PDA

View Full Version : Dr Scientist RRR Reverb



the feable
9 juni 2010, 12:31
Ik ben erg benieuwd naar de Reverb van Dr Scientist. Hij zit op TGP bijna op ieder board en hij lijkt mij echt te gek. Heeft iemand er ervaring mee? Zijn ze in nederland te krijgen? Is er iets vergelijkbaars op de markt?

Dirk_Hendrik
9 juni 2010, 12:43
Als ik een snelle zoektocht doe op het ding krijg ik een verdomd zwaar vemoeden dat hij een variant is op de femtoverb.
http://www.diystompboxes.com/smfforum/index.php?topic=42305.0

en dus opgebouwd met de Wavefront semi reverb chipset.

Die kom je dus ook tegen in de Alesis Nanoverb.
Dan heb je dus de keuze tussen 280 dolar (RRR reverb) en rond de 90 euro voor hetzelfde ding (Alesis)

Mitch
9 juni 2010, 12:48
Ik ben erg benieuwd naar de Reverb van Dr Scientist. Hij zit op TGP bijna op ieder board en hij lijkt mij echt te gek.
Tja, de T Rex Replica is ook op bijna ieder board daar te vinden maar ik zou er nog niet dood mee gevonden willen worden. Trek je daar dus vooral niet teveel van aan.

Rick trodat
9 juni 2010, 13:18
Als ik een snelle zoektocht doe op het ding krijg ik een verdomd zwaar vemoeden dat hij een variant is op de femtoverb.
http://www.diystompboxes.com/smfforum/index.php?topic=42305.0

en dus opgebouwd met de Wavefront semi reverb chipset.

Die kom je dus ook tegen in de Alesis Nanoverb.
Dan heb je dus de keuze tussen 280 dolar (RRR reverb) en rond de 90 euro voor hetzelfde ding (Alesis)

Dit heb ik ook gehoord.

Fuhgawz
9 juni 2010, 14:29
TGP moet je sowieso echt totaal NIET serieus nemen. Drie maanden geleden hadden ze allemaal een Malekko reverb, drie maanden daarvoor hadden ze allemaal een Hardwire reverb en over drie maanden hypen ze weer een ander pedaal terwijl ze al het voorgaande afkraken. Ik kom daar in ieder geval niet meer op die verschrikkelijke plek. Bah bah...

Nielsje
9 juni 2010, 14:39
Och, ik mag er graag inspiratie opdoen.
Zitten wel mooie pedalboards bij daar :)

jero
9 juni 2010, 18:09
Tja, de T Rex Replica is ook op bijna ieder board daar te vinden.

heel niet! de strymon brigadier en de skreddy echo zijn de delays van het moment :lovelove:

duur + lange wachttijd -> perfecte ingrediënten voor een TGP hype. Hetzelfde geldt voor de RRR, die al weer wat op zijn retour lijkt, nieuwe reverb van de maand is de blue sky reverb en/of de neunaber wet reverb.

nightraven
9 juni 2010, 20:13
Als ik een snelle zoektocht doe op het ding krijg ik een verdomd zwaar vemoeden dat hij een variant is op de femtoverb.
http://www.diystompboxes.com/smfforum/index.php?topic=42305.0

en dus opgebouwd met de Wavefront semi reverb chipset.

Die kom je dus ook tegen in de Alesis Nanoverb.
Dan heb je dus de keuze tussen 280 dolar (RRR reverb) en rond de 90 euro voor hetzelfde ding (Alesis)
normaal gesproken ben ik met jou ééns maar de RRR heeft een hele andere sound dan de nanoverb. dr scientist weet wat hij doet en hij is niet één of andere ts-808 cloner.
ik vind dat de RRR een pedaal is die de 'hype' wel verdient.

Mitch
9 juni 2010, 21:42
Ik kom graag op TGP, maar eigenlijk alleen nog maar bij Guitars in General. Die zijn heel flex, je ziet prachtige gitaren voorbij komen en de Effects sectie, sja... het is wel lekker hip, maar da's ook meteen het grote nadeel ;)