PDA

View Full Version : Coole hand aangedreven tafelzaag



superfly
9 juni 2010, 10:01
Klik (http://www.youtube.com/watch?v=3ruwZdaPjbs&feature=player_embedded) voor youtube filmpje.

Ello
9 juni 2010, 11:26
Wow, wat een handig ding.

DaanW
9 juni 2010, 11:28
Dat ziet er idd erg handig uit. Alleen voor die 800 dollar koop ik liever wat anders :)

Yoshida
9 juni 2010, 12:20
Damn, nu alleen nog een drie-assige freesgeleider en mn zolder is compleet ;)

Noid
9 juni 2010, 12:25
Inderdaad wat een handig ding en wat een mooie zaagsnedes krijg je daarmee. Kopen zal ik hem helaas ook niet voor die 800,-, maar ik heb wel inspiratie gekregen, om de zaag eens op de kop te monteren in de workmate.

pueblo
9 juni 2010, 13:43
ziet er mooi uit, maar inderdaad nogal duur

Sanderltd
9 juni 2010, 14:27
Het duurste onderdeel zal, denk ik, het zaagblad op zich zijn. Het ziet er toch wel erg handig uit!
Maar volgens mij moet zoiets, met enige handigheid, zeker zelf te maken zijn?

Javaca
9 juni 2010, 22:02
Een japans zaagblad kun je voor rond de 20-30 euro kopen. De rest is wel zelf te maken (of misschien een mooi project voor Cocobolo ;)) Wat lagers, geleiders, bouten en moeren.

Een dergelijk ding is ideaal voor het maken van lijmranden, rozetblokjes en tentellones.
Voor lijmranden kun je meerdere bladen naast elkaar monteren.

Cocobolo
9 juni 2010, 22:28
...De rest is wel zelf te maken (of misschien een mooi project voor Cocobolo ;)) Wat lagers, geleiders, bouten en moeren.


wie weet, waarom niet ;) Ik heb intussen al weer een nieuwe jig op de ontwerptafel (nee, niet die 2 van de dgbm)... jigs zijn cool :cooler:

Ik verbaas me wel over dat hij in 1 keer het hout doorzaagt. Zou hij alleen zacht hout gebruikt hebben? Je gaat toch niet in 1 keer zo door een cm dik maple? Ik denk dat je op het filmpje niet hebt gezien hoe regelmatig je hout vastloopt? Dus voor ijn zaagwerk is het fantastisch zo te zien ! Ik vind het een erg gaaf ontwerp en idee :ok:

Thiez
9 juni 2010, 23:20
het ziet er idd in het filmpje geweldig uit. Maar het lijkt net of het piepschuim blokjes zijn haast. Ben inderdaad wel erg benieuwd hoe goed hij in het echt zaagt. Het is wel een heel dun zaagblad als je de zaagsnedes ziet opzich. Denk niet dat je een gewone handzaag kan pakken.

wodkabier
10 juni 2010, 00:30
wat mij betreft de coolste zaag(tafel) die ik tot nu toe gezien heb. geniaal.

Javaca
10 juni 2010, 06:41
Denk niet dat je een gewone handzaag kan pakken.
Maar zoiets wel:
http://www.dick.biz/category/dickcatalog/Dozuki-Ersatzblaetter-252_253/detail.jsf