PDA

View Full Version : Fuzz Factory gebouwd.... Neiging om m te "fixen"



Nocki
9 juni 2010, 21:49
Hihi... Net de Fuzz Factory nagebouwd. Wat een wacky ding zeg...
Ik ben helemaal geen fuzz liefhebber maar wilde m wel graag hebben dus bouwen maar...

Je krijgt eigenlijk gelijk de neiging om te kijken wat er mis mee is :)

Verder niet echt een nuttige post ofzo maar ik wilde gewoon delennn

Plant
9 juni 2010, 22:56
... Verder niet echt een nuttige post ofzo ...

en al helemaal niet als er geen foto bij zit :stop:

pasqual
9 juni 2010, 22:56
bedankt Nocki, hier had ik ff behoefte aan.....:crazyhappy:
heb je misschien een soundclipje?

groeten Pasqual.

Nocki
9 juni 2010, 22:59
hihi... inderdaad nutteloos.

De bedoeling is om de pedalen die ik heb gebouwd. ondertussen een stuk of 20
En allemaal te gaan documenteren en te gaan vermelden op mn website, www.nocki.nl
Daarbij moeten dan ook nog youtube filmpjes komen maar eerst wil ik even rust voor ik dat allemaal ga doen.

Ik heb nog een paar dingen te bouwen voor anderen en heb nog een hoop werk aan mn rack.

op youtube staan in ieder geval leuke fimpjes van de fuzz factory. hij klinkt precies hetzelfde....

Nocki

Mephistocles
10 juni 2010, 11:02
Geen nood nocki. Ik kom binnenkort wel ff langs. Dan zal ik ook mijn ff meenemen. En indien nodig heb ik nog wel wat Ge torren. En wat wil je er aan fixen dan? Wil je van een fuzzfactory een bruikbaar gitaareffect maken? Dan is het geen fuzzfactory meer.

Dweezman
10 juni 2010, 11:03
Hey Nocki,

ik heb 'n Vexter FF. Prachtsound, maar ik heb er toch een probleem mee.
Het pedaal is óf te zacht, óf loeihard. Ik krijg het niet goed met die volumeknop.

Heb jij dat ook, of doe ik iets niet goed?

Mephistocles
10 juni 2010, 11:10
Hey Nocki,

ik heb 'n Vexter FF. Prachtsound, maar ik heb er toch een probleem mee.
Het pedaal is óf te zacht, óf loeihard. Ik krijg het niet goed met die volumeknop.

Heb jij dat ook, of doe ik iets niet goed?

Ik denk dat je ietswat specifieker moet zijn. Ik heb m gebouwd en verschillende ac128 torren geprobeerd, en idd kan het je volume veel beïnvloeden. Je zou ofwel torretje kunnen wisselen, of een weerstandje aan je vol. pot hangen, zodat ie logaritmischer of minder logaritmisch verloopt. Eventueel icm een andere potmeter.

Nocki
10 juni 2010, 11:23
Geen nood nocki. Ik kom binnenkort wel ff langs. Dan zal ik ook mijn ff meenemen. En indien nodig heb ik nog wel wat Ge torren. En wat wil je er aan fixen dan? Wil je van een fuzzfactory een bruikbaar gitaareffect maken? Dan is het geen fuzzfactory meer.

@ Vincent
Hihi... het was ook maar een geintje. Lees de knipoog er maar in.. :)

Ik moet bij de fuzzfactory idd heel de tijd aan jou denken. Ik denk dat ik er een andere decal voor ga maken en m de Vinninator noem of zo.



@ Dweezman
Volume is idd niet super. Die staat bij mij ook vrij laag.
Rommelen met de potmeter is idd een oplossing.

Mephistocles
10 juni 2010, 11:27
Zucht... denk ik eindelijk dat sarcasme onder de knie te hebben... Hmmm. Wat dacht je van Tiramisù Factory?

Maar dan zal ik ook een doosje weerstanden en potmeters meenemen, dan kijken we wat we aan dat volume kunnen doen.

Rick trodat
10 juni 2010, 13:46
Hey Nocki,

ik heb 'n Vexter FF. Prachtsound, maar ik heb er toch een probleem mee.
Het pedaal is óf te zacht, óf loeihard. Ik krijg het niet goed met die volumeknop.

Heb jij dat ook, of doe ik iets niet goed?

Dit probleem heb ik vaker gehoord.

Wilco
10 juni 2010, 15:36
Heeft mijn zelfbouw FF ook, niet of nauwelijks een bruikbare volumeknop. Vooral veel te hard. Ik dacht dat ik ergens iets verkeerd gedaan had met bouwen...