffer uit als het pedaal uit staat (in de bufferstand dan, in de TB stand is er helemaal geen buffer meer). en de dd7 heeft veel meer opties, maar geen mod. dacht ik.

De cc is wel vergelijkbaar.. Die is veel warmer en donker van repeats. De mod op de malekko is wel veel lekkerder. no doubt..

DemolitionColorScheme
9 augustus 2010, 09:41
Crush the Button
Digitaar
o.a.
Crush the Button ftw! :lovelove:

Fragedallic
9 augustus 2010, 10:47
Crush the Button ftw! :lovelove:

heb jij zeker weer die Strymons geregeld? :seriousf:

binnenkort gaat daar iig een order voor een BSR naartoe :soinnocent:

the sure thing
9 augustus 2010, 11:05
Maar.... alles wat je in Belgie bestelt komt hier toch nooit aan :)

Fragedallic
9 augustus 2010, 20:51
waar is "hier" bij jou dan? ;)

DemolitionColorScheme
10 augustus 2010, 10:40
heb jij zeker weer die Strymons geregeld? :seriousf:
Ja ... :soinnocent:
Ik help David en Mike vaak door ze nieuwe builders te laten kennen, waaronder Strymon, Catalinbread, Hartman, DMB Pedals, Plutoneium Effects, Blackout Effectors, Neunaber Technology, Skreddy (ze hebben nog 2 Echo's! :)) en Wampler. Volgens mij nog een paar, maar kan best dat ik er wat over het hoofd heb gezien.