PDA

View Full Version : Welk pedaal regelrecht vergelijkbaar met CM Hot Drive'n'Boost mk.III?



dml
7 juni 2010, 23:34
Ben op zoek naar een 9 volt pedaal dat dezelfde functies heeft en nagenoeg hetzelfde klinkt als de Carl Martin HD'n'B mk.III. Dus geen TS-kloon met midhump, nauwelijks compressie en een clean boost NA de drive sectie. Tips?

peter_heijnen
8 juni 2010, 09:31
Ik ken de hdnb niet maar de eerste niet ts met clean boost na de drive die mij binnenvalt is de zvex rockbox.

HaroldA
8 juni 2010, 10:42
Dus geen TS-kloon met midhump, nauwelijks compressie en een clean boost NA de drive sectie. Tips?

De Diamond Drive mk3 is een TS-achtige zonder midhump, niet te veel compressie en een clean boost VOOR de drive sectie.

Of begrijp ik je uitleg nu verkeerd? :???:

dml
9 juni 2010, 06:21
Hehehehe, laat ik het anders zeggen. Hij moet voldoen aan de volgende criteria:

-Zelfde functies als HDnB
-Clean boost NA de drivesectie
-GEEN TS-kloon
-GEEN midhump
-Nauwelijks compressie

Luke-wannabe
9 juni 2010, 09:29
Zvex Box of Rock?

Heibel
9 juni 2010, 09:40
Carl Martin heeft zelf ook de DC drive..Die wil ik dolgraag 'n keertje uit proberen..

Check hier (http://www.carlmartin.com/product_dc_drive.htm)

Mitch
9 juni 2010, 10:16
De Box of Rock was ook het eerste wat mij te binnen schoot. Gebruikt ook FETs voor de oversturing net als de HDnB3 dus in potentie (bij lage gaininstellingen) ook dat open karakter.

Fuhgawz
9 juni 2010, 10:39
Je wilt een pedaal met dezelfde functies EN klank als de HDnB van Carl Martin. Maar waarom wil je dit pedaal zelf dan niet?

Dirk_Hendrik
9 juni 2010, 10:40
Ben op zoek naar een 9 volt pedaal dat dezelfde functies heeft en nagenoeg hetzelfde klinkt als de Carl Martin HD'n'B mk.III. Dus geen TS-kloon met midhump, nauwelijks compressie en een clean boost NA de drive sectie. Tips?

Geen.
Daar een HDnB werkt op + en - 12 volt en je met 9 volt dus nooit die 24 volt (theoretische) headroom gaat halen.
Maar het eerste wat me wel te binnen schoot is een gemodificeerde HDnB die je dan op + en - 9 volt laat draaien. Dat kun je vanuit een 9v adapter genereren en dan heb je in elk geval 18 volt headroom i.p.v. 9. Minder dan 24 maar wel een stuk meer.

Mitch
9 juni 2010, 10:50
Je wilt een pedaal met dezelfde functies EN klank als de HDnB van Carl Martin. Maar waarom wil je dit pedaal zelf dan niet?

Hij wil waarschijnlijk geen pedaal waar apart een stekker aan zit voor de eigen voeding.

Luke-wannabe
9 juni 2010, 13:22
De Box of Rock was ook het eerste wat mij te binnen schoot. Gebruikt ook FETs voor de oversturing net als de HDnB3 dus in potentie (bij lage gaininstellingen) ook dat open karakter.
Haha! Ik vind het altijd moeilijk met dit soort dingen, maar in deze zat ik dus goed! Ben zelf ook echt een BOR liefhebber. Mooi pedaal.

dml
9 juni 2010, 15:08
@D_H:
Klopt, daar ben ik dus ook bang voor, dat ik teveel aan headroom ga inleveren. Ik weet niet waarom, maar ik ben niet zo van het (laten) modden, zit tussen de oren en kan er moeilijk van afkomen ;)

@Heibel:
Ik weet niet hoe het bij de DC Drive is maar de Red Repeat (zelfde serie) zuigt nogal wat toon, daarbij komt dat ik de vormgeving/ plaats in- en outputs niet fantastisch vind.

@Allen:
Ik heb op dit moment de HDnB op mijn plankje zitten, maar ik vind de behuizing te hoog en inderdaad, die losse stekker....... Maar goed, die kan ik ook afknippen en dan de voedingsdraad direct aansluiten op het stekkerblokje die toch al op m'n plank zit, al wil ik dat stekkerblok zo compact mogelijk.

Ondanks het open karakter (bij lage gain) van de BOR, vind ik 'm toch wat te "grainy", a.j.b.w.i.b.