PDA

View Full Version : Ruil, doen of niet doen?!?!?!!?



gitaarfreakz
8 juni 2010, 21:21
ik heb een advertentie op marktplaats staan en heb er een ruilbod op gehad,
het gaat om deze ad (dit is mijn gitaar):

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/351628217-fender-zelfbouw-gitaar-stratocaster-strat-ruilen.html

de gitaar die ik te ruil aangeboden gekregen heb is de Godin LG EMg 85 graniet kleur, deze dus:
http://www.daddys.com/images/usedgear/GOD3259_1.jpg



iemand een kenner?

doen of niet???:dontgeti::dontgeti:

Plant
8 juni 2010, 21:35
Verwacht je hier een pasklaar antwoord op :???:

- Jij weet waarom je jouw gitaar kwijt wilt (wij niet). Ja, je wilt een nieuwe gitaar bouwen, maar vind de gitaar uit je advertentie wel beter dan een echte Fender die je ook hebt. Waarom die niet weg dan?
- Jij doet een ruilvoorstel. Waarom?
- Jij kent het ruilobject niet. Misschien iemand hier wel, maar is het wat jij zoekt?

Als er al een advies komt, vaar je daar blind op :???: ;)

Gewoon ernaar toe met je plank of uitnodigen en zelf beoordelen of het wat is :ok:

Rooker
8 juni 2010, 21:39
ik heb een advertentie op marktplaats staan en heb er een ruilbod op gehad,
het gaat om deze ad (dit is mijn gitaar):

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/351628217-fender-zelfbouw-gitaar-stratocaster-strat-ruilen.html

de gitaar die ik te ruil aangeboden gekregen heb is de Godin LG EMg 85 graniet kleur, deze dus:
http://www.daddys.com/images/usedgear/GOD3259_1.jpg

iemand een kenner?

doen of niet???:dontgeti::dontgeti:

Nou,,, volgens mij zijn Godin gitaren toch ook wel behoorlijk aan de prijs. Maar ik vind die gitaar van jou bakken meer mojo hebben!!! Ik zou hem voor die 300-400 eurie die je er voor krijgt lekker zelf houden. Spaar je toch gewoon ff voor je een nieuw project begint??? Of je start een goedkoper project... Bijv met oude squiers:cheerup:

Mitch
8 juni 2010, 21:43
Een lelijke Godin, goh, dat zie je niet vaak. Als je daar van houdt en je mooie zelfbouw gitaar wil verschijten moet je het zéker doen!

mesaman
8 juni 2010, 22:02
nou.....tja....ik denk dat je weinig zinnige antwoorden zult krijgen.Plak en knutsel strat voor wat anders?waarom niet?en waarom wel?ik zou zeggen...veel succes er mee:???:

Gothra
8 juni 2010, 22:22
je zou natuurlijk even kunnen opzoeken voor hoeveel die godin 2ehands verkocht kan worden, als dat meer is dat voor hoeveel je je zelfbouw kan verkopen (wat niet heel veel zal zijn) zou ik het zeker doen.

Luca P
8 juni 2010, 23:32
....mmm....niet doen!
Ik heb door de jaren heen wat gitaren weg gedaan en heb er nu toch wel spijt van.
Ik wil ze allemaal terug!
Ook de scrappy ones!

Orgasmocaster
9 juni 2010, 00:12
het ligt er aan wat je zelf hebt...
is het echt zelfbouw waar je uren werk in hebt gestopt, of is ie van parts inelkaar gezet? en in het laatste geval, wat voor parts heb je gebruikt... een chinese ebay part? Mighty Mite? Allparts? of USACG, Warmoth of iets soortgelijks?

je ad is een beetje vaag... eerst zeg je dat je er 2 jaar aan gewerkt hebt, maar dan heb je het opeens weer over onderdelen vanuit de hele wereld...

en wat betekend dit?
soort flamed maple hals (zie foto), snoeihard en zeer moeilijk te bewerken,
maar ideaal voor een mooie sound. (zeer duur en moeilijk te verkrijgen)



Verder niks te maken met je vraag :), maar eh....

