PDA

View Full Version : Ibanez RGX720 7 snaar



Nocki
28 april 2003, 10:06
Hoi.

iemand ervaringen met deze gitaar. zoals jullie mischien al hebben gelezen heb ik m geruild met ieme.

ik ben benieuwd wat jullie vinden van deze 7 snaar (en van 7 snaren in het algemeen.
ik ben ook wel benieuwd wat zo'n ding nieuw in de winkel kost en wat ie nog kan op brengen. ik heb al een goede gitaar dus mischien kan ik er iemand anders mee blij maken. mischien houd ik m ook wel voor een projectje als ik ooit eens een metal projectje doe. zit toch bet nog wel een leuke clean in dat ding.

jullie ideeen over de RGX720 aub...

Nocki

Anders Destium
28 april 2003, 10:12
Tja, het is een goedkope Ibanez met een slechte brug. Voor mensen die wel de looks willen maar niet de centen hebben. Ik weet niet wat ze nieuw kosten, maar de GRX is wel een ontzettende beginnersserie.

Over het algemeen ben ik ondanks mijn kleine handen zeer te spreken over 7-snaren (nou ja, mijn eigen prestige RG2027 met piezo dan :smile: ). Het is even wennen, maar ik speel er veel meer op dan ik vantevoren had kunnen voorspellen

Nocki
28 april 2003, 10:15
leuk. ondanks dat het zo'n goedkooop gitaartje is vind ik het niet verkeerd. doet niet onder dnek ik...
tis niet een jem ofzo maar zeker niet verkeerd. tremelo ontstemd naar mijn idee ook niet snel alleen doet het palm muten zeer zonder plakkertje over de afstel imbus schroef.

niet verkeerd over mn amp...

Nocki

Ibanez
28 april 2003, 10:48
Het ligt er ook heel erg aan of ie van 2002 of van 2003 is. Want in 2002 hadden de grx720's als enige in de grx serie AH7 pickups. Die veel beter zijn dan powersounds. En de brug is gewoon een standaard 7 string brug dus ik weet niet hoe snel die onstemt. Een leuk gitaartje om 7 snaren mee uit te testen!

ieme
28 april 2003, 11:45
hij heeft AH7 pickups, en ze verkopen hem bij dacapo in Nietap(drenthe) voor €540 euro

ieme
28 april 2003, 11:46
en die amp is super die je hebt! haha een goede Mesa Subway rocket voor veel te weinig geld!

Vai Himself
28 april 2003, 12:38
Bij beatfag staat ie voor 240 euro ofzo te koop , niet veel voor een zevensnarig gitaartje

Anders Destium
28 april 2003, 14:37
Waar ik trem schreef moet eigenlijk meer het geheel van brug en tuners staan. Hij zal waarschijnlijk niet goed gestemd blijven bij (let wel) flink gebruik, voor even een deuntje zal hij vast wel voldoen :smile: Het is een gitaar voor mensen die niet gelijk kleur willen bekennen lijkt me (wel een 7-snarige willen proberen maar niet gelijk flink rood staan :wink:

Swan
28 april 2003, 14:39
als het die goedkoopste 7 snarige ibanez is issie crap....ooit zon ding gezien bij feedback, alles zat scheef :S

Nocki
28 april 2003, 18:22
tja. ik ben helemaal geen ibanez fan en kijk best kritisch naar gitaren maar deze mag er zeker zijn.
lekker vlotte hals doch lekker dik.maar niet te dik.
mooie afwerking. leuke actie, weinig ontstemmen. ik denk dat het een leuke is uit de serie. zo''n gitaar die gemaakt is nar een goed gesprekmet de werknemers van ibanez (vast allemaal 8 jarige kindjes) dat ze meer geld krijgen per maand...
leuk gitaartje. wat is tie nou eigenlijk waard???

Nocki