PDA

View Full Version : Diamond Bottlenecks



Hanzemannetje
8 juni 2010, 10:39
Hoi,
Weet iemand waar ze in Nederland bottlenecks (slide) verkopen van het merk Diamond?
Ik weet dat ze online worden verkocht door Diamond zelf (UK), maar ik wil ze liever even proberen en 'live' kopen.

jplm
8 juni 2010, 20:58
Hallo.

Ik weet toevallig dat Palm in Amsterdam ze verkoopt http://www.palmguitars.nl/distri_page.php?dist=diamond maar ik weet niet of hij er erg veel op voorraad heeft, dan zou je eerst even moeten bellen (en let daarbij op z'n openingstijden).

Groet, Jan.

Hanzemannetje
8 juni 2010, 21:28
Ok, bedankt!
Vreemd dat ze zo zeldzaam zijn in Nederland. Meeste zaken komen niet verder dan Dunlop spul.

jplm
9 juni 2010, 19:10
Ja, en dan zijn ze ook nog eens zo dun dat ze van je snaren weg trillen als je aanslaat (bij wijze van spreken dan). Ik heb er trouwens zelf een gemaakt van brons, gewoon in de drieklauw van de draaibank, en passen onder het maken. Glas ligt dan weer iets moeilijker :-).

Groet, Jan.

Hanzemannetje
10 juni 2010, 00:06
Die Diamonds heb je in allerlei diktes en gewichten. Ze maken ze zelfs helemaal custom naar je eigen specs als je wilt.

Een brass slide heb ik ook, die hele mooie die in samenwerking met Leo Kottke is gemaakt. Prima ding, speciaal voor akoestische gitaren, maar wel heel hard qua volume! Ik wil er voor mijn parlor ook een glazen bij met een mooi zoet rond geluid...