PDA

View Full Version : Dropped/andere tuning met floyd rose/egde 3- tremolo



The Trooper
9 juni 2010, 20:03
Hey ik heb een Ibanez rg320 dxfm,
ik wil hem af en toe in Drop D stemming zetten, of Drop C w/e.
Maar als ik de E snaar naar D stem gaat de A snaar ook automatisch omlaag.
Op i-net staat dat je met een floyd rose/edge 3 (ibanez versie van floyd rose) geen dropped tunings kan doen,
maar misschien weten jullie er raad mee!

Ik hoor graag van jullie!
Groeten, The Trooper
:strat:

hugo123
9 juni 2010, 20:05
kan wel denk ik, maar dan moet je denk ik de veerspanning verlagen.
Eigenlijkheb ik geen idee haha;)

Gothra
9 juni 2010, 20:07
Je kan je brug vastzetten, zodat je alleen nog maar divebombs kan doen, dan kan je brug niet meer naar achter en ontstemt ie dus niet. Anders kan het helaas niet zo makkelijk

Sanderltd
9 juni 2010, 20:11
Er bestaat nog een andere oplossing; de "D-tuna" geloof ik dat het heet. Het is iets dat Eddie Van Halen vaak op zijn gitaar gebruikte. Het wordt gemonteerd op de floyd rose (maar ik vermoed dat jij een edge hebt? dan weet ik niet zeker of het daarop ook werkt...) en in 2 seconden kun je je E snaar "droppen" naar D, zonder dat de andere snaren verslappen.

The Trooper
9 juni 2010, 20:16
Okee!
Alvast erg bedankt allemaal, ik ga hiermee aan de slag!
En inderdaad Sanderltd, ik heb een egde-3 ;)
:crazyhappy:

Gothra
9 juni 2010, 20:46
Er bestaat nog een andere oplossing; de "D-tuna" geloof ik dat het heet. Het is iets dat Eddie Van Halen vaak op zijn gitaar gebruikte. Het wordt gemonteerd op de floyd rose (maar ik vermoed dat jij een edge hebt? dan weet ik niet zeker of het daarop ook werkt...) en in 2 seconden kun je je E snaar "droppen" naar D, zonder dat de andere snaren verslappen.

D-tuna werkt ook niet op een zwevende brug.

Je kan het proberen met de Tremol-no, die zet je aan de achterkant tussen je veren, dan kan je hem instellen op zwevend, hardtail en dive only.

Dat werkt imo het beste

deze gozer heeft dat ook
http://www.youtube.com/watch?v=NTdvDJcQ9jo