PDA

View Full Version : Hier ben ik best trots op.



ccc
9 juni 2010, 22:05
Een klein jaar geleden deed ik een tourtje met Carolyn Wonderland, ze speelde op mijn backline en ik stuurde een paar clips door naar de maker van mijn versterkers (Valvetech).

Een uur later kreeg ik een mail van hem dat zij nu echt het type van speler was dat hij voor ogen had toen hij de versterker ontwierp, en dat hij er een speciaal voor haar (gratis) zou bouwen. Ik dacht zoiets van Amerikaanse "small talk" - maar hij deed het gewoon...
Een speciaal voor haar gebouwde VAC 25 met reverb en trem.

Een paar weken geleden was ik in Austin TX en kon ik het kleinood van dichtbij horen en zien.

http://i3.photobucket.com/albums/y52/conrad5113/File0263.jpg

en hier hoe het klonk :
http://www.youtube.com/watch?v=XclItN0bPxE

Mitch
9 juni 2010, 22:08
Amerikanen zijn niet zo van de loze beloftes. Mooi verhaal!

soup
9 juni 2010, 22:23
Erg cool, was misschien leuk geweest als jij er ook eentje had gekregen.:)

Agent_Smith
9 juni 2010, 22:37
Wat een leuk gebaar! En een leuke dame trouwens die ook nog eens leuke muziek maakt! :) Leuk zeg, allemaal! :)

Pepe
9 juni 2010, 23:31
Een gitariste zoals ik ze graag zie, geen plectrum, beetje funky bluesy chording met felle lijntjes erdoor.

De Vac wordt niet meer gemaakt, ik zoek serieus een Superflux maar ook die zijn nergens te vinden. Nou, eentje dan, ergens in Duitsland.
En direkt leveren aan hollanders is er niet bij. Ome Rob maakt het de consument niet gemakkelijk.

kidrock
10 juni 2010, 00:52
Yeah, Janis is alive and she can play!! :rockon:

Saf
10 juni 2010, 07:26
Vet! Carolynn vind ik geweldig. Haar slide spell heerlijk. Little miss understood vind ik gewoonweg heerlijk.

Dosmanos
10 juni 2010, 09:09
Leuk! Moet ik echt eens live gaan zien..

Toaster
10 juni 2010, 12:54
Sow, leuk verhaal!

En bedankt voor het laten kennismaken met deze artieste! Ik kende haar niet maar ik vind het heerlijk!

En vette versterker sounds ook! Wordt deze amp nou wel of niet nog gemaakt?

marc_o
10 juni 2010, 14:49
Een klein jaar geleden deed ik een tourtje met Carolyn Wonderland, ze speelde op mijn backline en ik stuurde een paar clips door naar de maker van mijn versterkers (Valvetech).

Een uur later kreeg ik een mail van hem dat zij nu echt het type van speler was dat hij voor ogen had toen hij de versterker ontwierp, en dat hij er een speciaal voor haar (gratis) zou bouwen. Ik dacht zoiets van Amerikaanse "small talk" - maar hij deed het gewoon...
Een speciaal voor haar gebouwde VAC 25 met reverb en trem.

Een paar weken geleden was ik in Austin TX en kon ik het kleinood van dichtbij horen en zien.

en hier hoe het klonk :
http://www.youtube.com/watch?v=XclItN0bPxE


Dus jij bent er trots op dat een wijf aan de andere kant van de wereld een gratis versterker krijgt?

:seriousf:


Inderdaad leuk verhaal
;)

LordRiffenstein
10 juni 2010, 15:08
Dus jij bent er trots op dat een wijf aan de andere kant van de wereld een gratis versterker krijgt?

Dat klinkt als de aanzet tot wat post-nataal gedoe, daar moet je wel mee opletten Marc!!! :seriousf::seriousf:

Leuk verhaal en bedankt voor de leuk, dit is goed spul :ok:

Ibanez666
10 juni 2010, 15:22
Leuk verhaal, leuke versterker, maar ben ik de enige die niet lyrisch is over dat meiske?

Harry
10 juni 2010, 15:34
ik ken haar niet, en voorlopig ben ik met de schaarse informatie die ik heb niet lyrisch over haar....



maar inderdaad; leuk verhaal!!

Saf
10 juni 2010, 17:34
ik zou al gigantisch trots zijn een tourtje met haar gedaan te hebben. Een optredens al.

Kwam er ooit eens op youtube bij uit toen ik alive and well van Winter aan het opzoeke nwas. Was blown away.

ccc
10 juni 2010, 20:41
Kwam er ooit eens op youtube bij uit toen ik alive and well van Winter aan het opzoeke nwas. Was blown away.


Dat was ook iets wat ik filmde op de vorige tour waarbij ze op mijn Valvetech speelde :
http://www.youtube.com/watch?v=Fh_K35Gx-Ow

In November komt ze weer touren in België en Nederland.

