PDA

View Full Version : waar moet ik op letten als



dasdas_46
28 april 2003, 08:42
ik voor een tweedehands gitaar ga kijken. ik weet dat ik moet letten of de hals nog goed is en of de fretten neit versleten zijn...iemand nog meer dingen om op te letten bij een aankoop?

Toaster
28 april 2003, 09:25
Of er geen barsten in het hout zitten.

Of de volumeknop en tone knoppen geleidelijk van 0 naar voluit gaan en niet aan-uit.

Of de fretten niet volledig uitgehold zijn. deze kun je vervangen maar dat is wel een beetje jammer als je net een gitaar hebt gekocht.

Of de hals nog goed vastzit. Speel een akkoord en trek een beetje aan de hals. Het akkord mag een beetje vervormen maar je mag niet de hals van de gitaar aftrekken :grin:

Of de stemmechanieken nog goed werken. Niet da je daar met een tang aan moet draaien omdat ze vastgeroest zitten. Stemmechanieken mogen ook niet rammelen als j er aandraait.

Of alle elementen het doen. Schakel met je schakelaar één voor één de elementen en tik met je plectrum op het element. Als je tik tik hoort doet ie het . anders niet :grin:

Zadeltjes mogen uitgesleten zijn. kun jezelf schuren en desnoods nieuwe kopen, niet echt duur.

Tsja en verder....

Hij moet goed klinken en lekker spelen.

Luister naar een gitaar ook vooral clean. Laat je niet meteen verleiden om over het scheurkanaal te spelen en er 1001 effecten over te spelen. Wat ben je dan aan het testen? De gitaar of de effecten?

Daarna moet je ook wel ff scheuren want da moet ie ook kunnen lijkt mij.

dasdas_46
28 april 2003, 09:55
okee thanx