PDA

View Full Version : Gun stock oil



Jambi
8 juni 2010, 15:03
Hello!

ik wil mijn gitaar gaan olieën met gunstock oil. Iemand enig idee waar dit te krijgen is behalve bij target master???

ernieman
8 juni 2010, 16:46
Klinkt evident, maar... bij de wapenhandel?
(heb het zelf in België al eens bij een wapenhandelaar gekocht)

bass blom
8 juni 2010, 16:52
moet oigun meer van weten :dontgeti:

Jambi
8 juni 2010, 17:08
Das best evident ja! Maar heeft iemand een (internet) adres?

oigun
8 juni 2010, 17:14
Klikkerdeklik (http://lmgtfy.com/?q=gunstock+oil)

Jambi
8 juni 2010, 17:37
Altijd relaxed als mensen denken dat je een complete mongool bent. bedankt voor de reactie. Dacht dat we hier op het forum waren om elkaar te helpen in plaats van zwakke pogingen tot humor.

Weet iemand een adres in Nederland of België die de flesjes los verkopen. Dus niet in een setje zoals bij Target master?

oigun
8 juni 2010, 17:43
Altijd relaxed als mensen denken dat je een complete mongool bent. bedankt voor de reactie. Dacht dat we hier op het forum waren om elkaar te helpen in plaats van zwakke pogingen tot humor.

Weet iemand een adres in Nederland of België die de flesjes los verkopen. Dus niet in een setje zoals bij Target master?

Doe normaal. Je hoeft niet meteen in de fik te vliegen.



Ik geloof dat DIT (http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/product_info.php?cPath=368_580&products_id=3451) hetzelfde is. als het niet zo is mijn nederige excuses en zal ik niet meer proberen je lastig te vallen met mijn onzinnige antwoorden

jan jansen
8 juni 2010, 18:11
Hello!

ik wil mijn gitaar gaan olieën met gunstock oil. Iemand enig idee waar dit te krijgen is behalve bij target master???

wat bedoel je precies...wapenolie?Om een wapen mee in te olien?Ik gebruik al 30 jaar wapen olie op het werk maar om dat op een gitaar te smeren?

JJ

Jambi
8 juni 2010, 20:47
Birchwood casey gun stock oil. De olie wordt gebruikt om geweerkolven te smeren. Heb bij een bouwer het resultaat gezien en vond het erg mooi. Gladde hals ook! Ze hebben het bij target master, maar alleen als onderdeel van een kit.

Excuses voor eerdere reactie. Lange dag met slecht nieuws. Spreekwoordelijke druppel. Sorry, maar vond het beetje makkelijke over de rug van een ander grap.

ernieman
8 juni 2010, 22:18
Altijd relaxed als mensen denken dat je een complete mongool bent. bedankt voor de reactie. Dacht dat we hier op het forum waren om elkaar te helpen in plaats van zwakke pogingen tot humor.

Weet iemand een adres in Nederland of België die de flesjes los verkopen. Dus niet in een setje zoals bij Target master?

Nee, je moet het niet zien als een poging om je tot "hersenloze noob" (liever geen mongool, dat is een vervelend woord voor iemand met het syndroom van down, en ik hoop niet dat je dat bedoelde) te dopen.

Er wordt hier soms net iets té gemakkelijk om dingen gevraagd die je evengoed zelf kunt opzoeken.
Je weet al (bijna) precies wat je zoekt, ook waar je het niet wilt kopen (target master). Je hebt al te horen gekregen dat iemand dat in een wapenhandel heeft gekocht. Dan is het toch een kleine moeite om zelf eventjes de gele/goude gids open te slaan (www.goudengids.nl) of te googlen naar wapenhandelaars/winkels in jouw buurt? of online?
Als je een Nederlandse online winkel zoekt, kun je altijd de tag "site:.nl" of .be of whatever gebruiken in Google...
"Gunstock" vervang je eventueel door "geweer kolf" en "oil" door "olie"

Makkelijker kunnen we het niet maken..., leuker wel (bvb door die link van Oigun ;) )

superfly
8 juni 2010, 22:52
Als ik de aanbevolen behandeling van Tru Oil bij LMI bekijk zou de je misschien helemaal niet slecht uit zijn met dat kitje. Met het puur smeren van puur en alleen tru oil ben je niet klaar.
Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.lmii.com/CartTwo/TruOil.htm voor meer info.

Nb Tung-oil geperste noot van de tung boom tru oil is voornamelijk lijnzaad. Is niet hetzelfde product wellicht lijkt het wel op elkaar. Het fijne weet ik er niet van, maar de heren basbouwers zijn vaak dol op het smeren van olie"en, wellicht komt er nog een langs in dit topic om het verschil toe te lichten. (steken we toch weer wat op)

Wim

Cocobolo
8 juni 2010, 22:55
...en net als ons gitaarnet is er ongetwijfeld een forum voor wapenbouwers/verzamelaars. Ik ken persoonlijk iemand die geweren bouwt, ik weet alleen niet op welk forum hij zit. Maar daar weten ze vast en zeker waar je het kunt halen. Even google'en naar zo'n forum en daar je vraag stellen gaat absoluut werken.