( Fender) zelfbouw gitaar! stratocaster / strat RUILEN
en
de reden dat ik de gitaar verkoop is omdat ik van het geld wat ik met deze gitaar verdien een nieuwe gitaar ga bouwen. (een LP of TC)

bieden vanaf 500 euro en alleen serieuze bieders aub verder is 300 euro niet de prijs waarvoor de gitaar meteen verkocht wordt maar een minimaal biedbedrag.

Plaats een bod (vanaf € 400,00)

Gearjunkie
9 juni 2010, 09:05
Geld verdienen met een zelfbouw is erg lastig als je niet een gerespecteerd bouwer bent. Ik heb tweemaal een zelfbouw van de hand gedaan. Een keer in een ruil tegen een Gretsch, die ik weer heb verkocht (budget-model). De tweede keer de gitaar uit elkaar gehaald en in onderdelen verkocht.
Van de eerste die ik wegdeed heb ik stiekum nog wel eens spijt, van de tweede niet.
Stel dat ik een strat zou zoeken en de jouwe me aanstond, bood ik krap de helft van wat je vraagt. Dan moet je nog in de buurt wonen ook. Mensen kijken met weinig budget liever naar een MIM Strat denk ik.
Moraal van het verhaal: lekker houden die Strat!!

Hendriks
9 juni 2010, 09:19
Beetje vage advertentie . Bij een partocaster kun je niet de waardes van de diverse onderdelen bijelkaar optellen en dat als waarde van de hele gitaar nemen , bij lange niet , in dit geval helemaal niet ,omdat de finish ook al niet helemaal gelukt is .
Ik zou hem weer uitelkaar halen en de onderdelen los verkopen , krijg je er in totaal waarschijnlijk meer voor.

Braindead
10 juni 2010, 01:00
Moeilijk hier iets zinnigs over te zeggen.

Ik denk dat ik me aansluit bij de voorgangers. Je hebt een (optisch en afgaande op de specs) erg mooie gitaar gebouwd! Omdat je geen naam hebt denk ik dat je gewoon moet afwachten of en wanneer je een goed bod krijgt. Je moet jezelf afvragen of je zo;n unieke gitaar voor een bedrag waarmee je waarschijnlijk amper mee uit de kosten komt wel weg wilt doen. Ik zou hem zelf denk ik alleen weg doen als ik er een goede prijs vor zou krijgen. Maar goed, als jij hem wilt verkopen of ruilen tegen iets anders houdt niemand je tegen. Ik heb geen idee wat die Godin waard is maar ik zou persoonlijk denk ik liever je strat hebben alleen al vanwege zijn mooie nekje!

gitaarfreakz
10 juni 2010, 15:47
ben gisteren geweest om te testen en heb afgewezen,
de gitaar viel met tegen en klonk niet echt lekker voor mij.

dan maar wachten tot een leuke ruil of een goed bod:)

Ibanez666
10 juni 2010, 15:53
waarom wil je eigenlijk ruilen?

Liquid_Metal
10 juni 2010, 16:01
....mmm....niet doen!
Ik heb door de jaren heen wat gitaren weg gedaan en heb er nu toch wel spijt van.
Ik wil ze allemaal terug!
Ook de scrappy ones!

Ik heb dat juist helemaal niet. Ik heb geruild/verkocht: Fender Highway One, Squier Strat, Hondo somethingsomething en een Ibanez twaalfsnarige akoustische gitaar. Volgens mij allemaal minder dan een jaar geleden en ik heb er nog geen spijt van gehad. Misschien komt het nog maar ik betwijfel het.
Wat ik dus zeg: spijt krijgen is relatief. Hoe het met zelfbouw is weet ik niet, maar als je er op kunt verdienen zou ik het waarschijnlijk wel doen. Als ik interesse had in de Godin ofc.