PDA

View Full Version : Nieuw "allround" distortion/overdrive pedaal?



FndErr
7 juni 2010, 23:30
Hey!

Ik ben op zoek naar een nieuw distortion/overdrive pedaal. Ik heb nu een Boss DS-2 en Boss OS-2, maar ben er niet erg tevreden mee.

Ik zoek iets waarmee ik zoveel mogelijk verschillende sounds uit een pedaal kan halen. Dus van Hendrix, tot Muse, tot RHCP, tot Alanis Morrisette, tot Coldplay enz. Nu weet ik dat dit bijna onmogelijk is, maar ik heb 2 pedalen gevonden die me erg aanspreken.

De Visual Sound V2-JH Jekyll & Hyde en de Electro Harmonix English Muff'n Overdrive. De V2-JH spreekt me wat meer aan omdat ik tussen overdrive en distortion kan switchen.

Heeft iemand ervaringen met deze pedalen? En zo ja, post aub je bevindingen!
Als iemand andere sugesties heeft voor een pedaal dan hoor ik het ook graag!

Tankman
7 juni 2010, 23:48
Geen ervaring met de English Muff'n. Wel met de J&H. Heb hem vaker zelf getest en mijn medegitarist in de band gebruikt er ook een. De Distortion is retestrak en vet. De OD vind ik minder bruikbaar. Hij wordt al heel snel rommelig en schel.

Een alternatief hierop is de TC Electronic Nova Drive. Een analoge distortion/overdrive. Je kan of distortion, of overdrive, of allebei kiezen en dan ook nog eens kiezen of je eerst distortion en dan overdrive wilt, of andersom. Dit pedaal klinkt heerlijk en laat je gitaartone intact.

Spitfire
8 juni 2010, 00:51
Geen ervaring met de English Muff'n. Wel met de J&H. Heb hem vaker zelf getest en mijn medegitarist in de band gebruikt er ook een. De Distortion is retestrak en vet. De OD vind ik minder bruikbaar. Hij wordt al heel snel rommelig en schel.

Even nog een toevoeging: ik vind juist de OD iets lekkerder klinken (zal wel aan smaak of gear liggen) dan het distortion kanaal van de J&H. Bij sommige instellingen is de OD inderdaad wat schel, maar dat is zo te verhelpen met de bass-boost knop.

En verder ben ik van mening dat als iets rommelig klinkt dat meestal aan a) te veel oversturing of b) speeltechniek te wijten is ;)