Jambi
9 juni 2010, 09:35
@ernieman

Ik ging er vanuit dat er mensen hier zouden zijn die eventueel ervaring hebben met het kopen van de olie en me kunnen vertellen waar ze het kopen. Beetje jammer dat je dan door sommigen als hersenloze noob wordt gezien. En noob? Hoe weet jij nouw at ik op gitaarbouw gebied heb gedaan? Nieuw op het forum betekend niet nieuw in de gitaarbouw, maar als jij je graag verheven boven mij voelt,, be my guest.

Gunstock oil in geweerkolf olie vervangen in google snap ik ook wel.

Ik ben van andere (amerikaanse) fora gewend dat mesnen je gewoon helpen, wanneer je een vraag hebt. Aan de andere kant zullen er inderdaad vaak mensen zijn met vragen die ze zelf ook kunnen beantwoorden, maar is dat een reden om ze af te schieten?

Bedankt voor de voxhumana link in ieder geval. Ik vind vox alleen vaak te duur.


@cocobolo en @superfly

Ik heb het idee van een gitaarbouwer uit Amersfoort. Er is ook een sealer van Birchwood Casey en het geeft een mooi resultaat icm de true oil. Ik heb de vraag ook op wapenforum en aan bevriende jager gesteld, maar hoopte dat iemand hier iets vergelijkbaars weet of er meer ervaring mee heeft. Zoals bijvoorbeeld de Tung Oil. Thanks!

universe777
9 juni 2010, 10:02
@ernieman

Ik ging er vanuit dat er mensen hier zouden zijn die eventueel ervaring hebben met het kopen van de olie en me kunnen vertellen waar ze het kopen. Beetje jammer dat je dan door sommigen als hersenloze noob wordt gezien. En noob? Hoe weet jij nouw at ik op gitaarbouw gebied heb gedaan? Nieuw op het forum betekend niet nieuw in de gitaarbouw, maar als jij je graag verheven boven mij voelt,, be my guest.

Volgens mij moet je de post van de beste man nogmaals door lezen...:


Nee, je moet het niet zien als een poging om je tot "hersenloze noob" (liever geen mongool, dat is een vervelend woord voor iemand met het syndroom van down, en ik hoop niet dat je dat bedoelde) te dopen.

Jambi
9 juni 2010, 10:23
Volgens mij moet je de post van de beste man nogmaals door lezen...:

My bad! Sorry.

Jambi
9 juni 2010, 10:49
Mijn excuses voor de lichtgeraaktheid, dat is niet nodig en niet netjes van me. Sorry.

Ik heb inmiddels van target master vernomen dat ze binnenkort de flesjes weer apart hebben ipv in een kit. De kit werkt ook wel, maar ik heb alleen de sealer en de oil nodig. Beetje zonde om dan 18 euro te betalen aan een kit waar je maar 1 flesje van nodig hebt.

oigun
9 juni 2010, 13:00
Oké back on topic:
Danish oil (http://www.guitarsupplies.nl/index.php?item=danish-oil-250ml&action=article&group_id=10000011&aid=691&lang=NL)
Ik weet dat er ook weel bouwers zijn die dit gebruiken. Ik heb zomaar het idee dat de afwerking die je hiermee verkrijgt sterk lijkt op wat jij voor ogen hebt.
Stel even een vraag op tdpri (http://www.tdpri.com/forum/tele-home-depot/) gunstock oil vs danish oil en ik weet zeker dat je een heleboel informatie krijgt.

Jambi
9 juni 2010, 13:08
Thanks! Ik vind het mooie aan de gunstock dat het er niet al te plastic uit gaat zien, maar het hout er mooi uitkomt.

pueblo
9 juni 2010, 13:48
Stel even een vraag op tdpri (http://www.tdpri.com/forum/tele-home-depot/) gunstock oil vs danish oil en ik weet zeker dat je een heleboel informatie krijgt.

http://www.tdpri.com/forum/tele-technical/153930-how-apply-gunstock-oil.html dit vond ik

Gearjunkie
8 juli 2010, 16:45
Wat doet het met de kleur van maple? wordt het donkerder, geler, of blijft het juist naturel?

Orpheo
9 juli 2010, 00:24
Wat doet het met de kleur van maple? wordt het donkerder, geler, of blijft het juist naturel?

beetje meer romig-geel, afhankelijk van het spul. soms kan 't ook helemaal geen kleur geven.

Yoshida
9 juli 2010, 11:42
Mijn excuses voor de lichtgeraaktheid, dat is niet nodig en niet netjes van me. Sorry.

Eindelijk iemand die zich over het moment heen tilt en zich kwetsbaar opstelt :ok:

Belangrijker dan kennisoverdracht vind ik persoonlijk het delen van ervaringen en meningen. En om een gitaar 'a la geweerkolf' af te werken is zeker een inspirerend idee. Bedankt hiervoor Jambi

Jambi
18 juli 2010, 20:20
Eindelijk iemand die zich over het moment heen tilt en zich kwetsbaar opstelt :ok:

Belangrijker dan kennisoverdracht vind ik persoonlijk het delen van ervaringen en meningen. En om een gitaar 'a la geweerkolf' af te werken is zeker een inspirerend idee. Bedankt hiervoor Jambi

Thanks! Het is alleen niet helemaal mijn eigen idee, maar het is zeker leuk om verschillende dingen uit te proberen!