Saf
10 juni 2010, 21:25
thanx heerlijk plaat, heerlijke sound, heerlijke stem

Nu dit topic open houden tot november anders vergeet ik het strakjes nog.

ccc
10 juni 2010, 22:20
Sow, leuk verhaal!



En vette versterker sounds ook! Wordt deze amp nou wel of niet nog gemaakt?

Haar zou er nog een paar op voorraad hebben, Real in Duitsland ook...

Pepe
10 juni 2010, 22:30
Geen nieuwe amps, zijn email bounced ook terug, zijn amps bij Erik in de specials.. gaat het wel goed met Rob?

ccc
10 juni 2010, 22:48
Geen nieuwe amps, zijn email bounced ook terug, zijn amps bij Erik in de specials.. gaat het wel goed met Rob?


Net gebeld met Rob, de nieuwe '59 Thunderbolt is in feite een upgrade van de Vac, en de nieuwe naam is er vooral uit marketingredenen... Er komt ook nog een versie met meer gain.
Hij zit voor het ogenblik wel met een grote productie achterstand want de respons is gigantisch op de Thunderbolt.

Pepe
10 juni 2010, 22:55
Kijk, fora working in optima euh.. forma..

Da's mooi dat het goed gaat, minder dat er achterstand is.
Die thunderbolt staat er als tweed maar de VAC is toch meer silverface based?

ccc
10 juni 2010, 23:05
Silverface based : waar haal je dat ?

Haar heeft nog geen nieuwe '59 thunderbolts in bestelling, alles blijkt nu naar Duitsland te gaan....

Pepe
10 juni 2010, 23:41
Geen idee. Maar als je daarna komt met een blackface voiced Superlux en dan een tweed thunderbolt... ik ging er van uit dat Fender voiced op een vintage Fender amp lijn sloeg en veel meer blijft er niet over naast die twee.

ewout
13 juni 2010, 11:46
Klinkt allemaal echt lekker. :-)

ccc
20 juni 2010, 18:00
De woorden van de maker :

Hi,
The diffewrence between the VAC and the 59 is that the 59 has that open old tone of a vintage tweed. Making this change was gave channel one sound great without any changes to that channel, but unfortunately the OD channel sounded horrible and had to be completely reworked. After a couple of months of working on it it came out sounding way better then the old vac overdrive.
I just decided to change the name because in a year or so I am going to do another amp thats plexi based that uses the same new OD process the 59 has, so two new amps will be born out of the old vac.

Volgens de Rob kunnen oudere Vac's een upgrade krijgen, er is sprake van dat hij een paar weken naar Duitsland gaat naar Real guitars en daar zelf upgrades zou uitvoeren voor Europese klanten.

Chris Winsemius
20 juni 2010, 18:02
@TS:

Hoe is het met Carolyn? Heb haar al een tijd niet gesproken...
Ze heeft een aantal jaren terug diverse keren op m'n Paisley amps in Amsterdam gespeeld.

ccc
20 juni 2010, 22:34
@TS:

Hoe is het met Carolyn? Heb haar al een tijd niet gesproken...
Ze heeft een aantal jaren terug diverse keren op m'n Paisley amps in Amsterdam gespeeld.


Heel erg goed, ze speelt heel wat middelgrote festivals in Canada en de States, en persoonlijk heeft ze haar dingen behoorlijk op een rijtje - dat was een paar jaar geleden echt wel anders.
Zo leefde ze een jaar in haar tourbusje...
Tussen het touren werkt ze aan een nieuwe cd, ze krijgt nog wat extra steun van Levon Helm & Susan Tedeshi...;

We zijn nu aan het werken voor een tourtje in November.
Als je suggesties hebt PM me maar...

ccc
1 november 2010, 08:26
thanx heerlijk plaat, heerlijke sound, heerlijke stem

Nu dit topic open houden tot november anders vergeet ik het strakjes nog.


9/11 Amsterdam
11/11 Ardooie
12/11 Leffinge met Carolina Chocolate Drops (accoustisch)
14/11 Antwerpen Crossroads
15/11 Ruiselede Banana Peel

Saf
2 november 2010, 22:06
thanks nu eens kijken of ik die data kan.

Heibel
3 november 2010, 10:01
Yeah, Janis is alive and she can play!! :rockon:

Precies!!! Te gek..en mooi verhaal ccc

driftkop
3 november 2010, 13:52
Nooit gehoord van Carolyn Wonderland, maar ik ben nu wel nieuwsgierig. Welke CD raden jullie aan om mee te beginnen?

ccc
17 november 2010, 09:27
Voor de liefhebbers van een groove - hier op mijn ouwe Valvetech :
http://www.youtube.com/watch?v=Lgzg3mZSYX4